ik ben een bofkont

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

ik ben een bofkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-02 21:47

In mei is mijn verzorg-Welsh Cob verhuisd naar een andere plek en sindsdien reed ik niet meer. Ik kom nog wel bijna iedere dag op stal, daar waar Paity eerst stond en waar ik al jaren kom, want mijn vrienden staan daar met hun paarden.

Er staat ook een vriendin op stal met een 12-jarige donkerbruine KWPNner genaamd Jasper die ik af en toe longeerde of tijdens vakanties verzorgde (maar niet bereed).
Zijn eigenaresse wordt volgende maand geopereerd en kan dan ongeveer een half jaar niet rijden. Jasper zou zolang naar een manege gaan waar hij elke dag door een meisje gereden zou worden en misschien ook een niveau hoger gereden zou worden, maar dat meisje liet niets meer van zich horen. Dan ga je je natuurlijk al ernstig afvragen of je er dan goed aandoet je paard weg te brengen, in aanmerking genomen dat Jasper ook nooit zo 'manege-gek' was.

Ook zou het heel lastig worden voor Marleen, de eigenaresse, om Jasper regelmatig te bezoeken, want hij zou dan in een heel ander dorp staan. En wat werkt nou therapeutischer dan elke dag je paard even zien? Lachen

Gelukkig heeft ze nu besloten Jasper bij ons op stal te laten en een aantal mensen te vragen voor hem te zorgen en hem in conditie te houden. Haar instructeur gaat hem 1 keer per week rijden, een meisje bij ons op stal 1 keer per week (zij heeft hem al eerder een tijdje gereden), een vriendin die goed rijdt en hem vaker heeft gereden gaat hem 1 of 2 keer per week rijden... en ik 3x!
Gelukkig is hij een heel laconiek type Cool waarbij het niet uitmaakt dat er wat verschillende mensen op hem rijden.

Ik had helemaal niet verwacht dat ze dat aan mij zou vragen, maar ik vind het echt geweldig leuk. Ze was eigenlijk altijd wat bang dat ik wat aan de zware kant zou zijn voor hem, maar ik ben gelukkig maar een klein ding en het is een paard in supergoede conditie. Het zou natuurlijk heel anders zijn als ik compleet tegen de beweging in zou rijden, maar dat is niet het geval. Het is een paard met pit, maar hij heeft absoluut geen gemene streken in zich, hij schrikt zelden of nooit en dan nog heel beschaafd, hij is goed opgevoed, kan leuk lopen, ziet er lollig uit... nou, wat wil je nog meer! Hij is alleen wat hoger dan ik de laatste jaren gewend was, nl. zo'n 1,65m, maar we hebben een opstapje, dus ik kom wel boven.
Natuurlijk is het allemaal maar tijdelijk, maar als je dat van tevoren weet kun je je daar op instellen.

Vanavond heb ik een keer buiten proefgereden met hem en hij bevalt erg goed! Hij zette er flink de sokken in, al vanaf het moment dat we van stal wegreden en z'n oren piekten vrolijk naar voren terwijl hij lekker om zich heen liep te kijken. Hij staat heel goed aan het been, om te wijken hoef je alleen maar een keer aan te leggen en voor een draf of galop verleg je je been een keer en dan gaat ie al.

Hij moet van Marleen wel echt MIJN tempo rijden, want het liefst gaat meneer de hele tijd hard, echt hard. Een uitgestrekte draf is bij hem ook echt uitgestrekt. Sjongejonge, ik was niet meer gewend die achterhand zo onder me te voelen! Het was sowieso wel weer even wennen aan die "kamelengang" van een paard ten opzichte van een pony.
En z'n oren zaten voor mijn gevoel echt kilometers ver weg. Haha!

Maar ik verheug me er al op dat ik hem weer kan rijden en ik voel me een ontzettende bofkont! Lachen
Laatst bijgewerkt door Gwen op 21-08-02 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt


Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-02 22:30

Hihi, Buitenzorg, wat een plastische manier van uitdrukken! Haha! Nee, ik denk ook niet dat ik er zomaar doorheen zal zakken. Clown

Pas vanaf half september ga ik hem echt rijden, maar dan zal ik ook aan iemand vragen wat foto's te maken. Ik heb nog wel een paar andere leuke foto's maar om de een of andere reden kan mijn computer de scanner ineens niet meer herkennen. Verward

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ComscoreBot, Felixity, hoogendroog, IASCrawler, MairiMacBran, Mark0919, MoniqueT, saphire, Selina en 44 bezoekers