Pech onderweg na keuring met veewagentje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romany

Berichten: 37
Geregistreerd: 29-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Pech onderweg na keuring met veewagentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-02 15:55

We waren lekker onderweg met ons veewagentje vanaf Geldrop naar huis toe, Romany had een 2e premie verdiend en we waren super trots, we waren 20 kilometer van huis en toen stopte onze Barrel (veewagentje) ermee. Barrel is een old timertje en brengt ons normaal overal naartoe.
Wij naar de vluchtstrook en de ANWB gebeld, we stonden te wachten en het zweet brak me uit, en mijn benen waren verschrikkelijk aan het trillen want elke keer als er een wagen voorbij zoefde ging Barreltje verschrikkelijk schommelen en ik dacht als Romany nou maar niet in paniek raakt want dan komt het niet goed!.
Maar de anwb kwam vrij snel, en concludeerde dat hij barrel niet kon repareren, dus moesten we gesleept worden met paard en al naar een carpool plaats het dichtst in de buurt, en dat was nog een aardig stukje weg, maarja je moet toch van de rijksweg af, we gingen in collone, eerst de sleepwagen met Barrel en daarna nog een wagen van de anwb achter ons aan, doodsangsten had ik maar dat ging allemaal erg goed.

Vrienden van ons waren met een trailer naar de carpool plaats gekomen en we dachten, nou dan laden we haar over en klaar is kees.
Mis !!!!! Romany wou de trailer niet meer in, het was inmiddels donker en er stonden overal schaduwen in de trailer, we zijn een 2 uur bezig geweest en het was nof niet gelukt! Sta je daar in de donker geheel afgelegen.
Inmiddels was er een kennis van ons een handje komen helpen, en hij heeft zijn bus naast de trailer gezet en aan de andere kant een lijn gespannen 2 man erachter duwen en ik moest met het zweepje een paar tikken tegen haar benen geven. Het was nu of nooit !!!! en toen schoot ze erin en ik heb nog nooit mensen zo snel een laadklep dicht zien gooien!

Gelukkig het was gelukt !! na 3.5 uur tobben!
Zegt die kennis van ons tegen mij, Wil je de volgende keer niet meer zo hard slaan !!! Ik dacht nou vreemd hoor ze staat er toch in.
Toen liet hij zijn arm zien, die zat vol met striemen, oeps ik had hem geslagen in plaats Romany.
Schaam, schaam maar ik ga het vandaag even goed maken met hem!.
Is gelukkig een stevige kerel, maar toch !!

Romany staat weer lekker in het weiland en ze heeft een klein wondje aan haar been doordat ze langs de klep naar beneden schoof, maar ze is gelukkig niet kreupel en ik hoop dat ze er ook geen trauma aan over heeft gehouden en dat ze de volgende keer weer gewoon de trailer ingaat !! maar dat is even afwachten.

Groetjes van Romany die weer lekker thuis is Party!!

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 14:05

Hoi Astrid,

Wat een toestand, een nacht merrie van iedere automobilist iets met de auto krijgen op de snel weg met trailler en paard(in jou geval vrachtauto)
Gelukkig is Romnay weer lekker thuis, en ik hoop dat ze er geen trauma aan over gehouden heeft.

See you en knuffels en kroelletjes voor je paardjes

Mon-nikky

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 14:24

jeetje Astrid, dat is balen ja!!
je hebt nog geluk gehad dat romany rustig bleef,
hopen dat ze de trailer nog in durft nu...
wij hebben dat ook een keer gehad zo'n pech dag met harry en monique ik geloof dat riccardo en quinta toen wel een uur of 9 in de trailer hebben gestaan het was toen al zo'n eind rijden, en toen hadden we pech op de heen en terug weg!!

Romany

Berichten: 37
Geregistreerd: 29-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-02 21:12

Bedankt voor jullie reacties, ik vond mezelf nogal zielig dat er niemand gereageerd had Pling maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik pas deze week mezelf aangemeld hebt bij bokt, even wennen allemaal.

Maar inderdaad het was erg vervelend allemaal, en ik hoop ook dat ze
weer gewoon de trailer ingaat, maar dat gaan we binnekort beleven!

Jullie tinkertjes 9 uur lang in de trailer, jee dat is ook wel erg lang hoor!
Maar ook dat is goedgekomen gelukkig

Groetjes Astrid

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 22:40

SuperQuinta schreef:
jeetje Astrid, dat is balen ja!!
je hebt nog geluk gehad dat romany rustig bleef,
hopen dat ze de trailer nog in durft nu...
wij hebben dat ook een keer gehad zo'n pech dag met harry en monique ik geloof dat riccardo en quinta toen wel een uur of 9 in de trailer hebben gestaan het was toen al zo'n eind rijden, en toen hadden we pech op de heen en terug weg!!


Dat was zeker een klote rit geweest qua ongelukken en pech!
Het was niet eens vrijdag de dertiende!!!!
Maar goed van cafe tot cafe was het toch wel gezellig.
Alhoewel wij onzettend onrustig waren en bezorgt om de paarden.
Toch wel kanjers onze tinkers hadden zich keurig gedragen en hebben het ons gelukkig vergeven!
Ik hoop het nooit meer mee te maken zulkse pechdag..

Gr Mon-nikky