terug van ponykamp, lang verhaal! NU MET FOTO!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

terug van ponykamp, lang verhaal! NU MET FOTO!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-02 20:51

haai!
ik ben weer terug van ponykamp... eigenlijk vrijdagavond al, maar had nog geen tijd gehad om op bokt te komen kijken.

*MAANDAG
maandagochtend werd ik opgehaald door geert-jan (afkorting Gait) ik zou die week samen met hem leiding zijn. mijn ouders konden mij niet brengen en hij zei dat ie me wel zou ophalen.
daar aangekomen even iets gedronken en de eerste kinderen kwamen al aan, vroege vogels zeg, een halfuur te vroeg Dromen
gait en ik hadden drinken klaargemaakt voor de kinderen en koffie en thee voor de ouders en de rest kwam ook in stromen binnen.
een lijst gemaakt van de kinderen met leeftijd en rijervaring. ouders uitgezwaaid en met z'n allen naar de paarden (bijna allemaal fjorden en mérensen) gegaan om ze voor te stellen wat dus inhoud dat gait en ik even over elke pony vertelden hoe hij/zij is in de omgang en met rijden.
alle kinderen (in totaal 13) moesten een 1e en een 2e keus in gedachten houden. met behulp van de rijervaring lijst en de keuzes van de kinderen de paarden verdeeld.
ik zat op mirthe een 4 jarige kruising tussen een fjord en welsh... zeer ondeugend en zeer snel in het bos.
aangezien er zondag in rijssen en markelo een wolkbreuk had plaatsgevonden was de bak veranderd in een zwembad... de pomp van de dreinage stond wel aan maar hielp nog niet veel. daardoor konden we dus niet eerst de bak in om te kijken hoe de kinderen konden rijden en of ze met hun pony overweg konden.
met behulp van de aantal jaren rijervaring een lijst gemaakt van beginners en gevorderden, toen gepoetst gezadeld en het bos in.
ik had de gevorderden groep mee, wat erg leuk was, en ook zeer goed ging. in het bos zijn een aantal paden waar de paarden gewoon weten dat ze hard mogen, en dat deden ze dus ook. gelukkig kon iedereen die ik mee had hun pony goed aan (wat ik wel gezien had op de andere padenin het bos, anders was ik hier niet langs gegaan) en kregen ze ze makkelijk terug.
toen we terug kwamen hebben we lekker gegeten en ging het snoepwinkeltje open... het leuke is van achter de toonbank staan is dat je mag snoepen zoveel als je wilt... wat ik dus ook gedaan heb Haha!
's avonds hebben we de zadels en hoofdstellen ingevet (is dat ook meteen gebeurd) en zakdoeken geschilderd voor de themadag.

PlingINSDAG
dinsdag was de themadag, het thema was op de boerderij. gait en ik hebben de kinderen in overall met pannen wakker gemaakt om kwart voor 6 's ochtends, we gingen namelijk een dauwrit maken.
snel even gegeten gepoetst en gaan met die banaan. ik had gelukkig weer de gevorderden bij me. deze keer zijn we iets harder gegaan dan de vorige dag, wat iedereen zeer geslaagd vond. bij terugkomst hebben gait en ik onze overall en klompen weer aangedaan (hadden we tijdens het rijden dus niet aan) en gingen we pannenoeken bakken, met strobalen als stoel.
alle kinderen kwamen zo ongeveer uit de randstad en wij legden in het twent uit wat precies de bedoeling was. gait als nep tukker (komt uit holten) kon nog beter twents praten dan ik, een echte tukker Frusty
's middags hebben we de speurtocht gedaan met vragen en opdrachten, de hele groep ging in een keer mee... dus alleen gestapt en gedraafd omdat het anders gevaarlijk werd. (met 2 leiding kan je immers niet een groep van 13 goed in de gaten houden)
thuis aangekomen hebben we bij de buurman koeien gemolken... en dat is voor mij heel wat, want ik ben doodsbang voor koeien, na die tijd lekker gegeten en 's avonds de bak geëgd, de bak was namelijk weer leeggelopen nadat maandagavond de dreinagebuizen zijn doorgespoten (deze waren dichtgeslipt door het zand), dus pony in het tuig, eg erachter en sjouwen maar.... elk kind deed 3 rondjes en het was zo gedaan.
jammergenoeg was er daarna niet echt meer tijd over om een spel te gaan doen dus zijn we even naar de speeltuin geweest. we hebben een kanmpvuur gemaakt en spookverhalen verteld (nadat ik de 3 kleintjes in bed had gelegd).

*WOENSDAG
hehe, we zijn op de helt!
's morgens hebben we de demonstratie van vrijdagavond geoefend.... dan komen de ouders namelijk kijken en gaat elk kind iets met paarden doen.
toen de paarden naar de wei gebracht, alle stallen (loopstallen) moesten worden leeggehaald (gebeurt 1x in de 2 of 3 maand, wordt wel elke dag opgestrooid hoor!). dus hoofdstelletje om iedereen erop helpen en richting wei... dat was niet zo heel ver, gelukkig ook, want mirthe had geen lekkere ruggegraat en schoft.
toen heel snel gegeten en lekker gezwommen in het zwembad in rijssen. een paar van de meiden hadden sjans, dus er werden ook telefoonnummers uitgewisseld. gelukkig stonden ze niet bij het kamp op de stoep.
iedereen weer in de lamoenbus gepropt en terug naar het lamoen. lekker gegeten daar (aardappel anders Haha! ) het programma boekje in elkaar gedraaid en broodjes gebakken. was erg leuk en lekker, alleen iets minder was dat je de rook zo erg in je ogen kreeg.
we kregen ook nog een lekkere taart omdat we een jarige tussen het gezelschap hadden zitten, bedankt merel!
de kleintjes weer in bed gelegd en de rest naar de kletkeet gestuurd. gait en ik pakten het spelletjes boek erbij en gingen blak magic en hand magic doen, waar de kinderen dus niets van snapten, was een erg komisch gezicht.

PlingONDERDAG
vandaag was de dagtocht, paarden opgehaald uit de wei, onszelf gevoerd gepoetst en gezadeld, en dan is het het wachten op de koetsier. er waren namelijk een paar kinderen die geen hele dag op het paard volhouden, die mochten lekker in de huifkar zitten. ook onze halsters en reserve tuig ging in de huifkar, evenals eten en drinken.
kwart voor elf zijn we op pad gegaan, 's morgens had ik de gevorderden en gait de beginners. tussen 12 en half 1 kwamen we aan op de dagcamping waar we de paarden konden afzadelen en vastbinden aan palen die er stonden.
wij allemaal wat gegeten en gedronken en natuurlijk een groepsfoto gemaakt (die scan ik nog wel even in).
tegen kwart over 1 gingen we weer op pad... dit keer ik met de beginners en gait met de gevorderden, die gingen namelijk 's middags naar een anders bos waar ik de weg niet weet.
tegen 4 uur waren we weer op het lamoen aangekomen.
afgezadeld, gevoerd en gegeten... we aten macaronie, iets wat ik dus absoluut niet lus en gelukkig moct ik boterhammen eten.
's avonds was de bonte avond... alle kinderen deze een stukje, bijv. playbacken, een toneelstukje, iemand voor schut zetten of iets dergelijks. we hebben heel erg gelachen om alles en daar heb ik ook nog leuke foto's van gemaakt.
's avonds kwam er nog ruzie over met welke groep ik de laatste buitenrit mee zou gaan... de beginners wouden namelijk dat ik met hun meeging, maar de gevorderden ook. ik had dus gezegd dat ligt aan gait, als hij met de gevorderden meewil mag hij dat van mij, dan is het tenminste eerlijk verdeeld. maar hij zei dat ik wel met de gevorderden meemocht Haha!
toen hebben de kinderen nog een leuk watergevecht gehouden. ik ging met de zoon van de eigenaresse op een huifkar zitten (die mogen niet nat worden namelijk Schijnheilig ) en waren lekker aan het kletsen tot ineens een meisje bij mij kwam en zei: liselot, mijn teen staat scheef. ik gait opgebeld, want ik kon hem niet vinden en vertelde dus wat er aan de hand was. ik moest maar naar de keuken komen want daar zat geerit en die had er wel verstand van. de teen bleek gelukkig niet gebroken te zijn, alleen zwaar gekeusd...
toen iedereen gedouched om weer warm te worden en in bed

*VRIJDAG
deze dag was de laatste dag, en ook de laatste buitenrit.
meteen na het eten hebben we snel gepoetst en gezadeld en zijn we vertrokken naar het bos. we hebben heerlijk geraced daaro. de laatste galop mochten ze mij inhalen... maar alleen als ze zeker wisten dat ze hun pony's terug kregen. een wedstrijdje zeg maar... niemand KON mij inhalen, Haha! ik ging veels te hard Party!!
toen weer terug gegaan, want we moesten om 11 uur weer bij het lamoen zijn, want we kregen die middag nog les, en we moesten nog eten ook nog.
snel afgezadeld en gevoerd toen gegeten en indeling gemaakt voor de lessen, gait en ik mochten ook meerijden in de les, wat ik wel erg leuk vond.
ik reed in de 2e les, dus ik moest met die groep tijdens de 1e les de tassen inpakken.
het inpakken ging heel snel dus gingen we al naar de stallen, gait had een emmer water midden in de bak gezet... hij rijd naar het midden toe, stapt af, doet zijn cap af en vraagt aan julia (de instructrice) of ze die emmer over zijn hoofd wil gooien, en ja hoor... hij kletsnat, doet zijn cappie weer op en stapt weer op en rijd droog (figuurlijk dan he) weer verder.
toen was mijn les aan de beurt... ik reed dus op een 4 jarige die nog maar een halfjaar onder het zadel was en nog niet veel had geleerd. ik moest proberen te wijken en dat ging verbazingwekkend goed... alleen de galop ging niet helemaal lekker, ze probeerde onder me weg te racen... maar ik denk haast dat dat te maken had met gebrek aan evenwicht.
na de lessen hadden we een aantal kruiwagens in de bak gezet en hadden tegen iedereen gezegd dat ze hun bikini aan moesten doen... kruiwagens hebben we vol laten lopen met water... bekertjes uitgedeeld en.... WATERGEVECHT!!!! echt super lekker na een redelijk vermoeiende les.
toen gebarbequed en ons klaar gemaakt voor de bonte avond.
deze begon met voltige... dat word daar heel veel gedaan op larson een hele coole fjord.
als 2e was een meisje die deed een dressuurproef, wat heel erg goed ging!
als 3e waren de 3 kleintjes die een springdemonstratie gingen houden. 2 daarvan waren er met eigen pony. 1 van die meisjes met eigenpony heeft 70 centimeter gesprongen, en dat voor iemand van 8 jaar oud!
als 4e was er een estafette te paard, maar dan zonder zadel... eerst opstappen, dan een stukkie rijden, afstappen koprol maken over een strobaal, weer opstappen, slalom rijden, dan weer afstappen onder een hindernis door, opstappen wee een stuk rijden, afstappen, in een band gaan staan, cap afdoen achter je rug houden en weer opdoen, pas als hij dicht is mag je uit de band komen en weer opstappen en terugreacen... en dan is de volgende.
als laatste was er een pas de deux... hiervan heb ik niet veel gezien omdat ik nog even met de anderen mee moest helpen.
als laatste zijn we gaan koppeltje duikelen... dat gaat zo: er staat en pony die word vastgehouden en er staan 2 vangers naast. je komt van achteren aanrennen en gaat bokspringend erop. dan moet je je omdraaien en dan met een koprol eraf.
toen nog een eerbetoon gegeven aan janette (de eigenaresse) en de kinderen uitgezwaaid...
toen eindelijk zelf mijn spullen uit de schaapskooi gehaald en ook lekker naar huis... slapen!!! Slapen

de website van het lamoen is: www.hetlamoen.nl
de groepsfoto scan ik vanavond of morgen even in...
mijn fotorolletje moet nog ontwikkeld worden, maar als de foto's er zijn komen ze er zekers op te staan...
groetjes liselot
Laatst bijgewerkt door Liselot op 19-08-02 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-02 21:31

ja het is langer geworden dan ik had verwacht... maar ik had ook zo veel te vertellen!
groetjes liselot

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-02 22:21

zo ik heb de groepsfoto van de dagtocht even ingescand....

Afbeelding

van links naar rechts... bovenste rij:
marieke, prescilla (paard), dorith, marlon, monika, blanka, ik, amerins, geert-jan, ayke (kijkt weer eens niet in de lens), merel, helemaal rechts eefje (pony) en evelien.
de onderste 3 van links naar rechts, leslie, christa, debby.
degene die wij vasthouden is hanna.

groetjes liselot

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-02 12:21

haha, nee eefje in de bak is niet al te makkelijk... met mirthe gaat het heel goed! heb ik dus de hele week op gereden... superpony, zo'n beestje wil ik later ook wel.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-02 12:41

haha, het is alleen een beetje lang geworden... Schijnheilig
als het goed is krijg ik mijn fototoestel zaterdag terug... die had ik er namelijk laten liggen, maar gait komt hem zaterdag langsbrengen... dan laat ik ze meteen ontwikkelen... ik denk zelfs met de 1 uur service. en dan zet ik ze natuurlijk meteen op bokt.
er zitten er grappige foto's tussen hoor! alle kinderen wouden een foto van gait en mij, dus zijn we op een hele grote boomstam gaan zitten, en hebben heel vaag geposeerd.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-02 20:40

het lamoen is 4 jaar geleden over genomen door een andere famili... deze heeft het helemaal opgeknapt.
de paarden staan nu in mooie grote loopstallen, de bak is groeter en beter. en de paarden krijgen een erg goede verzorging.
diapasson en larson staan er nog, de rest die je noemde niet meer.
groetjes liselot

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-02 18:29

ja die komt er al een jaar of 5 volgens mij...

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: frutsel05, Groetje, Jet, Lanoca, Nienken, petraaken, Sterrenpony en 107 bezoekers