Verhuisd (+ Trailerwonder)..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Verhuisd (+ Trailerwonder)..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-02 20:37

Hoi,

Eindelijk, eindelijk sta ik dan op een andere stal. Mét alles wat ik vereiste. Van ´s morgens vroeg tot ´s avonds laat het land, en ook in de winter een paar uur per dag naar buiten. Goed kuil en mooi stro, een mooie, ruime en lichte box. Spuitplaats met warm en koud water, goede en grotere buitenbak. Het is erg klein (3 paarden in pension), maar iedereen is superaardig.
En.. Ik heb eindelijk de uitrijmogelijkheden waarnaar ik zocht!! Ik steek de weg over en zit op velen km´s bos- en ruiterpaden (pak de kaart van NL, je ziet 2 ´groene´gebieden, de grootste is de Veluwe en die ander.. Die is nu dus van mij }> Haha! ), dus nu kan ik echt op de manier trainen voor Endurance als ik wil. Heerlijk..

Maar goed.. De dag begon als gewoon, ik kwam op stal, gooide Navy en haar verloofde Tiko het land op, en mestte mijn stal uit. Geen schoon stro erin dit keer.. Toen begon de inpak.. Alle zooi in kisten en tassen gestouwd, was ik wel even zoet mee.. Anderhalf uur later zat alles dan eindelijk. Navy uit de wei gehaald en even opgejaagd. Ze had gister stil gestaan en ook vandaag werd er waarschijnlijk niet gereden. Ze genoot ervan, heerlijk enthousiast. Toen uitgestapt en afscheid genomen van Simone, die weg moest (Jordy hier op Bokt). Mijn ouders (alias verhuizers) waren inmiddels ook op stal en waren bezig alle naambordjes, zadelsteunen en andeer onhandigheden los te schroeven. Alles ingeladen, en toen kwam het grote karwei.. Navy moest de trailer in.

Nou, vraag aan ieder willekeurig persoon die Navy in combinatie met een trailer heeft gezien, en je hoort hoe ze daarmee is (of.. was). Ik zei tegen mijn ouders dat ik ´r dit keer wel effe gauw erin zou zetten.. Ik ging dus alleen aan de slag, Myrthe (die mee zou gaan wegbrengen) liep achter mij, net achter Navy, en ze zette 2 passen de laadklep op. En, net zo gauw er weer af, de gebruikelijke gang van zaken.. Knipoog Ik liep er weer op af, en Navy stopte eventjes. Op dat moment dacht ik dat we er nog uren zouden staan, maar na een halve seconde liep ze weer, en niet zomaar.. Nee.. DE TRAILER IN!! In 3 minuten! Geweldig.. Dat was wel heel extreem.. Mijn prummeltje.. eindelijk verstandig.. Ik dus heel trots.. Lovers

Omdat de auto helemaal vol stond was er geen plaats meer voor Myrthe en mij, wat goed uit kwam, Myrthe moest die kant nog op, en het scheelde weer een hoop heen en weer gerij om mijn fiets nog op te halen. Dus op de fiets en mijn ouders met de auto. Door de regen, ik in mijn bodywarmer met mouwloosshirtje.. Had het (toen nog niet..) koud. Myrthe, gehuld in shirtje en jas.. Bevroor zo ongeveer.. Maar goed, een half uur later waren we er. Mijn ouders waren er al, en Navy stond nog op de trailer. Staleigenaresse opgezocht en Navy eruit. Die vond het allemaal erg vreemd, hoewel ze door de wedstrijden aan vreemde omgevingen gewend is, maar dit leek helemaal niet op een Endurancewedstrijd! Geen andere trailer en veterinairen.. Was dus nog een klus haar van haar zweetdeken en transportbeschermers te ontdoen..

Toen de wei in. Even rondgekeken, maar dat gras is natuurlijk 100 x interessanter. Was dus lekker rustig. Stond nog apart van andere paarden, maar snuffelde zelfs niet. Want ja.. Gras is gras en dus beter dan soortgenoten. Ze zei dat Navy een mooi paardje was (het zal haar plicht wel zijn dat als staleigenaresse te zeggen..) en er goed uitzag. Ze was niet gepoetst en hartstikke vies, maar goed, dat zag ze blijkbaar niet. Ze is inderdaad wel lekker op gewicht, zit mooi in de vacht, glimt lekker. Even blijven kijken, en toen gaan uitladen. Stal opgestrooid, lekker dik erin (hoop dat ze zich met al dat GOEDE stro niet dood vreet..), en toen wat gedronken bij de staleigenaresse. Uiteindelijk Navy even gedag gezegt (vliegenfrontgedoe zat natuurlijk weer fout..) en weer naar huis..

Ben benieuwd hoe haar eerste nachtje is bevallen.. Of ze het een beetje naar d´r zin heeft.. Vreemd is dat toch altijd, dat ze nu ergens anders is, en je niet weet wat er door d´r heen gaat. (In velen gevallen: ´Waar ben ik? Wat doe ik hier?´ maar in Navy´s geval waarschijnlijk ´Hee, lekker gras..´ Haha! ).

Myrthe, ontzettend bedankt dat je mee bent geweest vandaag, en voor al het andere!

Groetjes Mandy

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 20:47

Hee Mandy, wat super zeg, eindelijk een stal waar je het, hoop ik, naar je zin gaat krijgen. Nu kun je idd trainen zoals je wilt.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 21:48

En waar is het???
Nog steeds bezoekbaar voor mij vanaf nijkerk?
Ben benieuwd
Gefelci iig!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 22:45

Ze staat nu in leusden...best te doen vanaf nijkerk!

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 08:05

Super hoor!

Heel veel plezier op je nieuwe stal!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 08:59

Gefeliciteerd! Lachen
Heel veel mooie tijden gewenst op je nieuwe stal, en Navy zal ook ontzettend genieten van bos- en ruiterpaden!
Ik ken het van Cerise: oortjes naar voren en ze wil meteen in galop haha.
Train ze! *LOL*

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-02 11:10

Dank je! Ik sta nu inderdaad op de rand van Amersfoort, tegen Leusden-Zuid aan. In het telefoonboek staan ze onder Leusden, maar ik ben eigenwijs en vind dat het nog bij Amersfoort hoort. Bezoekbaar dus nog wel, en anders kan ik ook nog die kant opkomen..
Ben benieuwd hoe ze er straks bij staat als ik aan kom fietsen..

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 11:33

Hee hebben ze nog plek over voor 2 paarden???? Haha!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-02 15:54

Je komt uit Nieuwegein hé? Net iets te ver denk ik Haha! Mijn opa en oma wonen daar en we rijden daar toch zo´n 25 minuten over. Maar, helaas ze zijn helemaal vol, al zou er wel nog een extra stal bijgebouwd kunnen worden.. 2 denk ik niet.. Haha!

Net dus langsgeweest.. Ze stond al tussen de andere paarden in de wei, heerlijk te grazen. Toen ik ´r riep keek ze me even heel r4aar aan (´Hee.. Ik ben niet verkocht..´) en kwam meteen naar me toe gelopen. Heel schattig, even een aai en toen het erf op gefietst. Uitgemest, was nog netjes schoon..
Maar.. een groot nadeel.. Een lagere drinkbak. Op de vorige stal zat die vrij hoog, en tsja.. het was dus wel heel verleidelijk om hier even haar behoefte in te doen.. *zucht* Stond ik daar met allemaal emmers en bakjes mest uit een drinkbak te scheppen Frusty
Maar goed, Navy uit de wei gehaald. Naar het erf gelopen en ja.. Enge dingen die we tegen kwamen! Niet alleen tonnen, hekken, een tuinhuisje en een trekker, maar ook echt enge dingen, zoals een struik met witte bloemetjes! Pfoe.. Je weet maar nooit of d´r hyena´s inzitten..
Uiteindelijk vastgezet en gepoetst, en als ik even een paar secobnden uit het oog was begon ze keihard te hinniken.. Gillerd..

Het rijden gingen niet lekker.. Alles was, natuurlijk ook de bakrand.. Kop in de lucht, rug wegdrukken en elke keer op de rem bij het veulentje dat hier ook staat. Het scheen dat ze die uiterst interessant vond.. De bak zelf was wel heerlijk, absoluut niet hard, maar ook zeker niet mul. Heel veerkrachtig, en ik merkte dat ook Navy er lekker in liep.

Denk dat ik morgen maar het bos ga verkennen.. Is de enige dag dat de regenkans niet al te hoog is..

Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 16:05

Fijn dat je een goede stal hebt gevonden. Ik denk dat je paard het doorhad dat íe ging verhuizen, dat 'ie daarom zo snel de trailer op ging *LOL*
Heel veel plezier en geluk gewenst op je nieuwe stal!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 16:13

Hee Mandy, wat super dat je nu eindelijk lekker kunt gaan trainen! En wat goed dat Navy zo de trailer op liep, ik kan me idd nog wel het een en ander herinneren op wedstrijden (die eigenwijze draverskop boven die klep: 'ja daaaaag, daar ga ik niet in!').

Ik kom het binnenkort met m'n eigen oogjes bekijken, en natuurlijk jouw zadel uitproberen! Lachen

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-02 18:32

Leuk, ik ben benieuwd hoe je het vind!
Eigenwijs is ze zeker, maar ja.. Daar is het een paard voor je..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 20:27

Super dat ze er zo makkelijk in liep.
Toen ik in de titel las trailerwonder dacht ik dat hij misschien wonderbaarlijk van kleur was veranderd Haha!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-02 15:10

Had inderdaad ook gekund, dat de trailer zo verbaasd was dat ´ie in plaats van paars/roze (ja, je leest het goed, we hebben een homotrailer Haha! )groen werd ofzo..

God, wat heb ik lekker gereden vandaag Lachen Wat is dat bos toch oneindig groot.. Geweldihg.. Ik probeer jullie verder ook niet jaloers te maken ofzo hoor.. Haha! Navy heeft het ook uitstekend naar d´r zin. Is hartstikke hengstig en hartstikke verliefd.. De IJslander Toki is de gelukkige Haha! Helemaal knuffelen en kriebelen, en toen ze vanmorgen het land op gingen (ik was erg vroeg..) en Toki langs liep, werd ze helemaal panisch. Hinniken, steigeren, springen.. Was bang dat zen dóór de staldeur zou vliegen..

Groetjes

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 16:30

En dus gaan we allemaal fijn bij Mandy op bezoek en trainen:-)

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-02 18:45

Haha, nou jullie zijn welkom hoor!! Helaas heb ik het bos nog niet helemaal door (verdwalen dat je er kan..), maar dat hoeft geen probleem te zijn Haha!