Het gaat nog niet zo goed met Mananzo

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Het gaat nog niet zo goed met Mananzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-02 19:46

Vandaag is de dierenarts weer geweest.
Ze vond Mananzo al een stuk opgeknapt dan de vorige keer, dat was anderhalve maand geleden dat ze er was.
Maar hij is nog steeds te mager. Ze adviseerde me 2 tot 4 kg brok per dag!!! Dat vind ik echt veel. Hij mag zoveel kuil als hij opkan.

Ze zei wel dat hij niet snachts in de stal hoeft. Ik moet hem wel een waterdichte dikke deken opdoen, zodat hij het niet koud krijgt.
Maarja...ik heb nu al een luxe stal gehuurd en die andere (uitloop-container) stal is al weer verhuurd naar iemand anders...
Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen.

Toen heeft ze een mestonderzoek bij hem gedaan. Dat vond Mananzo echt niet leuk toen ze met haar arm in zijn anus ging Haha! Haha! Maar hij gedroeg zich goed.

Nu begreep de dierenarts waarom hij zo mager blijft, hij heeft heeeeeeel erg veel zand in zn darmen. Dat komt omdat hij waarschijnlijk 2 jaar lang bijna niets te eten heeft gehad en veel zand binnen heeft gekregen.
Nu heb ik dus een emmertje gekregen met brokjes (Sand Relief ofzo) ach...kost maar 70 euro...
Hij heeft ook nog steeds wormen.

Nou, dat was het wel weer zo'n beetje. Hij is wel al een stuk opgeknapt en het komt ook wel goed met hem. Het gaat alleen wel lang duren.

Ik heb het er graag voor over, Mananzo is echt de pony waarnaar ik op zoek was.

Maar toen hij gekeurd werd door De Vries in Heerde, 3 maanden geleden, heeft hij daar helemaal niets van gezegd. Dat vond ik wel raar.
Hij heeft hem toen gemeten op 1.40m
De dierenarts van vandaag schatte hem al op 1.48m!!! Hij is echt wel gegroeid....mijn schatje Lovers

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 20:13

fijn dat je nu in ieder geval weet waarom manansje nog mager is. Ook al vond ik hem er niet mager uit zien, maar die buik he.... Echt balen dat ie nog steeds wormen heeft maar dat gaat vast wel goedkomen, net als dat zand. Wedden dat zn buikie er dan ook normaler uit gaat zien?
2 tot 4 kg is idd veel, maar hij zal de energie die erin zit hard nodig hebben met die wormen. Ach daar hebben we t ook al over gehad Haha!
Lekker he dat je je nu geen zorgen hoeft te maken dat de DA moest komen Lachen Super trouwens dat ie al zo gegroeid is, t wordt heus wel een kanjer!!!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 20:48

erg vervelend alllemaal gerdien!!! hopelijk knapt hij snel op. prettig dat je nu weet wat het is! succes verder enzo.. wel apart idd dat er met de keuring niets over gezegt is..

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 12:45

Niet leuk allemaal, gelukkig weet je nu wat er aan de hand is en kun je er wat aan doen. Wat word het trouwens een grote Haf!! Nu al 1.48m jeetje haha Haha!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 12:49

Kan er geen blijvende schade zijn ontstaan aan die wormen? Iets wat de DA niet zo 1,2,3 kan zien?

Veel beterschap met hem! Het is een poepie om te zien hoor!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 12:51

Bah niet leuk.
Hopleijk gaat het snel beter.
vanmiddag komt de veearts voor Lottel die is niet helemaal in orde.
Ik heb het liefste die uit heerde maar die van Vaassen kwam toch vandaag al en om 2 veeartsen te laten komen?
Mocht die uit vaassen weer niets zinnigs zeggen bel ik toch die in heerde.

Heb het niet zo op Vaassen ze hebben ons vorige week 2.5 uur met een pony met koliek laten wachten.
en mij als eens 3.5 uur (en toen heb ik afgebeld)(daarnaast zeiden ze ook dan lodewijk maar afgemaakt moest worden omdat het niets meer zou worden)Maarja een hoestend paard zullen ze hopleijk wel kunnen onderzoeken neem ik aan.

Welke heb jij er nu bij gehad? die uit eerbeek?
Das ook een erg goede al smeert ze je nog wel eens middeltjes aan Knipoog
De paardendrogist heeft ook iets voor zandeters misschien is dat goedkoper? en 4 kilo voor een 2 jarige haf?
Lot krijgt nog geen eens de helft!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 12:52

Sand clear is van de paardendrogist.
Nu maar hopen dat ie hier goed op reageert.
Als ie in de paddock staat, voer je hooi dan op de grond? Zo ja, doe het eens in een specieton, krijgen ze minder zand binnen

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 15:55

Gelukkig dat je de oorzaken weet! Dat is wel een fijn gevoel! Ik hoop voor je dat íe snel opknapt! Succes met je leuke Haflinger!