Hoe lang rijden jullie per dag?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-01 14:21

Bij mij verschilt het nogal. Als ik dressuurmatig rijd en ze loopt goed, ze reageert goed en is er goed bij, dan houd ik het soms bij een half uurtje. Soms wordt het ook wel drie kwartier en alleen in de les rijd ik een uur achter elkaar. Af en toe rijd ik eens een buitenrit en die kan wel twee of drie uur duren...
Ik vind het niet nodig om in de bak langer te rijden als ze goed luistert en reageert en als we alles geoefend hebben wat ik wil oefenen. Teveel alles herhalen is toch ook niet goed.

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-01 15:32

Ik rijd 3 dagen in de week in de les. Dat is dan inderdaad altijd een uur lang.
Als ik voor mijzelf rijd, verschilt dat per keer. Als ik tevreden ben dan kan het al zijn dat ik na 30 tot 40 min stop.

Ik sluit het wel altijd goed af. Dus als Menno niet meewerkt kan het ook wel eens langer dan een uur duren.
Ik rijd net zo lang totdat het lekker gaat.
Of in iedergeval goed genoeg. Vind het niet goed om te stoppen als het helemaal niet lekker gaat.
Maar wil ook niet zeggen dat het perfect moet gaan.
Ik wil gewoon tevreden zijn als ik afstap. Ook al lukt dat niet altijd Lachen

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-01 15:55

Bij mij verschilt het ook nogal. Met wat ik zelf heb gepland maar ook hoe mijn paard loopt. Ik heb altijd een half uur les, vind ik fijner dan een uur. Want je wil toch ook nog uitstappen en losstappen en ik vind een uur toch even te lang. Maar meestal loopt het wel iets uit.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-01 17:54

Ik les 2 keer een uur mijn instructeur kijk ook naar hoe het gaat als ie super mee werkt stoppen we soms al na 40 min maar soms gaan we ook wat langer door al is dat errug zeldzaam als ie vervelend is les ik een vol uur kun je beter zeggen ik rijd ook in mijn les los.

Longeren doe ik vaak zo'n 40 min soms ook maar 20 ligt eraan hoe hard ik 'm laat werken. Ik rijd maar 1 keer voor mezelf en dan ook in het 4-tal en half uurtje voor mezelf en daarna nog even met het 4-tal soms stoppen we naar 1 keer anders oefen we 2 keer als het niet zo super gaat buitenrijden is heel verschillend soms ga ik een half uurtje stappen of een blokje om zonder zadel soms gaan we 3 uur naar de hei toe..
groetjes

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-01 19:30

Ik rijd helemaal niet zo lang. Ik maak Joop los, en dan is zijn tijd al om. Door zn hoefjes kan het niet zo lang. Voroal in en uitstappen is belangrijk...

Voltrack rijd ik soms langer, soms minderlang. Het verschilt eraan hoe hij aanvoelt. Als hij zijn best doet hoeft hij niet zolang van mij, ik vind het belangrijker te stoppen op een goed moment, dan om door te gaan en te veel te vragen en dan juist verder van huis te raken. 't Is nogal een beestje met een dressuurgebruiksaanwijzing.

Jopie draaft 20 min met een paar min galop, en dan dus 2x 10-15 min stap (in en uit). Vol rijd ik eerst 10-15 min in stap, loswerken, en als het goed gaat ga ik draven, en dat doe ik dan 20-40 min. Meestal minder dan 30 overigens. Tussendoor veel stappen, beetje galop, en verder naderhand weer 10-15 min uitstappen. Hercules wordt soms gedressuurd, maar door zijn rugproblemen en zijn artrose longeren we hem nu meer en dat doen we dan 20-30 min.
In het bos rijden we wel lang, maar daar gaat Joop niet mee heen (geen NL, boeiuh). En dan rijden we meestal zo'n 3 uur (1x per week, de rest is ong een uur uit en thuis, iets meer) op tempo, zonder in en uitrijden, dat meestal ook weer 30 min duurt (vooral de cooling down). Zondag gaan we met alle3 de beesten naar het bos, over de snelweg *freak*, kijken hoe ze het doen, en dan blijft Joop op een manege en gaan Vol en Herc een rondje trainen en op de terugweg halen we Joop dan weer op. Maar dat is nog niet zeker, misschien dat we ook wel bij elkaar blijven en gewoon niet hard en niet zo ver gaan (al kan Joop op het zachte wel oneindig stappen). Moet het er nog even met mijn vader over hebben, want Joop zit net weer in de training, dus om nou weer ver te gaan... Hmmmz.
Van de zomer gaan ze 2x lang naar het bos, en 1x gewoon losmaken in het bos, dat is dan 1x een uur, en 2x 3-4 uur. En de andere dagen dressuren, en 1 dag rust. Joop gaat dan 1x per week (mee) naar het bos, en de rest loopt hij met mijn zusje thuis (3x) en ik rijd hem dan 2x zwaar dressuur. Maar het is nog geen zomer...

Laui

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-01 19:50

Bij mij is het heel verschillend. Nu natuurlijk helemaal. Op het moment rij ik wanneer ik kan, en dan ben ik ongeveer een uur tot anderhalf onderweg.

In de zomer rijd ik heel veel met de wagen en dan hangt het eraf wat ik train. Ik doe vaak buitenritten van ong. 2 uur, maar als ik dressuur oefen, dan maar een half uurtje. Dan is de concentratie op! Daarna gaan we dan nog wat scheuren in de bak.
Hihihi, heel leuk, marco zet wat stroompaaltjes her en der in de bak en wij crossen er tussen door!! (Liefst in galop!)
Liefst de paaltjes zo dicht bij elkaar dat ik net genoeg ruimte aan weerskanten heb.
En dan ben ik alsnog twee uur onderweg, met heen en terug weg erbij in!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-01 20:22

pfoei, dat is zo verschillend, ik heb nu al dagen niet gereden, dan longeer ik, of gooi haar los, of weet ik veel. In de zomer maak ik regelmatig lange ritten >1.5 uur
In een bak rij ik zelden, en als ik dan rijdt een half uurtje ofzo, het is namelijk een half uur heen en een half uur terug naar de bak toe, dus vandaar

moekoekoeJarig
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-01 10:06

Hoi Kitty,

Ik rijd zo'n beetje hetzelfde als jij. Ik rijd los, geef hem lang. Stel hem daarna hoger in en als hij dan fijn gaat ben ik zo klaar. Soms dus maar een half uur, maar dan ga ik daarna wel even het bos in (lange teugel) of hij gaat nog even los. Het komt ook weleens (heel soms) voor dat ik langer dan een uur rijd, omdat ie heel erg vervelend is en er niet doorheen komt. Vroeger had ik dat wat vaker, nu komt het eigenlijk zelden voor. Ook omdat ik beter nadenk bij wat ik doe. Als ie vervelend is heeft ie nl vaak spierpijn. Eerst had hij altijd de dag na de wedstrijd vrij en dan had hij de dag erna barstende spierpijn. Nu longeer ik hem de dag erna niet al te lang met pessoateugel (over de rug ingesteld..dus laag) en heeft ie op een andere dag rust. Dat werkt goed, maar zowiezo heeft hij de laatste maanden eigenlijk nooit meer spierpijn gehad. Hij is lekker los, ontspannen en soepel, dus vaak rijd ik maar 45 min ofzo..

Groetjes Suzanne

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-01 14:03

Hai,

Ik rijd elke dag ongeveer een uur.
Als ik priveles heb, gaan we soms wel anderhalf uur door, er zijn gewoon zoveel dingen die we moeten doen en die beter kunnen......
Als ik gewoon train en het gaat fijn, zou ik natuurlijk moeten ophouden als het goed gaat. Dat doe ik niet altijd, soms als ik haar lekker scherp heb gebruik ik dat juist om dan nieuwe oefeningen te gaan doen. Een overgang stap-galop in de bedoelde lage lijn lukt bijv. nu alleen nog maar als ze superscherp is. Alleen kan ik dan geen keertwending meer rijden, dat wordt dan een soort spin om de middenhand....
ormaal dus een uur per dag. Als we naar het bos gaan btw soms wel twee uur.

grtx, Rieja

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-01 18:04

Dat is inderdaad heel verschillend. Mijn paar dheeft altijd te veel energie. Dus vaak rij ik zeker een uur. Maar als ik korter rij ga ik lang stappen op het harde of door de bak.

Dressuurles duurt een uur dus met uitstappen zit je al snel op 1,5 uur. Springles heb ik altijd een half uur maar vaak loopt het uit en werken dan nog een beetje aan de dressuur.

Ik zorg altijd dat mijn paard per dag zeker 2-3 uur uit zijn stal is. Hij heeft naast het rijden ook veel aandacht nodig en dat doet hem heel erg goed.

Gr Pris