Het zit echt totaaaaaaaaal niet mee

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Het zit echt totaaaaaaaaal niet mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-02 21:24

Huilen
Eerst zn bronchitus en dat hij magerder werd enzo, was/ben ik al harstikke ongerust over... en nu waren we vanavond bij hem (samen met paps) en vroeg mijn vader hoe het zat met zijn luchtzuigen (stalhouders verdachten hem ervan dat hij luchtzuigde) en toen zei ze dat ze hem had zien luchtzuigen in de paddock aan een soort stenen vaas die in de hoek ligt...
En in de box hadden ze hem daarvoor als eens aan de kant zien knabbelen zeg maar, wat niet normaal was volgens hem...

En tsja, mijn vader wil geen lucht zuiger, ik eigenlijks ok niet, maar dit is Ewald en Ewald is echt de pony van mijn dromen, ik zat vanmiddag nog te denken dat ik een topic zou starten over hoe goed het tussen ons ging en dat we al zo'n goede band met elkaar kregen, dat hij lief naar me hinnikt als ik kom en dat het gewoon zo'n schatje is, totaly de pony van mn dromen Lovers

Maar nu, alles is zwart, dit is de ergste dag van mijn leven (en waarschijnlijk komt er nog een ergere....) We maken zn kuur af voor de bronchitus en dan zetten we hem een aantal dagen op stal om te kijken of hij nou echt luchtzuigt...

Als hij dus luchtzuigt.... dan gaat hij weer terug naar de vorige eigenaar Huilen
Ik wil hem ECHT niet kwijt, ik ben nu al zo dol op hem, echt verschrikkelijk, het enigste wat ik nu kan is huilen...
Ik hecht me al zo snel aan beestjes maar nu vooral aan Ewald omdat ik gewoon zo gelukkig met hem ben(/was)... Lovers

Ik hoop zo dat hij niet lucht zuigt....

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 21:27

Oh wat stom voor je! echt K*t zeg!
Ik hoop heel erg voor je dat hij geen luchtzuigt.
maar met een band om kunnen ze toch niet luchtzuigen?
iig heel veel succes/sterkte en houd ons op de hoogte!

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 21:31

jees,wat vervelend allemaal!maar,als het echt helemaal jou droompony is,kun je wat geld terug krijgen van de vorige eigenaar hoor!(als dat luchtzuigen iig binnen 6 weken is vertoont!)want dan was het een verborgen en achtergehouden gebrek!kijk zijn tanden eens na,als ze scheef of in een soort boogje afgesleten zijn,heeft dit al zeer zeker vaker gedaan!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-02 21:39

De DA heeft zijn tanden nagekeken, ik had donderdag gevraagd of dat te zien was, toen zei hij aan zn tanden, maar het was niet aan zn tanden te zien...
En de stalhouder zei dat er vaak door een band heen word gezogen en dat die dus niet altijd helpen, dus ja, ik hoop echt dat hij niet lucht zuigt, want dan weet ik het echt niet meer....

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 22:16

de mirical collar (of hoe je het ook schrijft... die met 1 band voor de oren en 1 band erachter die samen komen in 1 band onder de keel bedoel ik dus... daarmee schijnt het paard dus absoluut geen lucht te kunnen zuigen... ik heb er meerdere verhalen over gehoord en ze waren allemaal positief.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 22:20

Hopelijk gaat het over!! En anders inderdaad zo'n band? Zou jammer zijn als hij daarvoor weg zou gaan...

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 23:05

wat banketstaaf
enneh als hij het een x heeft uitgeprobeerd en dan zet je hem een aantal dagen op stal
(dus verveling) kan hij het juist gaan uitproberen
als hij het vaker heeft gedaan
is dit zeker aan zijn tanden te zien!
en ik duim voor je hoor!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 23:20

Bij ons op stal staat een paard dat is gaan luchtzuigen toen hij nog op de manege stond. Hij heeft nu zo'n miracle collar om z'n hals, zoals LiSSy al beschreef en daarmee kan hij inderdaad echt niet luchtzuigen.

Die band, die inderdaad voor en achter de oren gaat, heeft een uitsteeksel in de keelholte, waarmee het paard wel kan eten, zowel hooi van de grond als eten uit de voerbak, maar zodra hij wil gaan zuigen prikt dat ding in zijn keel.

Het lijkt me dus absoluut de moeite van het uitproberen. Het is zo zonde om HET paard weg te doen vanwege een kwaal die zo makkelijk te voorkomen is.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 07:53

Gwen schreef:
Het lijkt me dus absoluut de moeite van het uitproberen. Het is zo zonde om HET paard weg te doen vanwege een kwaal die zo makkelijk te voorkomen is.


Ik sluit me aan bij de mening van Gwen.

Buiten dat het natuurlijk onwijs balen is dat het nu zo gaat, maar als je gaat kijken naar een pony en het is een luchtzuiger, loop je er voorbij, maar als je hem al hebt en -zoals je zelf zegt- een band hebt opgebouwd, dan moet dat toch geen reden zijn om hem weg te doen?

Heel veel succes!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-02 11:56

Ik zal het er nog even over hebben, want mijn paps wil hem liever ook niet kwijt want het is een super pony Lovers
Zo'n band, dan steekt er dus een ding in zn keel he? maar krijgt hij daar geen wonden van en krijgt hij geen last met slikken, als hij nou bijv. een grote brok doorslikt en het lukt niet want de band zit in de weg...
Kan iemand mij nog wat ervaringen vertellen met die banden (zal vanavond bij VRM ook even vragen, zit nu stiekem op school op bokt Tong uitsteken )

Kuss Maaike