heb een hackemore besteld

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-01 14:38

ieeeeek! daar hou ik dus echt he-le-maal niet van. Er zijn zo veel meer bitloze en veel vriendelijkere oplossingen. maar goed jou feestje.

Ik wil een site pull. Of anders een merotisch hoofdstelletje.(laatste ben ik van de naam niet zeker. maar heb er vaak mee gereden bij Julius)

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-01 19:05

tja een merotisch hoofdstelletje maken ze vaak op maat. kosten 60 gulden ofzo. je maakt hem gewoon vast aan de bakstukken.

Erg makkelijk en je kunt er niets mee breken ofzo...

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-01 19:26

hmm dacht dat ik er nog ergens een foto van heb liggen.

heb gezocht maar niet gevonden. ik zal het uitleggen. het ziet eruit als een lage neusriem. Maar je hebt dus geen bit. aan de bakstukken zit de neusriem. Er zitten twee riempjes die onder de kaak kruisen en daar zitten de teugels aan vast. Trek je aan de teugel dan wordt de neusriem smaller en dus meer druk op de neus.


Je kunt er prima oprijden. je wordt wel een beetje gedwongen op je zit te rijden. Verder ging Julius ook daarop netjes nagevelijk lopen. tja was bang dat het tegenstrijdig zou zijn omdat de teugels eigenlijk gekruist zitten. maar dat is dus helemaal niet zo. Ik probeer er binnenkort wel een foto van de maken..

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-01 19:36

Ja zeker te weten. een bit geeft eigenlijk maar valse zekerheid. denk zelf maar eens in. als je je paard tegen wilt houden is druk op de neus toch veel doeltreffender!

Ik moet zeggen dat ik het ook mee moest maken hoor. maar ik heb gesprongen met dat hoofdstel en julius was dan nooit echt ged te houden. die scheurde altijd in het parcours. Maar met dit hoofdstel kon ik hem iets beter aan. (nog niet helemaal hoor) Werd toen trouwens wel eerste! nee ik vind het heel fijn...

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-01 17:19

wat staat er in het boek van "Ruiters en rechters.."

Daar stond iets in over een eekhoorn die zo goed in bomen kan klimmen. En ruiters die met hun paard bij de boom staan van"kom op als die eekhoorn het kan..?"

zoiets in ieder geval. Trouwens nog zoiets. Roken is erg slecht. dat weet iedereen en toch wordt er gerookt...is dat nu niet slecht want er zijn al zoveel mensen die roken dus zoooo slecht kan het niet zijn?! Party!!

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-01 21:13

haha ne ehoor het is niet zielig. maar mensen kopen af en toe een hackemore omdat ze het zo vriendlijk vinden. Nou een bit is kan ook vriendelijk zijn net zoals een hackamore erg onvriendlijk kan zijn. Ligt aan het gebruik.

Ik vind dat mensen ze af en toe kopen en er niet bij nadenken. zelfde met en mexicaanse neusriem die iemand van stal kocht omdat die zo mooi was. als je logisch verstand gebruikt en netjes rijd dan maakt het niet uit waar je mee rijd. gewoon gezond verstand gebruiken dus.en goed weten dat een hackenmore dus ook onvriendelijk kan zijn..want er zijn mensen die denken zonder bit=vriendelijk. En dat is niet altijd zomaar..

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-01 12:47

jaa en er staat ook een foto bij.
Afbeelding

maar daar kost ie 155 gulden. Heb je wel een compleet hoofstel. In neunen kost ie iets van 60 gulden. Scheelt wel..

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Donderwolk55, Jannie79, LiDi, Ruai, Swift, vierhoef, WietskeK en 151 bezoekers