Ruzie..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
EnelyaT
Berichten: 2775
Geregistreerd: 07-04-05

Ruzie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-05 09:57

hallo allemaal
sorry dat ik nog een topic plaats, maar dit moet ik ook echt kwijt, en tja, het past totaal niet bij mijn andere topic *over misschien een nieuw paard*

nou dit is wat er aan de hand is:
ik rijd al 4 jaar op mijn pony Kissmyra, ik spring al drie winters op haar, want 's winters krijgen we altijd springles op de ponyclub.
nou laat het bestuur van onze ponyclub heel wat te wensen over, maar nou hadden ze het echt te bont gemaakt.
de springinstructeur die wij hebben, daar hadden ze tegen gezegd: we hebben een nieuwe springinstructeur aangenomen voor de winter, en jij mag het hulpje wel worden.
nou is dat natuurlijk hartstikke l*llig maar goed.
Die nieuwe springinstructeur, daarvan mag ik mijn pony niet in ontspanning rijden.. ik rijd haar altijd eerst de ontspanning in en dan voorwaarts. maar nou moest ik haar persé iedere alleen maar voorwaarts rijden, waardoor ik dus ook helemaal geen controle meer had.
en zodra ik daar iets van wou zeggen, dan kreeg ik dus gigantisch op mn flikker.
en op een gegeven moment zei hij ook: ik zie bij iedereen vooruitgang, behalve bij jou! *vind hij 't gek, als mn pony supergespannen loopt en zwaar over dr eigen tempo.. *
toen hadden we een keer in-uitjes (vier achter elkaar) en ik had er echt zin in!
maar toen dus weer over dr tempo moeten rijden, waardoor ze er de hele tijd tussenuit ging tussen de derde en vierde hindernis.
Nou ben ik niet de beste ruiter, maar ik kan wel zelf mijn pony over vier van die hindernisjes krijgen, dus ik wou haar even een rondje laten ontspannen, zodat ik haar goed kon aanrijden.
begint die instructeur te schreeuwen dat ik meteen weer moet springen en dat ik mn sporen erin moet jagen en dat soort dingen!
en ik bleef heel rustig, maar ik moest dus met een weigering stoppen!!
want het maakte niet uit wat ik zei, ik moest de les uit als ik het niet zou springen.. Boos!

en nou heeft mn pa hem 'aangeklaagd' bij het bestuur.
dus nou zijn er drie opties:
-of ik moet van springles af Boos! *maar ik heb niks misdaan*
-of hij moet van de ponyclub af
-of we krijgen de andere springinstructeur terug

maar wat vinden jullie hier nou van??
*sorry voor het lange verhaal maar ik zit er best wel mee, moet van de zomer nog een paar laatste springwedstrijden springen.. *

Het bestuur heeft gisteren overlegd en mijn 'oude' springinstructeur was er ook dus ben heeeeel benieuwd!! Bloos

-xXx- lissy



EnelyaT
Berichten: 2775
Geregistreerd: 07-04-05

Re: Ruzie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-05 10:33

ja maar de rest is het niet met me eens want die vinden dat een 'fijne les' ..
dus ik ben in mn eentje.. en we zijn maar met zn vijven..
Boos!

EnelyaT
Berichten: 2775
Geregistreerd: 07-04-05

Re: Ruzie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-05 22:09

ja..
weetje ik heb het al geprobeert op 'zijn' manier, maar dat gaat gewoon niet.
hij geeft niet rustig les, en ik voel me ook helemaal niet op mn gemak bij hem, omdat hij in de eerste paar lessen zo tegen me stond te schreeuwen. en daardoor raak ik gespannen en mijn pony dus ook..
en het is ook het probleem dat mijn pony door mijn gespannenheid bij hem in de les, nu weer iets nieuws heeft gevonden, en dat is wegspringen als ze hem ziet. ze staat ook helemaal te bibberen als hij in de buurt komt *echt zo zielig!!* Ach gut
het is dus ook mijn schuld, omdat ik zo gespannen was..
maar hij staat ook bijna bij elke hindernis, en dan springt mijn pony met zoveel kracht weg, dat ik haar echt níet tegen kan houden..
gelukkig zijn de springlessen dus afgelopen, maar ik kreeg laatst gewoon een keer springles van stefanie, en dat ging dus al veel beter! Bloos

en ik heb zijn manier al geprobeert, maar ik ben gewoon niet gewend dat ze met haar hoofd omhoog door mij met mn sporen en zweep door de bak gejaagd over hindernissen moet springen.

en de andere meisjes lukt dat dus wel, maar die rijden geen van allen al 4 jaar met ontspanning op hetzelfde paard, en die pony's zijn gewoon wat sneller, die van mij is uit zichzelf al niet snel, en ze krijgt wel haver, brok en muesli, maar als we nog meer gaan geven word ze hartstikke kijkerig, schrikachtig en vervelend.. Clown

ik heb echt het gevoel dat het mijn schuld niet is, en toch probeert hij mij de springles uit te schoppen Huilen

en hij kan me wel de les uitsturen, maar met reden dat ik niet over vier hindernissen achter elkaar kwam, en ook nog met een weigering..

en daarbij heeft mijn pony nog nooit 4 in-uitjes achter elkaar hoeven te springen, alleen nog maar 2.
het was dus ook nog compleet nieuw voor haar! Boos!

*en weer sorry voor de grote text, maar ik weet echt niet of het nou aan mij ligt of niet.. Verdrietig *

EnelyaT
Berichten: 2775
Geregistreerd: 07-04-05

Re: Ruzie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-05 19:59

hoi allemaal,
ten eerste bedankt voor alle reacties Lachen
ik spring nou ook niet meer bij hem
en het is moeilijk mijn andere instructeur te vragen, maar die zie ik dinsdag, dus misschien vraag ik het wel.

blijkbaar zijn de meningen erg verdeelt, maarja, ik heb het op zijn manier geprobeert, maar dan kon ik haar thuis ook gewoon niet meer rijden.
ik heb gewoon drie maanden niet fatsoenlijk kunnen rijden, mede door het weer hoor, maar mijn pony zat hartstikke vast altijd aan het begin van de les *door de kou enzo, ze staat buiten, zonder deken, met een berenvachtje Knipoog *en dan mocht ik haar niet eerst op mijn eigen manier ontspannen, maar moest meteen over haar tempo heenrijden..
maarja we krijgen morgen de uitslag van de vergadering..
ben benieuwd!!

@ Passival: ja dat weet hij, ik heb het vaak genoeg gezegd dat ik zo niet ontspan, maar dan begon hij te schreeuwen dat ik mijn mond moest houden en moest rijden in plaats van zeuren ... Lachen

@ Silvana: bedankt Haha!

@ Milano: ik heb het geprobeerd, ik rijd nu echt niet meer in zijn les, heel mijn pony was overstuur en ik ook.. Ach gut

*en dit is mijn manier van rijden, het enige nadeel is hier dat ik naar beneden kijk: http://pic11.picturetrail.com/VOL359/2205792/4305415/53684973.jpg
en tja, dat doe ik normaal ook niet maarja.. Lachen
ik laat wel weten wat ze morgen gezegd hebben Lachen

*nogmaals bedankt en alweer sorry voor de lange post.. *

EnelyaT
Berichten: 2775
Geregistreerd: 07-04-05

Re: Ruzie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-05 10:57

nee ik heb niet meer springfoto's, maar heel binnenkort *morgen ofzo* dan heb ik wel foto's van het gewoon zelf rijden

ik ben geen anky, maar ik kan wel gewoon goed mn rondje rijden enzo..
en iedereen heeft zn eigen rijstijl.. dus als instructeur moet je proberen die te verbeteren, lijkt mij.. niet die te veranderen..

uit de vergadering is gebleken dat hij me geen les meer geeft, en dat was het laatste wat erover is gezegd.
waarschijnlijk krijg ik dus gewoon geen springles meer.
maar ik kan er niet tegen dat als iets niet lukt dat er dan tegen me geschreeuwd wordt.. dat slaat gewoon nergens op..
het is geen Z-pony waar ik op rijd, en ik ben ook geen fantastische amazone hoor, maar toch..

iedereen krijgt dus zo springles en ik niet, en dat slaat echt nergens op, wat je ook zegt.

en daarbij, ik 'mag' niet meer tegen hem praten, dan looptie heel kwaad en bijna schreeuwend weg..

maarja, als mensen vinden dat het aan mij ligt, ga je gang Lachen
maar ik vind zelf eigenlijk van niet.. Lachen

EnelyaT
Berichten: 2775
Geregistreerd: 07-04-05

Re: Ruzie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-05 14:20

ik stel echt niet specifieke eisen aan een instructeur hoor!
en het is ook écht niet zo dat ik me niet openstel of wat dan ook..
en het zal ook vast wel aan mij liggen, ik vind alleen dat het zo niet kan..
en wat het bestuur betreft, die hebben allemaal een hekel aan mij, en de reden is heel kinderachtig: mijn moeder heeft bij de ponyclub gereden waar ze altijd mot mee hebben. dus moeten ze mij niet..
maar toch, ik vond dit echt nergens op slaan..

en tja, ik kan er gewoon echt NIET meer mee overweg..
en mijn oude instructeur is idd weggestuurd omdat we een 'nieuwe' hadden..
maar zo gaat dat altijd bij ons.. Lachen
*klopt ook niet ik weet het*

EnelyaT
Berichten: 2775
Geregistreerd: 07-04-05

Re: Ruzie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-05 17:46

maar mijn pony ís voorwaarts!
ik krijg ook 1x in de week privédressuurles, een uur..
en we zijn een jaar bezig geweest met voorwaarts rijden enzo, en nou is ze voorwaarts genoeg. dus het ligt niet aan de achterhand, want die zet ze er netjes onder.. Lachen

@kippie: het is geen stal Lachen het is op de ponyclub, mn laatste jaar en anders moet ik altijd met de trailer.. en daar hebben mijn ouders geen tijd voor *mijn vriend gaat meestal mee*

Citaat:
Het ligt volgens jou niet aan jou... Maar waarom is er dan niemand anders het met je eens? Heb je wel al eens kritisch naar jezelf gekeken? Of ben je gewoon gal aan 't spuwen? (Dit bedoel ik niet aanvallend, maar gewoon als een vraag. Heb je naar jezelf gekeken, of ben je boos?)

tuurlijk heb ik naar mezelf gekeken, maar hij zegt ook dat ik er als een zoutzak opzit, en dat ik op dr rug knal na de sprong.. en geloof me, ik heb aan genoeg mensen gevraagd of dat ook zo is, mn dressuurinstructrice is in de *spring* les komen kijken of het zo was, maar wat hij zegt is ook gewoon niet altijd waar..

ik mag er totaal geen ontspanning in rijden, en de enige manier waarop ik dan wel kan rijden, is gewoon rakkend..
ik heb het geprobeerd, maar dan weigert ze gewoon alles, omdat ik niet op mn gemak zit..
en ik zou dit echt allemaal niet zeggen als het niet waar was hoor!
het is niet zo dat ik dit expres doe, want ik zit er best wel mee..


maar ik ga nou, ik moet naar de ponyclub
ik vraag me af of ze er ook maar íets over gaan zeggen, maar die springinstructeur is er toch niet..

EnelyaT
Berichten: 2775
Geregistreerd: 07-04-05

Re: Ruzie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-05 14:38

inderdaad!
nou en het was niet op moment van afzet, dan zeg ik ook weleens als ik denk dat ze dr benen niet optilt ofzo van: JA maar dan gewoon luid..
hij schreeuwde tegen mij dat ik er als een zoutzak opzit en blablabla en ik kan niet springen en ik ging als enigste niet vooruit en dat soort dingen..
ja sorry.. maar net als khorizon zegt.. tijdens het springen heb ik mijn concentratie nodig, en die wordt weggehaald als hij erbij staat, want ik wordt zenuwachtig van hem..
als ik iets niet wou springen omdat ik het te hoog of te moeilijk vond, dan begon hij ook van dat dat niet was en dat ik het maar moest doen..
tja wat krijg je dan?? een weigering.. en op zo'n moment kon ik dan niks meer..

ik ben 17 jaar, ik blijf heus wel rustig, maar ik ben geen getalenteerde springruiter die heel dr leven al rijd en mijn pony kan ook echt geen Z parcours springen..
ik ben sinds dat ik van hem les heb op wedstrijd geen een keer meer rondgereden.. de ontspanning was gewoon weg..
en als ik thuis rijd gaat het veeeeeel beter!!

EnelyaT
Berichten: 2775
Geregistreerd: 07-04-05

Re: Ruzie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-05 15:16

ja maar dat kost veel meer!
en ik verdien heel weinig.. heb het veel te druk.. en ik krijg al dressuurles van mn ouders dus daar krijg ik het ook niet van.. Boos!
hé verdorie!!
maar nou ga ik, ff proberen of ik met Kiss kan vrijheidsdressuren Haha! Haha! mn tante gaat meehelpen .. proberen of ze kan steigeren op commando Lachen
*waarschijnlijk niet maar dat maakt niet uit.. ze kan al buigen Knipoog *
<-- lekker offtopic.. Lachen

EnelyaT
Berichten: 2775
Geregistreerd: 07-04-05

Re: Ruzie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-05 19:08

Ik weet het, je mag geen oude topics openen..
maar zo oud is deze nog niet (vind ik) en ik wou gewoon even laten weten hoe het is afgelopen..

De vriendin van die springinstructeur dacht dat ze het M-viertal mocht begeleiden, toen bleek dat dat niet zo was, zijn ze er alletwee mee gestopt.. (Zo heb ik het gehoord, zal vast nog wel iets zijn geweest ofzo.. maar ik ga het er niet meer over hebben daar)

Dus nou heb ik mn oude springinstructeur weg (HOERA Pling Haha! Bloos Pling )
en die andere is weg (gegaan/gestuurd)

-xXx- Lissy

*owja, die springinstructeur en zn vriendin hadden blijkbaar ook nog gezegd dat ze er toch alleen bij waren gekomen om privéles-leerlingen te kunnen krijgen.. Verward rare mensen hoor, als je het mij vraagt.. *


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ChelseaAyLee, Petra_O en 98 bezoekers