vroemmmmm door t bos

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

vroemmmmm door t bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-02 09:52

Hehe, dat had ik gehoopt, gister lekker met mijn lieve rooie rakker ros naar t bos, maar helaas, érg hard wou hij niet, in draf dan. Voltrack liep ondertussen te etteren (mijn paps was ook mee), dus ik hoorde de hele tijd een zeer ontevreden man met een zeer eigenwijs arabiertje achter me. Joop was lekker aan t draven, komen we een plas tegen ('t heeft geregend ja), springt hij opzij en doet hij net of plassen bijten.
Dus wij slalomden om de plassen heen en Voltrack bungelde er een beetje achteraan. Joop bleef gelukkig wel lopen en vond het wel lachen. Met het galopje kwam zijn ware aard weer naar boven, gas erop en die arabier vér achter zich latend mocht ik hem uiteindelijk zeker weer op z'n kont gaan zetten... nah, dat vond ik toch niet helemaal de bedoeling van ons bosritje, dus hij ging keurig netjes nageeflijk galopperen, en ondertussen woest briesend omdat hij niet harder mocht, de arme ziel. Daarna kwamen we bij de engste plas van het bos, daar gaat gewoon geen enkel paard doorheen, dus moesten wij (de ruiters) dwars door de takken. Toen zat Voltrack voorop en dat stond m toch niet erg aan, het was tijd voor 'n drafje (we hebben nauwelijks gestapt), maar Voltrack had toch een heel ander idee van draf dan wij (mijn vader, Joop en ik). Mijn vader wilde dat hij meer uitstrekte en Voltrack ging óf in een slakkentempo draven óf in een slakkentempo galopperen. Joop was het helemaal zat en die ging dus in gestrekte draf erlangs, toen had Voltrack opeens heel veel haast om te laten zien dat hij ook best uit kon strekken. Schijnheilig Joop kan dat alleen beter dan Voltrack, dus Joop won Tong uitsteken Daarna weer een galopje, ging Voltrack dus weer met de handrem erop (teugel hing slap, maar je weet t nooit met Vollie) in een slakkentempo iets laten zien wat misschien wel leek op galop. Joop ergerde zich weer kapot (zat er weer achter), dus hij trok opeens aan en haalde zo in. Whoops, dat was niet de bedoeling. Gelukkig kon ik m toen we er al naast zaten weer terugkrijgen. En weer kreeg Vol grote haast om in te halen. Gelukkig had hij nog steeds wel last van z'n luiigheid, dus erg hard ging t niet.
Joop had inmiddels toch wel de smaak te pakken gekregen den die ging bij t volgende galopje als een achterlijke gladiool er vandoor. Haha! Ik m weer rustig terugnemen, gaat hij opeens heel diep lopen (protest, heel irritant) en zit Voltrack er opeens weer naast (ex-racer, die kán dus best hard), uiteindelijk konden we ze met moeite netjes in een redelijk tempo naast elkaar laten galopperen, Joop hing gelukkig niet, want dan waren we toch wel iets sneller thuis geweest dan de bedoeling was. Dat was t laatste galopje, en in draf had Joop er echt geen trek in, helemaal door t lint als er een plas aan kwam, en nog net niet zo lui als Voltrack. Ondertussen was ik ook zeiknat door t water van de takken (t regende geeneens meer).
Toen we echt bijna thuis waren vond Voltrack het nodig om gewoon eens even precies de verkeerde kant op te gaan. Dus mijn vader: hee joh, waar ga jíj heen? En Vol stapper de stapper de stap in precies de andere richting dan waar Joop en ik naartoe gingen (huis). Gek beest. Mijn vader moest hem uiteindelijk omkeren (normaal draait hij vanzelf wel om), keek hij echt zo van: maar dáár is het lekkere eten toch? En uiteindelijk zag hij Joop en toen zette hij even flink de pas d'r in, want thuis krijg je zeker eten.
Ik moet altijd zo lachen als Vol iets vreemds doet (constant zowat), maar helemaal als mijn vader totaal verbaast zich hardop afvraagt wat hier nu weer aan de hand is... Doet me altijd denken aan die ene keer dat Hercules midden in het mulle zand opeens ging liggen en mijn vader opeens riep: Hee, hee, wat doe je nou?! Dus ik keek om, naja, toen lag ik ook bijna in het zand, heb zelden zo gelachen... Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 10:06

haha, geweldig geschreven weer Laui! Ik zie het helemaal voor me! Blij dat je weer zo terug kunt denken aan jullie Kuul. Hoe is het nu met je?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-02 10:23

bedoel je in relatie tot Kuul? Ach, dat gaat wel. Het is raar om te zeggen misschien, maar sinds hij er niet meer is is het allemaal een stuk makkelijker. Dat daarna een aantal dingen alsnog mis zijn gegaan is heel wrang, maar over de hele Kuul-historie heb ik toch gewoon een heel goed gevoel.
En gelukkig hebben we die totaal ontspoorde Vol nog en mijn rooie rakkertje. Bovendien mogen we nu weer lekker op zoek naar een tweede schele aap, dat heeft ook zo zijn voordelen hoor!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 11:04

Ben blij dat het wel gaat Laui, dat bedoelde ik idd. Ben benieuwd wat jullie nieuwe aanwinst wordt iig!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 12:43

Geweldig verhaal!

Ja heerlijk zo'n rit, die maak ik ook regelmatig met Cerise.
En inderdaad, sommige paarden... dan lig je echt in een deuk om wat ze nou weer uitvreten.

Die Joop van jou is tenminste nog redelijk in een handgalopje te houden, althans, weer terug te nemen al is het onder protest: Cerise moet nog leren dat je in een bos 'mag handgalopperen'.
Dat in een bos het racen niet verplicht is.
Zij wil een nieuwe regel in de wet om minimaal 3x per buitenrit race-galop verplicht te stellen. Schijnheilig

Ach ja, ik laat haar wel een keer een cursus 'Goed gedrag' volgen bij Joop. Hoewel....
Heb zo'n vermoeden dat Joop ook niet altijd even 'netjes' is hahaha.
En Voltrack is echt een soort Carlo Boshardt misschien?
Komt totaal onverwacht uit de hoek! *LOL*

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-02 10:01

Joop is er laatst nog keihard vandoor gegaan, en mooi niet dat ik m terugkreeg. Het is meer uitzondering dat hij zo galoppeert, als ik mijn hand losjes houd dan gaat het goed, maar vaak ga ik rukken en dan is t eind echt zoek. Verder is het het liefste paard, nooit idiote dingen doen oid. Gewoon netjes braaf overal langs, en ja, soms een beetje maf.
Voltrack is gewoon een macho: pfff, waarom draven als het ook stappend kan, en als er gegaloppeerd moet worden dan MOET je voorop natuurlijk als macho ventje. Hij distantieert zich gewoon van Jopie, maar wee je gebeente als je hem alleen in de trailer wilt stoppen, dan is het huis te klein, want Voltracks gaan niet alleen op stap, dan nog liever een minderwaardige Jopie mee (die dat heus zal merken onderweg). Hij is gewoon gek Tong uitsteken