Dravers, wat doen jullie ermee???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Dravers, wat doen jullie ermee???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-02 11:44

Tja, ik ben wel nieuwsgierig naar andere mensen die een draver hebben...
Zelf heb ik Salty nu bijna een jaar recreatief onder het zadel. Toch zou ik ook wel eens wat anders willen, maar om nou echte dressuur of springwedstrijden te starten, zie ik niet zitten. Niet dat Salty het niet zou kunnen, maar het is niet echt iets voor mij....
Ik wil graag endurance met haar starten, daar lijkt ze me wel geschikt voor en ik vind buitenrijden heerlijk!!! Het is overigens wel de bedoeling dat ik eerst nog even een westernzadel aan ga schaffen, want het westernvirus is bij mij weer opgelaaid tijdens m'n stage bij Sil.

Nou...laat maar eens horen, wat doen jullie met je dravertje?

Groetjes, Mirjam

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 12:12

De vriendin van mijn schoonzus heeft ook een ex-dravertje. Ze rijdt nu dressuur met hem en dat gaat perfect. (m geloof ik) Pling

Een adere vriendin van me rijdt western met haar draver. Het gaat heelgoed nu, maar de omscholing was wel erg moeilijk

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 12:26

Wat kun je er niet mee? Wat ik altijd jammer vindt is dat mensen zich niet verdiepen in mogelijke tolt-aanleg.
Op de manege was een draver die zuiver kon tolten, maar niemand wist wat daarmee te doen. De eigenaar zag er niks in (rare overgangs gang) en de verzorgster durfde het niet door te zetten. Triest hoor.
Verder ken ik diverse dravers waar eigenlijk alles mee wordt gedaan, van endurance tot dressuur. Uiteindelijk is het gewoon een paard en kan het dus wat elk ander paard ook kan.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 14:13

wat ik er mee doe?
wat niet?! Haha!
nee, grapje.
Nu zorg ik aleen nog maar voor hem en hou ik van hem! Lovers
maar hij heeft gesprongen, gedressuurd, buiten gereden, lesjes gedraaid.
Je kunt werkelijk waar alles met ze! (zoalng je je eisen en verwachtingen maar een beetje aanpast aan het vermogen van je paard!)

Wat ikke zegt is ook waar, maar ik denk dat de kennis daarover bij de meeste mensen ontbreekt (was bij mij ook het geval), en dat mensen misschien een beetje "bang" zijn voor het onbekende?

Maar het zijn gave paarden, die meer lof verdienen dan ze krijgen!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 14:19

Mirjam, doe je nog mee in Ommen? Of misschien zelfs wel in Holten, als je hem al zover hebt? Endurance lijkt me echt wat voor jullie, als ik dat zo hoor. Veel dravers ook daar, kijk bijvoorbeeld maar naar Navy van Mandy, en naar die halve gare kruising van ons. Tong uitsteken

Met een draver kun je meer dan je denkt, ik ken er ook wat die heel lekker lopen in het samengesteld. Vechters zijn het, en lopers. En karakterpaardjes natuurlijk!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-02 17:15

Hey Karin, ik weet nog niet zeker of ik mee kan doen in Ommen, lijkt me wel leuk!!! ik ga in ieder geval erg mijn best doen!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 18:22

Hoi,

Eindelijk weer een berichtje van mij, na een vakantie en fatale Internetcrash..

Met mijn (o zo geweldige Draver..) rijd ik ook Endurance. Dat gaat super, ik heb nog nooit iets gehad waar ik me zo voor kan geven, waar ik me zo super bij voel, waar ik zo veel voor op wil geven. Het is het beste wat ik ooit ondekt heb (op natuurlijke mijn prummeltje Navy na..), en kan het je echt aanraden, vooral met je Draver. Ze zijn er geweldig voor!
Morgen verhuis ik naar een andere stal, een stuk duurder, een stuk kleiner. Mijn beste vriendin Myrthe moet ik helaas achterlaten, wat ik erg moeilijk vind. Maar goed, deze stal is gewoon dé kans, alles wat ik zocht. Eindeloze uitrijmogelijkheden..

Maar goed, Navy beschikt ook over de tölt. Hier heb ik nme nog niet al t6e veel in verdiept, en helemaal zuiver vertoont ze het dus ook niet.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 18:54

Die der nu staat staat gewoon op rust en word alleen recreatief gereden. De meeste trouwens....andere koersde nog wel en met eentje werd dressuur gereden

*Een pacer rijd ook wel lekker trouwens*

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Cool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 20:54

Hoi,..

Ik ben ook in het bezit van een super dame genaamd Idalia.
Hier ga ik 12-10-2002 een wedstrijd endurance mee rijden.
Het is mijn eerste wedstrijd dus als je intresse hebt om een wedstrijd te proberen? Ik moet het ook nog leren dus als je niet alleen bent gaat het vast beter!

Even over dravers:

Ik vind het topbeesten, je kan er alles mee, het is alleen een kwestie van volhouden en geduld hebben.
Ik spring met haar,dressuur met haar en ga er nu ook nog is endurance mee rijden.
Ik merk aan mijn paardje dat ze niet erg gesteld is op het mooie dressuur, maar meer een leuke lange rit buiten super vind waarbij ze heerlijk hard kan scheuren(het is en blijft een draver). Maar ik heb haar ook prima in de hand wanneer ze het rustig aan moet doen!

Ik zou dus zeggen mensen met geduld en die willen kunnen zeggen ik heb echt iets bereikt "moeten" een draver kopen!

P.S : Voor mensen met een draver, ik heb een site opgezet over ze.
Ik zoek mensen die een draver hebben, die mij willen helpen om een leuke gezellig club op te zetten! http://dravers.mine.nu

Afbeelding

Hier ik met mijn paardje de eerste dag Lovers Lovers
(zaterdag 11-05 wezen kijken 12-05 hebben ze er thuis gebracht het was dus echt love at first site)

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 23:15

Hoi!

Ik rijd met mij draver ook vooral recreatief, dus lekkere lange buitenritten.
12 Oktober start ik mijn eerste endurance rit in Katwijk.
Verder dressuur ik ook regelmatig met haar, en we maken zo af en toe een sprongetje.
Zelf zou ik echt niet anders meer willen dan een draver Lachen

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 00:04

HE Jenna Lachen Zin om je met mij te wagen? Ik ga ook voor de eerste keer!

Idee?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 16:20

Ik heb een half jaar flink fanatiek gedressuurd met een draver. Is ook alweer een jaar of 2 geleden. Ging wel heel lekker voor zo'n draver.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 09:06

mijn tante heeft jaren een draver gehad
daar werd gewoon mee buitengereden, zelfs ik als kleine bengel heb er nog mee gereden, dat beest was doodbraaf
het enige probleem was wel galop
de enige manier om hem in galop te krijgen, was hem op een superlange zandweg blijven drijven tot hij in galop viel, dus tegen een razend tempo
het dier is ondertussen overleden, maar ik ben toch wel benieuwd om van degenen onder jullie die met een draver dressuren te horen hoe je hem heb leren aangalopperen op commando??????

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 11:19

leentje schreef:
maar ik ben toch wel benieuwd om van degenen onder jullie die met een draver dressuren te horen hoe je hem heb leren aangalopperen op commando??????


gewoon: engelengeduld, consequent zijn, en juist niet erin laten vallen ( Haha! sorry!)

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 12:29

geen probleem hoor!
toen ik las dat er zo veel mensen met een draver dressuren, vermoedde ik wel dat wij wat fout deden indertijd

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 15:35

Behoorlijk nog wat Dravers..

Ik heb echt uiterst diepe bewondering en respect voor degene die hun Draver echt lekker Dressuur hebben lopen. Ik ben, al zeg ik het zelf, wat paarden betreft toch een vrijgeduldig persoon. Ik kan uren voor de trailer staan omdat mevrouw er niet in wil, zonder ook maar aan een zweep te denken. Ook in de Dressuur zal ik Navy niet gauw slaan, of hard in mijn hand worden. Ik zal niet gauw naar hulpteugels grijpen. Alleen.. Ik heb een grote zwakte.. Ik wil nog wel ´es naar een ander bit grijpen.. Dat gaat de laatste tijd ook al beter, ik probeer het nu op een dubbelgebroken trensje, behalve in het bos..
Het gaat wel beter de laatste tijd, ze geeft redelijk vaak na, al blijft dat in draf een erg lastig punt. Ze zet d´r kont er goed onder (zo af en toe..) en ontspant lekker. Ze komt lekker door d´r rug (ook maar zo af en toe..) en ook de galop gaat steeds beter. Ach, we komen er nog wel..

Leuk dat er in Katwijk zo veel Dravers meedoen. Vaak zie ik op wedstrijden wel een stuk of 2 medeDravers, soms geen een. Leuk, Dravers zijn namelijk geweldige paardjes voor deze sport!

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 21:38

Boos! Mijn draver en dressuur, dat wordt niks denk ik
Is niks voor haar, in de bak gaat ze al half flippen, en galop kan ik gewoon vergeten dan!

Maar ja toch is het wel een schat.