Pony gaat niet door! rotstreek!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Pony gaat niet door! rotstreek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-02 20:09

Vandaag ben ik bij de arabier gaan kijken die ik op het oog had (zie VMR topic wat is deze pony waard). En ik heb er een goed gevoel bij.

Toen we aankwamen mochten we de pony eerst goed bekijken, zelf poetsen en zadelen. Daarna heeft de eigenaresse een stukje voorgereden en dat zag er netjes uit. Mijn zusje heeft daarna ook een kwartiertje gereden en ook dat ging lekker. (Door een ongelukje op vakantie kon ik zelf helaas niet rijden)

Ik heb nu 2 dagen bedenktijd en moet dan beslissen wat ik wil doen. De pony is wel een luchtzuiger, maar doet dit niet op de wei en ook niet als hij een band draagt. Dat is het enige nadeel dat ik kan bedenken. Verder was mijn indruk dat het een leuke gezonde pony is.

De bedoeling is dat als ik deze pony wil hebben, ik hem ruil tegen Renzo. Ik zocht een bereden pony en de eigenaresse een niet ingereden kleinere pony.
Ik heb foto's gemaakt en die zullen binnenkort in dit topic verschijnen...


---Nou even een update: het gaat dus niet door. Ik open vanmorgen mijn email en daar vind ik een berichtje van de eigenaresse dat ze er toch maar vanaf ziet. Geen opgaaf van reden oid terwijl er gisteren was afgesproken dat ze akkoord ging als ik groen licht gaf. Vind dit echt een enorme rotstreek.
We hebben een heel eind moeten rijden, alles was in orde, we zijn daar tot 6 uur geweest. De tijd op het emailtje was van half 7 gisterenavond. Ze heeft dus meteen na vertrek een bericht verzonden dat het niet doorgaat. Ik vind het zo laf dat ze dat niet meteen verteld als wij daar zijn! Ik ben echt pissig nu!------
Laatst bijgewerkt door Yorghos op 05-09-02 10:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 20:36

Ik ben benieuwd Linda Lachen Lijkt me heel leuk!!
De foto die ik gezien heb was al super, maar beetje grotere zijn nooit weg.
Toch zal ik renzje wel missen hoor!

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 09:00

Maarre een luchtzuiger. Daar zou ik zelf niet voor gaan. Dat is mijn mening. Ondanks de Miracle halsters van tegenwoordig.

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 10:53

Ga je nog bellen om naar de reden te vragen? Ben toch wel erg benieuwd waarom ze er nu ineens vanaf ziet.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 11:00

Wat Jot zegt, ik zou ook naar de reden vragen hoor. Als alles in kannen en kruiken was, waarom dan een half uur na vertrek ineens niet meer willen? Frusty

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 11:08

Hoi Linda
Ik heb net hetzelfde meegemaakt ook met een arabiertje. Die stond dik een uur rijden van waar ik woon. En het was een prachtige zwarte merrie van 3 jaar die drachtig was.Ik ben naar haar gaan kijken en ze was zo mooi. Die mensen deden haar weg omdat ze te weinig plaats hadden. De paarden stonden ook heel smeerig klein lapje grond met 5 paarden op tussen kampings de wei was 1 moderpoel en daar stond ook een veulentje van een week tussen. Ik had dus afgesproken dat ik dat paard in het weekend kwam ophalen met een trailer er was zelf een uur afgesproken 3 uur als ik me goed herinner. ik heb zelf geen trailer dus vrienden van mij die dan ook een dik uur moesten rijden gingen mee. Zitten wij om 2 uur even een kopje koffie samen te drinken voor het vertrek. Komt er plots een voice male binnen op mijn moeder haar gsm. De koop gaat niet door we willen haar toch niet verkopen. Fijn he. Ik weet dus precies wat je voelt. Maar anderzijds ben ik nu dolgelukkig dat die koop niet is doorgegaan want anders had ik nu mijn allerliefste schat van een Tinkermerrie Sweety nooit gehad. En die wil ik voor geen goud missen. Hopelijk vind je nu ook een veel beter paardje succes ermee.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-02 11:09

Ik heb gebeld maar ze drukt me volgens mij weg (mobiel). Het gaat om de manier waarop. Ik heb het idee dat ze het al niet zag zitten toen we nog daar waren. Dan kan ze dat toch beter eerlijk zeggen? Dat had ik jammer gevonden, maar nu ben ik boos!

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 11:09

Wellicht durfte ze het niet te zeggen dat ze jou misschien niets vond voor haar pony?

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 11:27

Anders moet je even bellen met de nummerherkenning uit. Dan zal ze je vast niet wegdrukken.
Zou best kunnen dat ze jou niet de juiste persoon vond voor haar pony maar dan mag ze dat wel even netjes uitleggen. Hetzij telefonisch hetzij per mail maar in ieder geval iets.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 11:38

ben toch wel benieuwd wat voor reden ze hier voor had:D

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 12:05

Is een mondelinge overeenkomst geen overeenkomst?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 12:13

OK, even alles op een rijtje.

Jij zocht een pony voor jezelf.
Je laat je zus hem proefrijden omdat jij zelf een blessure hebt.
De eigenaresse heeft jouw dus niet zien rijden.
Ze weet dus niet of jij die pony wel aankan
Ze weet niet of het tussen jullie klikt.
Ze weet niet of jij uberhaupt wel kunt rijden (er zijn er zoveel die niet kunnen rijden en met de smoes komen dat ze een blessure hebben en daarom niet kunnen rijden)
En dan verwacht jij dat ze zonder boe of ba die pony aan jouw meegeven? Denk even na! Ik zou het zo ook niet hebben gedaan. Je kunt zeggen wat je wilt, maar in mijn ogen kom jij zo niet betrouwbaar over. Ze hebben groot gelijk!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-02 13:17

Sorry, maar jouw reactie vind ik een beetje vreemd Cassidy. Het gaat mij er niet om dat ze het niet ziet zitten. Dat begrijp ik best wel, ik zou mijn paarden ook niet aan zomaar iemand meegeven.
Maar ik een beetje boos om werd is dat ze het om zo'n laffe manier vertelt. Er is iets afgesproken en als ze er toch vanaf wil zien lijkt het mij heel normaal om dat rechtstreeks of via de telefoon te doen. Een emailtje zonder reden vind ik nogal vaag. Dat is de reden dat ik het niet leuk vind hoe het is gegaan.
Ik zocht ook geen pony voor mezelf en dat wist de eigenaresse van deze pony. Ik mocht volgende week nog eens terug komen om zelf te rijden, dus er waren al een aantal dingen afgesproken.
Omdat ik nu nog met krukken loop, kon ik gewoon niet zelf proefrijden maar ik wilde wel graag de pony zien. Dat is toch niet zo raar? Ook al kon ik zelf niet rijden, ik wilde graag een indruk van de pony en van de plek waar Renzo evt. terecht zou komen. Want ook ik geef mijn pony niet aan iedereen mee.
Nogmaals, haar twijfels kunnen begrijpelijk zijn, maar waar het mij om gaat is dat ze dat niet op een nette manier met mij wil bespreken.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 13:24

Heb jij het dan nooit dat je nog ergens even over moet nadenken? Durf jij meteen een beslissing te nemen? Ook als het om zoiets gaat als het wegdoen van een kind? Ja ik zeg met opzet kind, want sommige mensen zien het als kind. En misschien jij ook....?
Misschien moest ze nog even met iemand overleggen. DAt is ook iets wat je niet doet als iemand erbij staat...toch?
Ieder mens reageert anders als hij voor bepaalde situaties komt te staan. Misschien kan zij er misschien wel helemaal niet tegen als ze jouw persoonlijk aan de telefoon zou hebben en jij begint te schelden en te tieren? Niet iedereen is even beschaafd tegen elkaar, misschien heeft zij daar wel slechte ervaringen mee gemaakt.
En het zou natuurlijk kunnen dat zij zo iemand is die voor de lol haar paarden te koop aanbiedt en iedere keer als een pony of een paard bijna verkocht is, weer terugkrabbelt. Daar zijn er ook legio van.

Nogmaals, ik ken de persoon ik kwestie niet. Maar jij komt over dat je het een rotstreek vindt dat ze die pony niet aan jouw verkoopt. En nu pas kom je met het punt dat je het niet leuk vindt dat ze het niet aan jouw direct heeft verteld. Kleine nuance verschil, vind je niet?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-02 13:41

Goed, dan heb ik me misschien wat banketstaaf uitgedrukt. Het was iig niet mijn bedoeling om zo over te komen. Het gaat mij er alleen om dat ze het op een, naar mijn mening, niet erg sympathieke manier heeft aangepakt.
Het is ook niet de moeite om hier ruzie over te gaan maken, maar ik wilde het gewoon even kwijt. Ben een beetje gefrustreerd, denk ik.
Ik had het helemaal niet erg gevonden als ze me gewoon een telefoontje had gegeven. Dan had ik het natuurlijk wel jammer gevonden, maar dat is geen reden om moeilijk te gaan doen voor mij. Het gaat mij om het principe.
Maar goed, ik begrijp wel wat jij wilt zeggen en daar heb je ook gelijk in. Maar feit blijft voor mij dat het niet netjes is om iemand op deze manier af te schepen.

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 13:42

Hai Cassidy..

Ik vind je wel een beetje kattig hoor! Linda zit dit duidelijk dwars en jij gooit er nog ff een scheppie bovenop!.. Vergeet niet dat ze de pony zou RUILEN en dat zij er dus ook een zeer geschikt persoon in zag.. Ze vind het gewoon super jammer dat het niet is doorgegaan en heeft een teleurstelling te verwerken. Iedereen reageerd daar anders op en in dit geval is dat boosheid.

Laat haar dus lekker en kat haar niet zo af, als jou het zou overkomen dan zou je ook niet willen dat iemand je zo vreselijk op je persoon zou aanvallen en er dus nog even een scheppie bovenop zou doen..

Vrede op aarde! Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 14:01

Dus als ik eens niet meega met iedereen die Linda250 gelijk geeft en lekker loopt mee te praten ben ik meteen kattig? Ik bekijk het ook even van een andere kant. Ik leef me even in in de persoon die dat paard gaat verkopen (of ruilen of wat dan ook).

En als de één iemand een geschikt persoon vind om je pony aan over te dragen, hoeft dat nog niet te betekenen dat dat voor de andere partij ook nog geldt.

Toegegeven, Linda250 heeft het volste recht om haar frustraties hier neer te zetten. Daarbij moet ze echter rekening houden met het feit dat niet iedereen met haar meegaat. Tegengas moet kunnen, en is zelfs soms zeer gewenst.

En ik hoop dat je het daarin met me eens bent. Duldt je geen tegengas, of hoor je liever geen opmerkingen die tegen die van jouw in gaan: doe mij een lol een plaats je persoonlijke frustraties niet op Bokt. Ik zou het in ieder geval dan niet doen. Kun je ook geen rare reacties krijgen, toch?

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 14:10

Hum, nou, het spijt me hoor.. Boos!

Ik vind je ondertoon naar Linda gewoon niet bepaald vriendelijk.. Het kwam bij mij over alsof je die persoon groot gelijk gaf in de manier waarop ze het heeft afgehandeld.

Verder had je meteen een oordeel over Linda klaar, wat niet echt aardig is, omdat je haar en de situatie verder niet kent.

Ik zelf zou haar zeker nog wel een kans gegeven hebben als ze bij mijn paard was komen kijken. Tenzij het niet klikt, maar dan had ik eerlijk geweest en het niet op zo'n onpersoonlijke manier afgehandeld..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 14:17

Hoe kun je nou weten of het klikt of niet klikt als ze er nog niet op heeft gezeten?
Of bedoel je klikken tussen verkoper en koper? Ik vind dat de persoon hen juist heel netjes te woord heeft gestaan, en alle tijd heeft gegeven om met de pony om te gaan. Ze had ook kunnen zeggen: je houding/kleur haar/kleding/ gezicht staat me niet aan dus ga maar weer. Zonder dat ze hadden kunnen rijden. Zou ze daar blij mee zijn geweest? Denk het zomaar niet.

Het enige waar ik me aan stoor aan dit soort topics is dat iedereen maar met degene meepraat en er nooit eens tegengas gegeven wordt. Dat puberale "mee eens" voegt niets aan zo'n discussie toe. En als er dan eens tegengas gegeven wordt krijgt degene die tegengas heeft alles over zich heen.

Je gaat je gang maar hoor, ik heb mij vuurvaste pak aan. Kom maar op met die vlammenwerper...

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 14:24

Hoi Linda,

Ik vind dat je gelijk hebt hoor dat de eigenaresse van dat arabiertje gewoon eerlijk tegen je moest zijn en heus wel de moeite kon nemen om je even door te geven waarom.

Email is toch erg onpersoonlijk en ook erg makkelijk tegenwoordig om ergens vanaf te komen. Waarschijnlijk durfde ze je gewoon niet te woord te staan ofzo. Erg vervelend voor jou want ik kan me voorstellen dat je je er op had verheugd! Je maakt toch een flinke reis om daar naar dat paardje te gaan kijken en het had van haar toch wel aardig geweest om je te vertellen dat het niet doorging. Daar zijn we toch volwassen voor Verward

Ga gewoon verder met je zoektocht en ik hoop dat het de volgende keer beter verloopt Knipoog !

Succes!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 14:29

Jee Cassidy.... beetje agressief vandaag Haha! Tuurlijk mag je tegengas en je eigen mening geven maarre toegegeven dat de manier waarop die vrouw van Linda af wilde komen... een beetje L*LLIG Voor de rest is het natuurlijk die vrouw haar goed recht om niet akkoord te gaan met de deal.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 14:37

AnneOmie schreef:
Voor de rest is het natuurlijk die vrouw haar goed recht om niet akkoord te gaan met de deal.


Juist ja, dat is haar goed recht. De manier waarop ze het verteld heeft verdient geen schoonheidsprijs, maar de eigenaresse beslist altijd nog of ze het paard verkoopt en aan wie.

En ik, agressief? Hoe kom je erbij... Schijnheilig

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 14:45

Haha! Haha! Ik heb ook wel eens van die buien Cassidy... herkenbaar Schijnheilig pittig hoor Haha!

Maar wat ik trouwens zo raar vind Linda... hoe komt het dat die vrouw met jou wilde ruilen van paard terwijl ze jouw paardje Renzo nog niet eens had gezien... offe heb ik iets gemist Verward

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 14:48

Misschien heeft die vrouw toch spijt van het te koop zetten nu het puntje bij paaltje komt en wil ze de pony toch liever houden, kan natuurlijk ook. Het was misschien wel netter per telefoon maar helaas en Linda bedenk maar geen handvol maar een landvol leuke pony's.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 15:38

Ik vraag me dus inderdaad af: Heeft zij jouw paardje al gezien? Misschien vondt ze jouw paardje wel niet leuk/mooi genoeg? En ging het daarom niet door? Maar dan vindt ik alsnog dat ze je het even netjes uit moet leggen waarom...