Eerste show gereden!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Eerste show gereden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-02 10:21

Gisteren hebben we met onze PRE showgroep de eerste show gereden. Een kinderboerderij in Amersfoort organiseert 1 x pj een paardendag. Er staan verschillende paardenrassen en er worden shows gereden.
Voor ons een mooie generale. Er was nl veel publiek, maar niet uitgesproken paardenpubliek. In september hebben we Ermelo en in november Exloo en Paard&Koets en daar zit natuurlijk wel paardenpubliek.
Tijdens onze maandelijkse trainingen is het altijd bloed, zweet en tranen. Ruzies en strubbelingen, die in elke gedreven groep voorkomen. Maar het klikt gelukkig wel, dus alles wordt snel en soms heftig uitgesproken.
We waren gisteren met 8 hengsten en mensen aanwezig. Ik kon dus niet met Imi rijden, maar de amazone van een andere hengst had de enkelbanden gescheurd, dus de grote wisseltruuk vond plaats. We rijden de show maar met 6, dus we rijden met 8 los en de beste 6 op dat moment gaan de ring in. Ik had Luzo, een 7 jarige hengst, nog maar 1 x gereden en had hem fijn aan het lopen, maar tijdens een caroussel moet je zo ontzettend schakelen en sturen, dat is heel lastig. Ik had dus zelf aangegeven om niet in de groep mee te rijden, fouten kun je je op het moment supreme echt niet veroorloven: er wordt wel geld betaald aan de groep, dan kun je geen chaos neerzetten.
Maar ik rijd met Imi altijd eerst 10 min alleen, als raspresentatie: spaanse pas, passage, spaanse pirouette, galopspirouette en een keertje uitstrekken. Iemand verteld dan een verhaaltje en dan komt de groep binnen en rijden we de rest van de show.
Ik heb dus nu het voorstuk met Luzo gereden, die nog niet zo ver afgericht was. Spaanse pas kent ie wel en ook begin en kleine stukjes passage. Hij deed het echt super: vreemde amazone, vreemde omgeving, wapperende linten, leuke ezeltjes Haha! en de rest van de groep 100 meter verder, waar hij toch eigenlijk ook wel bij wou zijn. Toch heeft ie zich super gedragen en zich een paar keer mooi laten zien. Daarna kwam de rest van de groep en bleef ik aan de kant wachten. Ze hebben echt super gereden, 1 foutje, maar dat zag je alleen als je de proef kende.
Ik heb een idee waar topruiters het altijd over hebben: wij zien alleen het plaatje, het resultaat. Het publiek vond het geweldig en puntje bij paaltje deed iedereen ook zijn ding en stond die show gewoon. Maar de trainingen .... Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel ....als je die zou komen bekijken, zie je alleen een stelletje verhitte hoofden, passionele uitbarstingen tegen elkaar, lange gesprekken achteraf om alles weer recht te zetten. Af en toe geirriteerde hengsten (zeker als er een nieuwe bijkomt). Bijna elke keer wel iemand in tranen. Ook een hoop lol natuurlijk, maar zeker geen rozegeur en maneschijn. En dan uiteindelijk zo'n presentatie...het was echt super!!!! Bloos Lachen


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-02 15:30

Leuk Craig, dat jullie ook op p&k zijn. Nimber is er ook met de Groninger.
Er waren gister trouwens ook een Shire en een Groninger.
Wij rijden niet alleen shows voor de stamboekpresentaties, maar ook op evenementen, voor bedrijven etc. We worden er ook als groep voor betaald.
Natuurlijk hebben we ook heel veel lol, je wordt toch een hecht gezelschap. Maar je ondergaat dus ook allerlei ontwikkelingen die bij een groep horen. Ik heb zelf de opleiding Agogisch Werk gedaan, maar ik had net zo goed een jaartje in deze groep kunnen gaan zitten, hahaha Haha!
Het heeft zich nu uitgekristaliseerd in mooie en goede hengsten en amazones die ook wel wat kunnen laten zien. We hebben een goede instructrice. Elke 4 weken trainen we in Nunspeet. En eens in de zoveel tijd een trainingsweekend bij de instructrice in Valthe. Iedereen steekt er dus veel tijd in en veel zweet en heel veel tranen. Maar we gaan ook wel met zijn alleen een ontspannen weekend op de Veluwe rijden . Er zijn gelukkig nog geen doden gevallen, maar iedereen is gewoon gedreven, serieus en ambitieus. In een groep is er altijd wel eentje die een fout maakt en in het heetst van de strijd levert dat weleens heftige reacties op. Gelukkig wordt het altijd na afloop uitgesproken. En het is helemaal geweldig als je wel een mooie show neer kunt zetten met zijn allen!

Groetjes Suus

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-02 11:29

Jaaaaaaaah Kim!!!! Er kwam nog iemand naar ons toe, die z'n vrouw groomt bij die Groninger. Die man was weg van de PRE en die vrouw ook. Hij is fotograaf en wil graag foto;s komen maken van een paar hengsten, waaronder de mijne.
Ik vertelde nog over jou en dat je bij een fokker (?) in de buurt van Apeldoorn staat en altijd shows/demo's/keuringen doet, maar hij kende je jammer genoeg niet. Misschien als ik Lodewijk had genoemd wel!
Zonde hee, dat je er niet was! Het was echt een geslaagde dag. Onze jonge Luzobello was zo braaf, alleen op het einde werd hij het een beetje beu in die box. En hij reageerde nogal heftig op kleine ponytjes en ezeltjes Haha!

Maarre...volgens de DA ga ik paard&koets redden met Imatador. Wij hebben in september nog premiekeuringen van ons eigen stamboek waar ook shows uit Belgie en Duitsland komen. Waarschijnlijk red ik dat nog niet, ik wil het rustig aan doen, dan maar een show minder....mag blij zijn dat het nog gaat lukken.
Tenminste....donderdag krijgen we definitief bericht van de DA. Vandaag hebben we het verband eraf gehaald en de wondjes zijn mooi genezen, zonder wild vlees. Het been is mooi droog, Imi heeft geen koorts. Hij is alleen niet helemaal rad, maar beetje kort/lang. Hij belast het been wel goed, maar zet het 'foute' been korter weg dan het goede been. Daar belt de DA straks over terug, maar ik kan me voorstellen dat het gewricht zelf nog niet genezen is. Hij heeft ook nog boxrust, trouwens.
En hij is flink afgevallen, ik probeer aan bietenpulp te komen...

Groetjes Suus

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-02 17:32

Ik vind shows ook leuker dan concours, ik maak me niet zo druk als met wedstrijden.

Jammer dat je er niet was Kim, dat was wel leuk geweest!
Die man heet idd iets van Antoin...er ligt hier ergens een businesscard van hem. Hij was weg van Luzobello, maar het is dan ook een hele mooie en goedgekeurde hengst.
Paard&Koets moet lukken volgens de DA en ik heb er echt zin in.....juist als het met Imatador is. Maar mocht het niet lukken, dan ben ik er hoe dan ook, ik wil de rest toch zien rijden en helpen groomen natuurlijk.
Bovendien zit Bob sinds kort in het stamboekbestuur.
Ik heb net bietenpulp voor Iem gekocht, maar natuuuuurlijk moest ie het niet. Pas toen ik er musli en slobber bij had gegooid vond ie het opeens wel errug lekker.

Groetjes Suus


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-02 15:16

Wij rijden in ieder geval op zaterdag, verder weet ik het nog niet.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BleikjA, Celebi, Desi_2409, Mark0919, Martje80, Vagabondo en 36 bezoekers