Helaas, het eitje zat er nog...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Helaas, het eitje zat er nog...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-02 22:09

Afgelopen dinsdag zijn we (warren, haar man en ikzelf) met Maaike voor de derde keer naar de hengstenhouder geweest om haar te laten insemineren met vers sperma van Olof. Dit omdat ze dus nog steeds niet drachtig was. Voor foto's hiervan kun je kijken op: [ITP] 'n dekkende Olof 315 & Inseminatie Maaike, deel 1

Vandaag (helaas kon ik niet mee.. had autopech.. Verdrietig ) moest Maaike wederom naar de hengstenhouder om te kijken of het eitje dat dinsdag al op springen stond, al was verdwenen. Maar helaas, dit was niet het geval. De scan maakte duidelijk dat het eitje er dus nog zat. Dit betekende dat het gehele ritueel van afgelopen dinsdag nog een keer plaats vond.

Ditmaal voor de laatste keer. Over ongeveer drie/vier weken wordt ze voor de laatste keer gescand om te kijken of ze wel of niet drachtig is. Is dit niet het geval, dan zal ze niet eerder weer geinsemineerd worden als volgend jaar, wat betekend dat er dan volgend jaar geen veulen is. Wel drie mooie merrie's op stal, daar is natuurlijk ook wat voor te zeggen, maar een veulen erbij zou ook wel fijn zijn.

Daarom... ga ik de komende drie/vier weken heel hard schietgebedjes voor warren doen en hopen dat Maaike drachtig is.

replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 22:21

Aaah, k hoop voor je mee dat ze drachtig word, altijd leuk zo'n veulen drbij!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 22:34

OW..echt jammer!
Ik duim met je mee!
Je verdiend het wel hoor...nadat je ons zo'n gave foto sessie hebt geschonken Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 23:18

Oh balen zeg...ik duim voor jullie dat het nu wel raak is!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 08:40

en ook ik duim vrolijk mee Lachen
hopen maar dat het aanpakt!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 10:36

Ik was maandag in Utrecht op de kliniek en daar hadden ze een friese hengst staan (wij waren met een merrie daar), beest was overduidelijk hengst, stond ehel gezellig aan een touwtje in een hoekje. De merrie was nogal over de zeik, dus die hebben we maar weg gehouden. Even later waren wij elders, stond die hengst bij zo'n bok met de hengstenhouder, merrie kwam aan met de trailer. Was wel een onwijs mooie friese hengst, en gróót! De kruising fries x arabier leek mij niet zo geweldig, helemaal niet omdat het mijn paard niet is. was echt een supergaaf beest om te zien.

Ik hoop voor je dat het nu wel raak is. Waarom zou het nu eigenlijk de laatste keer zijn? Anders is het veulen 'te laat' zeker?

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-02 10:50

Inderdaad, anders wordt het te laat. Dan zou het veulen er pas in augustus zijn volgend jaar. Als alles goed zou gaan natuurlijk.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 11:36

Wordt ze na deze inseminatie (22-8) dan niet opgevoeld om te controleren of het eitje weg is? Anders kan ze zaterdag(24-8) toch nog een keer geinsemineerd worden als het eitje er nog zit?

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-02 11:40

20-8 zat er een eitje, wat al op knappen stond, ze is toen geinsemineerd.
22-8 zat vreemd genoeg het eitje er nog, ze is toen wederom geinsemineerd

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 19:54

tja ik ben ook gestopt om mijn friese merrie drachtig te krijgen.
dan bleef eitjes te klein dan te groot en te veel, hier door kon niet afgespoten worden.
alles bij elkaar heeft proberen drachtig te krijgen van maiko +/- €900,- gekost.
nu dan is je lol er van af.
en dan nog geen veulen voor volgend jaar in uitzicht.
ik probeer het ook niet meer (volgend jaar).