wat erg voor mijn vriend

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

wat erg voor mijn vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-02 11:33

Mijn vriend heeft 2 maanden geleden ook een paard gekocht, we waren heel blij want nu zouden we eindelijk samen kunnen paardrijden bovendien is het een super springpaard en mag ik er wedstrijd mee springen. Maar na een paar weken begon het paard te manken. Wij de dierenarts erbij gehaald, hij dacht dat het een ontsteking in de hoef was. Maar een maan later mankte Reinard (zo noemt hij) nog altijd, wij er mijn dierenarts erbij gehaald en die zei dat hij geen ontsteking in de hoef vond en schreef een poeder voor de hoef voor omdat hij dacht dat Reinard gewoon zwake hoeven had. Nu hebben we vandaag de smid laten komen en nu blijkt dat Reinard een losse hoefwand heeft. Dat betekent dat het een half jaar duurt voordat mijn vriend zijn paard terug kan rijden.
Ik vind dit super erg voor mijn vriend.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 11:38

Het is erg, maar wees blij dat het niet wat nog ergers is!

Succes ermee iig!

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-02 11:40

ja dat is zo maar wat een teleurstelling voor mijn vriend, eindelijk zijn droom die uitkomt en nu kan hij nog niet rijden.

dorine3

Berichten: 204
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Zuid-Holland

losse hoefwand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 12:40

Bij mij op stal was er ook een paard met een losse hoefwand. Ze kon al redelijk snel weer bereden worden met aangepast beslag! Dus informeer daar eens naar. Succes ermee!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 12:41

Pablo had ook een losse wand, en die was na een paar weken weer gewoon te rijden, zonder ijzers of wat dan ook.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-02 13:31

De smid zei dat het er eerst moest uitgroeien. En dat ging een half jaar duren.
Maar we zullen wel zien he! Ik wil wel is horen achter dat speciaal beslag.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 13:43

dat uitgroeien duurt nog wel langer, maar hij kan wel gewoon gereden worden (althans Pablo wel)

replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 22:54

Das inderdaad wel erg vervelend jah, heb je net je paardje wil je natuurlijk dr ook wel oprijden...maarjah geduldig afwachte is toch het beste,,tis beter om nu een tijdje nie te rijden dan dat je wel gaat rijden en het later trug blijft komen!

xdominiquex
Berichten: 272
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: soest!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 07:41

hoi hoi

wees blij dat het over gaat het kan allemaal nog veel erger maar het blijft er banketstaaf voor je vriend succes er mee!!!!

dominique

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 08:37

replika schreef:
Das inderdaad wel erg vervelend jah, heb je net je paardje wil je natuurlijk dr ook wel oprijden...maarjah geduldig afwachte is toch het beste,,tis beter om nu een tijdje nie te rijden dan dat je wel gaat rijden en het later trug blijft komen!


Heb je enig idee wat een losse wand is? Dit slaat niet echt ergens op namelijk.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 08:49

Lielle schreef:
Heb je enig idee wat een losse wand is? Dit slaat niet echt ergens op namelijk.


Nee Haha! Ik kan wel ongeveer bedenken wat het is, maar zou iemand het goed uit kunnen leggen?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 08:55

http://www.hoofcare.nl/frame_pagina/hoe ... agina.html

Kijk naar "losse wand"

Oorzaken van een losse wand kunnen zijn:
1. het paard of de pony is hoefbevangen geweest,
2. uitgebroken ontstekingen,
3. White Line Disease,
4. verkeerd bekappen van de voet
5. te nauw, klein en niet passend hoefbeslag
6. verwaarlozing.

Om Hoefbevangenheid uit te sluiten zou ik foto's laten maken. Voor de rest de smid het werk laten doen. Heeft het paard soms witte lijn ziekte (schimmelinfectie?)

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 09:59

Tja, ik weet wat het is. Ik heb Fleur erbij gekocht als maatje in het tweespan naast Isabeau. Fleur heeft al een tijdje de Witte Lijn Schimmel en staat nu op blote voeten met de helft van de ziekte weggesneden, maar voordat het 100% over is en er weer ijzers onder kunnen zijn we nog wel een tijd verder..... Ik heb mijn tweespan rijden dus ook binnen een hele korte periode op moeten geven! Huilen

Succes!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 10:23

Een van mijn paarden heeft ook een losse wand.Het is een vrij ernstige aandoening en mag niet verward worden met een holle wand.Ook bij die van mij is het zieke gedeelte weggehaald.Mijn paard heeft het door chronische hoefbevangenheid en dat is dus een nog groter probleem omdat ze zonder ijzers staat en het erg gevoelig is.Het is bij dit paard afwachten of er zowiezo nog groei in die hoef komt anders is het over een maand of 3 einde verhaal.Ik voer haar al 2 maanden Biotine en artrosegranulaat bij,en hoop dat dit aanslaat.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-02 13:33

hoi, mijn smid heeft gezecht dat in biotine eigenlijk niet veel zit dat echt helpt (Reinard krijgt het ook bij), hij heeft een bus besteld waarmee de kroonrand om de 2 dagen moet worden ingemasseert, zo zou de hoef sneller groeien en kan het slechte gedeelte dus ook sneller weggroeien.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 15:55

Trouwens goed dat iemand de site van hoofcare eens noemt.Het is een ongelovelijke goeie site met heel veel informatie Ik vergat het steeds door te geven.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 17:19

FlairS schreef:
Trouwens goed dat iemand de site van hoofcare eens noemt.Het is een ongelovelijke goeie site met heel veel informatie Ik vergat het steeds door te geven.


Die site komt wel vaker langs hoor. Ik kwam er ook voor het eerst op door iemand van bokt....