Eerste les achter de rug

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tomm

Berichten: 748
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: West-Vl (B)

Eerste les achter de rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-02 17:11

Halllllooooooooooooo

Heb vandaag mijn eerste les gereden.
ging tamelijk goed vond ik. Mijn instructrice zei dat ze bijna niet geloofde dat ik nog nooit gereden had, leuk hé!! Lichtrijden lukt al aardig, mijn evenwicht was prima, maar doorzitten amai amai amai, dat kon ik dus niet hé............ Iemand die eens grondig kan of wil uitleggen hoe je juist gaat doorzitten. Welke zit, welke beweging,........ Ik wil het tegen volgende week al aardig kunnen Knipoog Hopelijk kan iemand me dit goed uitleggen, en niet van ja kan dat niet uitleggen, je moet dat doen.... pfff alles kan je een beetje uitleggen hé..... (iets van broeksriem achteruit, rechte rug, zadel als het ware meeduwen naar voor...)

Groetjes!!!!!!!!!!!!!!!!!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 17:15

aiai het doorzit gevoel kweek je helaas niet in een week Lachen
Maar probeer het eerst in een rustig tempo en verder valt er weinig aan uit te leggen dan, rechtop blijven zitten en het paard aanvoelen. En vooral ontspannen blijven en niet met je knieen gaan knijpen. En dan maar oefenen oefenen en daarna nog oefenen Haha!

Tomm

Berichten: 748
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: West-Vl (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-02 17:28

rustig, hehe was niet rustig hoor. was stap, draf, galop hoplaaa.

Tomm

Berichten: 748
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: West-Vl (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-02 17:29

aja ben nog vergeten te zeggen dat mijn eerste ervaring, dus heel leuk was!! want daarom is het toch om te doen hé, of jet leuk vind of niet. Maar euh ik vind dat altijd zo'n makkelijke uitleg "je paard aanvoelen"

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 17:49

Je moet je bekken kantelen en dat kan je gewoon thuis doen (is wel een vrij stom zicht). Een beetje door je benen buigen en je bekken naar voren en naar achteren kantelen en je bent al op goede weg om tijdens je volgende les te gaan doorzitten!

Trouwens veel plezier bij het leren paardrijden en dat is inderdaad waar het om gaat, dat je er plezier in hebt!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 21:13

Gaaaaf voor je hoor, ben blij dat het zo goed ging! Had je geeneens een lesje SuperJurga nodig van te voren Tong uitsteken. Maar dat doorzitten komt vanzelf. Ik ben het mezelf ook weer opnieuw aan het aanleren, ik was het ook verleerd, dusse...komt goed, kwestie van oefenen.

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 10:09

Heee wat leuk. Dus je gaat verder met leren rijden. Haha! Kom dan maar een keertje langs hoor, mag je op mijn paard proberen.

Groetjes Merilyn