grappige domme opmerkingen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ozzie
Berichten: 89
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: Rotterdam

grappige domme opmerkingen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-02 17:09

Hebben jullie dat nou ook weleens, dat mensen zulke grappige opmerkingen maken over paarden? Lachen
Vooral vriendje lief heeft daar nogal eens last van....(blond he *LOL* )
Om maar eens even een paar recente te noemen:

"Waarom heeft die haflinger een punkkapsel?"
"welke haflinger?"
"Nou die met die hanekam en die zwarte streep in z'n manen geverft..."
"da's geen haflinger schat..., da's een fjord...."

Nog een leuke:
Mijn shetje heeft echt een ongeloofelijk bos manen en staart, je ziet net zijn neus onder zijn voorpluk uitsteken, het is gewoon 1 bal haar...
Ik gaf hem een pluk hooi, zegt ie: "Kijk je wel uit dat je dat hooi er aan de goeie kant instopt?" Knipoog

Pas was ook een vriendin van mij even op bezoek met haar zoontje Don van 3, en Don wou heel graag bij de paardjes kijken...., dus wij naar de stal. Vraagt Don na een tijdje: "Mamma, waar is Sinterklaas nou?" (midden in de zomer) Wij al helemaal verbaasd, hoezo Sinterklaas Verward "Nou zijn paard staat hier nog!" Hij had voor het eerst een spierwit paard gezien.....

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 18:45

een beetje niet orgineel...

we zitten in de auto,

Hij: hey kijk een paardjes Haha!
Ik: En weet je ook wel ras??
Hij: oliebol!

En het haflinger fjord verhaal van jou heeft mijn vriendje ook gehad Pling


En een Tinker hier in de buurt heeft een snor...
Vriendlief lag er helemaal dubbel om Scheve mond

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 08:31

Fjorden en Haflingers schijnen erg op elkaar te lijken.. Mamsie en papsie hebben dit ook erg vaak gehad.. Maar nog even gauw een vrij recente.. Gister een longeersingel gehaald, maar moesten gaatjes bijgeschoten worden, dus ik weer mee naar huis genomen..
Vraagt mijn moeder: ´Waar is de lijn dan?´ Lijn?? ´Ja, anders loopt ze toch weg?´ ..
Verder is ze inmiddels vrij in-to-horseworld, het groomen gaat ze erg goed af.. Maar goed..

Verder zijn er al eerder zulke topics geweest (erg leuke!!), no affence hoor, maar daar vond je ook erg leuke!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 16:07

Deze topics komen vaker en ze zijn super!
*snel meer verhalen, zijn verslavend*

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 17:43

mijn vriend zag ook een keer een hele mooie fjord! (maar het was een haflinger met zomerexceem!)

ook vond een vader van een vriendin mijn shetjes niet mooi want die hadden zo'n lange manen met dooie punten(???) als voorbeeld noemde hij andere shets, maar ook zij hadden zomer exceem.
het is natuurlijk maar net waar je voor gaat! haha!!!!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 18:07

Heeej dat fjorde/haflinger probleem hebben we hier ook met me lieftallige vriendje...

Of dan is het heeeej kijk een Marilyn...staat er een onwijs donkere haflinger!

Was ik me vriend aan het uitproberen dus ik kusje...kreeg ik Haha! dus ik zeg PONYYYYYYY...zegtie ja dan krijg je een welshje voor je verjaardag...dus ik yaaay...hij zegt o nee shetje bedoel ik dus hij zo of is dat een paard HAHAHA ik lag helemaal in een deuk dus ik zo als marilyn al een pony is en een shetje is nog kleiner als mar...dan is dat toch ook een pony!!!

Uhhhm er zijn meer van dit soort dingen ff denke!!!
Halster en hoofdstel is soms ook moeilijk te onderscheide en hooi en stro ook...

Oja en met een man die ze paard aan het beleren was(voor de kar)...waarom heeftie man 2 longeerlijnen en waarom 2?????

Als er meer binnen schieten dan zet ik het er nog wel ff op

gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 19:37

bij ons op de manege waren een paar stratenmakers de parkeerplaats aan het leggen.
in de pauze, ze zaten in de kantine, was er een pensionklant aan het rijden op een bonte pony.
de pony is een belgisch gefokt sportbeestje en loopt Z1 dressuur met z'n ruiter.
zitten al die stratenmakers te kijken, zegt er een: "das een mooie Tinker!!"
ik pies vervolgen bijna in mn broek van het lachen, samen met mijn collega's.
kijkt stratenmaker ons heel sneu aan: "das toch een tinker, of niet??"nee, zeggen wij, das een belgisch gefokte pony.
waarop hij antwoord:" das gewoon een andere naam voor Tinker" Haha!
heerlijk, sommige opmerkingen van mensen die dus echt niks met paarden hebben Knipoog
toedeledoki
gillian

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 21:46

Haagsemeid schreef:
Uhhhm er zijn meer van dit soort dingen ff denke!!!
Halster en hoofdstel is soms ook moeilijk te onderscheide en hooi en stro ook...

Haha jah dat ken ik ook.
mijn broertje zegt nog welles 'wijfjespaard' Haha! Maar verder kan ik eigenlijk niets herinneren, ik zal es opletten Knipoog

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 23:25

Paar kinderen bij ons op stal hadden een discussie waarom paarden schuimden

Kind a: omdat hij uitgestrekt draafde Verward (net een pasje harder dan sukkeldraf Haha!)
Kind b: omdat ie al oud is
Kind c (eigenaar pony waar het nu over ging): Komt omdat ik hem goed de baas ben
Kind d: nee joh......komt omdat je met zweep rijdt!

HAHA....LOL

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 08:58

en deze; staat verleden jaar m'n 4 jarige mirage op het land, en ze is dus een schimmel.
komt er een vader met dochtertje langs; zegt die vader "dat is al een heel oud paardje, die is al helemaal grijs'
HAHAHAA je bescheurt je toch?!!!!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 12:51

Ik vergis me altijd bij zwangere mensen. Zei ik laatst tegen iemand: En hoe lang ben je al drachtig?

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 13:44

Ik hoorde laatst een gesprekje tussen 2 negenjarige ponykroelers. Beide zaten die week op ponykamp en ze hadden net de aardappelrace achter de rug. Een van de twee had het behoorlijk warm gekregen.

meisje 1: ik heb het zo warm omdat mijn cap knelt.
vervolgens pak meisje 2 die cap en zet 'm op haar hoofd, de cap is duidelijk te groot.
meisje 1 oprecht verwonderd: hoe kan dat dat jij die cap wel past? Hou jij je wangen in?

*LOL* *LOL* *LOL* Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 13:56

Mijn pony had ooit een vrij dikke donsdeken. Veel gehoorde opmerking:

"Waarom heeft jouw paard een slaapzak om?" *LOL*

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 16:23

Moet je voor de gein eens langs de weg gaan staan met je schimmel Ik met Exel dus. Nou je krijgt het wel 10X naar je hoofd.
Van zorg jij voor het paard van sinter klaas tot breng dar dier terug naar z'n baas wil je.
In het begin nog wel leuk maar later word je er moe van.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 16:26

Of nog erger als je op een schimmel rijdt:

"Hee je hebt schimmel tussen de benen!"

Als je 13 bent en je wordt op die manier regelmatig nageroepen door een stel puberjongetjes, dan ben je echt niet blij. Frusty

Dat paard van Sinterklaas kon ik altijd wel om lachen, hoewel het hartje zomer wat ver gezocht was. Ik riep altijd maar terug dat hij ooit het paard van Sinterklaas was geweest, maar nu niet meer omdat hij te oud was om het dak nog op te gaan. Haha!

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 16:33

Haha, geweldig dit!

Ik rij op een Ijslander met onwijs veel haar en er zijn nogal wat mensen die vragen: Goh, voor een shetlander is hij wel groot en heeft hij wel veel haar hoor! Rij jij daarop? Vind je dat niet zielig?

Tjonge.. Als je nou geen verstand hebt van IJslanders, zeg dan nix! Verward Tis dat het arme beest niet verstaat wat we zeggen, anders zou hij ter plekke dood neervallen van schaamte dat hij met een shet vergeleken word.. Haha!

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 16:36

Mijn vriendin over Pinto(bonte pony), "heeeej een duopennoti paard!"

Ozzie
Berichten: 89
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-02 16:57

Halster en hoofdstel zijn idd heel erg heel erg moeilijk.... ook na 20x uitleggen...

Hij had er pas nog 1 die was ik even vergeten.
Ik vroeg of hij Belle even uit de wei wou halen zegt hij: "Ja is goed maar waar heb je de riem gelaten?" Dus ik vraag: "riem? welke riem?" "Nou die aan haar halster moet...." Dus ik weer: "Hoezo ga je haar uitlaten dan?"
Gaat ie een partij stom staan te kijken....

De vriend van een vriendin van mij had ook een geweldig slimme vraag:
"hoe zorg je nou dat dat paard springt als je bij die hindernis bent?"

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 18:08

Ik heb een fjord en krijg ook vaak rare opmerkingen over de manen,zoals:is dat zwart in het midden echt?(nee heb ik zo geverft!)
Hoe komt het dat zijn haren rechtopstaan?(omdat het een punker is soms maakt hij ze wel is paars en groen!)
Laatst een man: goh is dat een kruising paard met zebra omdat die haren zo zwart wit zijn!
en een keer hee dat is een mooi blond paard!
een keer reed ik langs een groep jongens en eentje riep,daar komt mijn prinses op het witte paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 18:20

We reden tijdens de Achterhoekse paardendagen met een valk en een zwarte Welsh-Cob in het tandem, staan er 2 dressuurtrutjes aan de kant zzegt die ene: nou dat is ook geen gezicht zo´n kleine fries en een ongeknipte fjord Verward

sjefke
Berichten: 134
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 19:18

ik had gister een lesklantje die voor het eerst had gereden. ziet ze een meisje op een pony van het erf afgaan, zegt zein enen: kijk dat meisje neemt haar pony mee naar huis!! (ze ging een buitenrit maken...)

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 22:34

zit je op de shetlander... je kan wel rolschaatsen aan doen dan kun je meelopen 0:) loop je er naast..
waarom ga je er niet opzitten??? 0:)

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 12:22

whahahaaaa....!
ja die hafs en fjorden...
heb ik ook weleens gehad op ijslanderkamp, een ijs met zomereczeem, zat daar een onervaren (laat ikt zo noemen) tussen 'wat een rare kleur heeft die fjord'
heel typisch natuurlijk maar als je het meemaakt leg je je toch telkens in een deuk....

careltje
Berichten: 3
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 14:20

gillian schreef:
bij ons op de manege waren een paar stratenmakers de parkeerplaats aan het leggen.
in de pauze, ze zaten in de kantine, was er een pensionklant aan het rijden op een bonte pony.
de pony is een belgisch gefokt sportbeestje en loopt Z1 dressuur met z'n ruiter.
zitten al die stratenmakers te kijken, zegt er een: "das een mooie Tinker!!"
ik pies vervolgen bijna in mn broek van het lachen, samen met mijn collega's.
kijkt stratenmaker ons heel sneu aan: "das toch een tinker, of niet??"nee, zeggen wij, das een belgisch gefokte pony.
waarop hij antwoord:" das gewoon een andere naam voor Tinker" Haha!
heerlijk, sommige opmerkingen van mensen die dus echt niks met paarden hebben Knipoog
toedeledoki
gillian



dat was dus mijn pony Cool fijne bouwvakkers die zoveel verstand van paarden hebben Verward

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 14:56

Ik kwam laatst terug met het paard die een vliegendeken om had. Zegt 1 van de eigenaren: Wat leuk, zo'n doorkijkblousje! *LOL*