Mijn Welsh K voor het eerst gelongeerd!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Mijn Welsh K voor het eerst gelongeerd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-02 23:54

Vorige maand hadden we hem al geleerd dat het de bedoeling was dat hij om mij heen liep in plaats van andersom Lachen
Daar had ik hulp voor ingeroepen maar sindsdien was ik er niet meer aan toegekomen om hem te gaan longeren.

Gisteren wilde ik hem voor het eerst echt gaan longeren. Hij wist nog wat de bedoeling was maar de vorige keer had hij alleen maar hard gegaloppeerd en gedraafd.
Hij begon in draf en ik zei "stap" er van uitgaande dat hij dat niet zou begrijpen. Het tegendeel was waar, hij ging keurig stappen, op het commando draf ging hij weer keurig in draf en op het commando galop sprong hij inderdaad aan in galop.
Hij staat altijd te kijken aan de andere kant van het hek als ik mijn Tinker longeer en blijkbaar heeft hij goed opgelet Haha!
Zo heb ik hem een paar keer overgangen kunnen laten maken. Alleen op de rechterhand steigerde hij een keer en vloog de andere kant op. Maar ook dat was snel opgelost.

Dit is echt de eerste keer dat ik geen stemhulpen hoef aan te leren, wel gemakkelijk zo Lachen

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 00:45

Wat super dat hij nu al zo goed luistert! Dat belooft wat voor als ie later groot is! Lachen

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 10:46

Geweldig! Doe mij ook zo'n paardje.. Knipoog

Fleur vond het in het begin heel moeilijk te begrijpen wat ik nou eigenlijk van haar wilde, volgens mij heb je een natuurtalentje! Lachen

Katingka
Berichten: 190
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 11:38

Hee Alex!

Hij heeft natuurlijk al van veulen af aan naar jou en Parcival gekeken en laat nu even zien dat het net zo makkelijk is als dat het er uit ziet Haha!
Super paardje zo te horen, ik heb nog niet zo vaak gehoord over jonge paardjes die het longeren en de stemhulp zo snel en makkelijk op pakken!

groetjes Danielle.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 11:45

He perfect zeg dat ie het zo goed oppakt. Ideaal! Haha!

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 13:53

Haha leuk, hopelijk doet Levi het over een tijdje ook zo goed Pling

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-02 13:55

Eigenlijk was ik best een beetje verbaasd dat hij zo braaf was. Het is een nogal heetgebakerd type.
Dit geeft in elk geval meer moed voor de volgende stappen. Ik wil hem, als het even kan, zadelmak hebben voor de winter. Het ziet er wel naar uit dat ik dat zelf moet gaan doen. Misschien moet ik af en toe maar gaan oefenen op zijn moeder in het rijden op een pony Haha!

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 14:26

heee alex super!!!!!!!
nu kan het rijden al bijna gaan beginnen!!
wanneer stap je erop???? Tong uitsteken

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 15:04

Jeetje wat een fijn dier! Als hij met alles zo snel leert.... heb je er een toppertje aan!