En ineens valt je paard om...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

En ineens valt je paard om...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-02 19:11

Kreeg net via de mail onderstaand verhaal van m'n zusje, Lautje dus. Heb haar meteen ff gebeld en we hebben er lekker om zitten lachen. Weer zo'n typisch 'ik-ben-Ret-en-ik-wil-niks-missen'-verhaal. Aangezien ze vanavond weg moest en dus niet op Bokt kan, zet ik haar verhaal er eventjes op. Was wel een verslag van de dag waard. Haha!


Lautje schreef:
.......dat heb ik dus ff meegemaakt vanmorgen.

Had een springtraining voorbereid.
Een paar kruisjes in de bak gezet.

Hij liep tijdens het losrijden dressuurmatig net zo super als de dag ervoor!!!!! LIEVERD!!

Toen gingen we springen.
Al 2 maanden niet meeer gedaan.
Eerste keer over het kruisje met grondbalk ging goed.

Tweede keer: we reden aan op het kruisje. Net op het moment dat Ret z'n voeten op moest tillen voor de afzet, zag ie mensen met een hond lopen op het pad in het bos, achter de bak.
Hij was zo onder de indruk van die twee mensjes en dat diertje die daar liepen, dat meneer spontaan vergat om zijn edele pootjes op te tillen voor het kruisje waar ie op af liep!!!!!! Frusty Frusty Frusty Koe

BOEM, KEDENG!!!!! Daar ging de hindernis, maar daar ging ook Ret met Lau er bovenop. Lau lag nog geen honderdste van een seconde onder ret in plaats van er op te zitten. Ret stond op, was verbaasd van wat er was gebeurd en liep rustig door de bak, waarvan het hek openstond.

Lau lag nog steeds op de grond. Met haar linkerbeen in een rare houding.
Lau dacht: nee, hij zal toch niet gebroken zijn he! Ze had een helder moment en belde met haar mobiele (ja, handige krengen zijn het toch he Lachen ) H-J die in de stallen was samen met Margreeth en Marianne.
Lau zei: Ik lig op de grond!
HJ zei: HUH, lig JIJ op de grond, of je paard???
Lau zei: Nee, IK!
HJ zei: Ik kom er meteen aan!

Nog geen 10 seconden later was HJ gearriveerd en ik zei hem dat ie eerst Ret maar ff moest pakken. Die stond een eindje verderop in de bak mij aan te staren met een blik van: Wat doe jij op de grond? IK ben degene die altijd in het zand hoort te rollen, niet JIJ!!! Haha!

De rest van de hulptroepen was er ook al en Marianne heeft Ameretto overgepakt van HJ en HJ en Margreeth hebben mij opgetild en naar de kant gedragen.

Gelukkig kon ik nog op mijn benen staan, voelde alleen wel een paar zere kuiten!

Ben er weer opgeklommen en Ret heeft dapper zijn springtraining afgemaakt! Die gek kent ook geen angst he!! MIJN HELD! Lovers

Ret heeft er ook niks aan over gehouden, alleen ik zit hier nu met een ietwat zere schouder en pijn in mijn kuiten, maar verder is alles goed!!! Haha!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 19:17

Ik dacht minstens dat Ret gewoon op stal stond, en ineens om viel.. Dacht minstens sat het zijn einde was..

Wat een gek is het ook he?? Haha.. Zag het al helemaal voor me.. Een held noemt ze dat, durfde mooi wel niet door te lopen om wat mensjes met een hond Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-02 19:19

Ja idd, ik schrok me ook rot toen ik die kop van die mail zag. Maar toen dacht ik meteen: als het ècht zo erg was geweest, dan hadden ze me wel gebeld. Dacht dus vervolgens aan een typisch Ret-verhaal en ja hoor... Haha!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 19:32

jeetje ik dacht ook minstens dat ameret neer was gevallen vanwege hartstilstand ofzo,nee meneer moet gewoon even rondkijken terwijl hij eigenlijk zijn poten dient op te tillen!haha ik lig dubbel,maarre wens je lau wel beterschap van me?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 21:48

Oie ik schrok ff van het verhaal, dacht dat Lau echt iets had! Hihi, Ret weer hoor, je blijft met ze lachen...

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 22:00

Ik schrok ook van die kop..ik dacht er moet toch minstens een paard dood zijn - ik dacht, ah, de volgende, het zal toch niet.....een paard van een goede kennis van mij is van de week écht omgevallen (dood), tijdens het opzadelen...
Gelukkig leeft Ret nog, en Lau ook!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 22:43

Foei wil je voortaan niet van die enge titels neerzetten!

En Lau wel voorzichtig doen met je lijf he.
Het is de bedoeling dat datzelfde lijf nog heel lang meegaat.
Tot en met de Olympische Spelen. Party!! Tong uitsteken

En zo te lezen kom je een heel end met Ret! *LOL*

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 16:46

Haha, het was echt zo grappig!
Het zag er gewoon niet uit!

En die vrouw die daar dus op dat bospad liep zag ik al een poging doen om over de bakrand te klimmen.
Riep ze naar me: Ik kom je al helpen hoor!

Maar net daarvoor had ik HJ al gebeld, dus zei ik: Nou, dat hoeft niet hoor, ik heb net gebeld en ze komen eraan!
En ze liepen weer verder.

Afgezien van een heel stijf pootje gisterochtend tot een uur of 4 (ik was net Donald Duck, zeiden ze. EN bedankt!! Boos! Knipoog ) , een zere borstkas en een stijve nek (was net gestopt bij de fysio omdat alles weer mooi los zat, maar nu dus niet meer......:S, gaat verder alles goed! Haha!

En met Retje uiteraard ook alles goed!
DE gek! Clown

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 09:30

Ik dacht dat ik de enige was met zo'n maf paard die vergeet wat ze aan het doen is als ze iemand (paard of mens) ziet lopen! Knipoog Maar jullie hebben er dus ook zo een! Haha!

Die Ameretto, ik zie het voor me! Gelukkig is het met Lautje goed afgelopen, zo gezond is het niet om met paard en al om te vallen.... Scheve mond

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 10:33

Ken het gevoel, alleen gaat Voltrack om minder plat! één keer gewoon in een volte, boem, plat op de grond. Suf beest...
De eerste keer (die 1,5 jaar daarvoor zat) was iets minder prettig voor mij, dacht minstens dat ik mijn been gebroken had. Vol vond het nl nodig om heuvel op tijdens een sprint érg hoog te bokken, vervolgens gleden zijn voorbeentjes weg toen hij net op z'n hoogst aan het bokken was. Was een behoorlijk boem, met mijn beentje eronder, en hij bleef maar liggen... Ondergrond was íets te hard, dus mijn been is 6 mnd blauw geweest (of iets in die richting). Vol had overigens niets, alleen een blauwe zijkant, en dat mag ook wel! Hij heeft toen wel een belangrijke levensles geleerd: het is niet verstandig te veel dingen tegelijk te willen doen, het bokken (was echt een rotstreek van m, deed hij altijd) is daarna behoorlijk opgehouden.