up-date Barley

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

up-date Barley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-02 22:51

Ik zal weer eens even vertellen hoe het met Barley gaat. Mijn instructrice rijdt er nu op en dat gaat heel aardig. Ik heb het nu al een paar keer gezien. In stap mooi nagevelijk. Maar in draf wil ze haar koppie de lucht in steken. Mijn instructrice zegt dan van " Nee Barley" En Barley denkt dan vast "Ja, Ditte dat dacht je."(Ditte is dus mijn instructrice) Waarop Ditte weer zegt "nee Barley" en waarop Barley dan denkt "jaja" en zo gaat dat even door.

Maar Ditte houdt vol hoor. En het gaat langzaam steeds beter.

Maar het gaat ook wel eens mis. Laatst(vrijdags) was ze aan het rijden toen twee gevaarlijke gekken(in Barleys ogen) de manege binnenliepen. Ze bleven bij de dooropening staan. Dat was dus eng en ze spurtte ervandoor. Aan de andere kant van de bak was ze weer onder controle. Dus Ditte heeft ook de galop gevoeld. Want dat doet ze normaal niet.

afgelopen zondag kwamen er weer twee mensen in de deuropening staan. Barley wilde weg maar Ditte was voorbereid. Dus steigerde barley maar. Zag er heel indrukwekkend uit maar Ditte bleef onverstoorbaar zitten en reed netjes verder. Barley gedraagde zich daarna weer voorbeeldig.

Och ja mijn lieve meisje leert het nog wel eens. Haha!

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-02 23:53

Toen ik Barley als twee jarige kocht wist ik nog niet veel. Maar uit ons eerste 'kennismakingsritje' bleek toch wel dat een hittepit is. Ze is erg snel en dat is toch wel even wennen. Toch ging het helemaal niet onaardig totdat ik eraf stuiterde.

Ditte kan er uitstekend mee overweg en ik heb Barley nu een stuk beter leren kennen. Ze is niet echt bang aangelegd maar wel schrikachtig. Bij het bewegen van je teen wil ze al gaan galopperen. Dat is nu wel iets minder geworden.

Ik rijdt op het moment niet op Barley. Ten eerste omdat mijn rug eerst goed genezen moet zijn en ten tweede omdat ik een beetje bang ben. (maar kan tegelijkertijd niet wachten om erop te klimmen)maar ik wil er tezijnertijd. (Als Barley meer in balans is) wel opkruipen om uit te stappen en zo bouwen we het wel uit.

Komt tijd komt raad......ik heb geduld.

Het wandelen en verzorgen van haar is ook al heel leuk hoor. Ze is soms zo eigenwijs. Laatst met een wandeltochtje was zij de jongste en de dapperste. Ze loopt echt overal langs. Hoop dat dat zo blijft als ik er eenmaal op zit.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-02 22:03

Dank jullie wel voor de complimenten. Geduld heb ik inderdaad genoeg. Ook altijd met rijden. Ik zal niet vlug boos worden op een paard ofzo.

Ook met lesgeven is geduld erg handig. Zeker als je dingen tien keer moet uitleggen.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: criollo_yess, Pellelilly, Rupser, Sanet, Vagabondo en 50 bezoekers