Veranderen van kleur?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Veranderen van kleur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-02 19:00

Zoals jullie wel weten hebben wij camilla als een echte vos gekocht. Echt een rood vos zeg maar.
We hebben haar toen geschoren en daarondervandaan kwam een soort valkkleur.
Haar haren zijn toen gegroeit en ze werd steeds meer voskleur, maar haar echte oude kleur kreeg ze niet terug. En nu wordt ze steeds donkerder, op haar hoofd en benen begint ze zwarte haren te krijgen, en op haar billen aan de achterkant heeft ze appels net als een zilverappel (die kleur) en op haar kont zelf begint ze zwarte vlekjes te krijgen. Verward
Ik snap er niks van, wordt ze misschien zwart? Verward

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 12:14

Er zijn van die paarden, die zich gedragen als toverbal. Na het scheren worden ze altijd lichter en weer donker namaten de haren groeien.
Veel vossen krijgen zwarte plekjes, maar dit is wel veel ja.
Sommige paarden worden donkerder als ze ouder worden. Ik ken er een die was rood vos en is nu koffievos.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 13:22

ook door het veel of juist niet evel buiten staan, kan ze donkerder of lichter zijn geworden.
Verder heb je er echte toverballen bij zitten hoor!

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 14:20

1 van mijn paarden is ook een toverbal. Ik heb hem 4 jaar terug gekocht en was echt super oranje, een echte vos. Nu wordt hij steeds donkerder en z'n staart en manen worden bijna tegen het zwarte aan. Hij is nog nooit geschoren. 't is wel vreemd, maar ik vindt het wel mooi.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 14:25

m'n pony is ook zo'n toverbal... *LOL* dan is ze "schimmel" dan is ze heel licht dan weer heel donker en ook is ze is de zomer helemaal valk *LOL*

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 14:28

Heeft ze soms schimmel voorouders?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 16:22

Mijn paard heeft 2 vos ouders en dan is het vaak een meer onechte vos, stekelharig etc. Hij wordt steeds witter (zijn halfbroertje is een schimmel), en 's winters is hij lichter dan 's zomers.
Als ik m scheer is hij superlelijk...
Overigens was Hercules 's winters zowat zwart en 's zomers heel lichtjes bruin met appels, wel apart!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-02 17:14

Er zitten zover ik weet alleen vossen en bruine in haar stamboom.
En dat ze na het scheren langzaam aan hun eigen jkleur terug krijgen, weet ik, da's logisch.
Maar ze word dus echt steeds donkerder, ook staart en manen worden steeds donkerder. Wie weet wordt ze een donkere koffievos?

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 17:47

Hey

spannnend!!
maar ja wat maakt het eigenlijk uit, het is wel handig om te weten en voor startkaarten en zo maar ja het blijft dezelfde pon he!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-02 17:50

Ja oke, maar vos is eigenlijk niet mijn favo kleur. Haha! Al is Camil vanaf t begin toch al een speciale vos geweest.
Overal staat wel al Vos op. Dus op papieren enz.
Zou t wel leuk vinden als ze ging verkleuren. Haha! Haha

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 18:17

Berber was voorheen vrij licht van voskleur. Door de jaren heen werd ze steeds donkerder en heeft nu een compleet andere kleur "bruin" als een paar jaar geleden.
Maar dit ging over jaren, bij jouw in een heel korte tijd. Misschien een verandering in vacht doordat het volgende seizoen er weer aan komt?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-02 18:21

Echt heel veel donkerder is ze nog niet, maar je ziet gewoon op haar hoofd dat er hier en daar zwarte haartjes tussen de voshaartjes zitten. En op haar kont heeft ze dus dionkere vlekjes...
Maar dan ook echt donker. Verward