Mijn goede daad van vandaag..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Mijn goede daad van vandaag..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-02 15:44

Als ik naar mijn werk rijd, dan kom ik altijd langs een koppel(2) paarden wat daar in het weiland staat.
Ze staan daar dus dag in dag uit. Niks mis mee, maar met deze hitte heb ik daar zo wel mn bedenkingen bij. De paarden hebben namenlijk geen schaduw en er staat niks te drinken voor ze. Ok het is langs een sloot maarja, niet elk paard drinkt daaruit. En zeker niet het paard wat hier stond!! Het was er simpelweg niet meer toe in staat!
Het stond in een hele vreemde houding: Als je van achteren op het paard keek had het zijn achterbenen schuin naar rechts gezet. Je zag dus vanaf de achterkant 4 benen.... Verward Ik denk: Dat klopt niet!!
Ik ben gestopt en even staan kijken wat er nou precies was. Ik dacht: misschien per ongeluk zo neergezet ?? Je weet het niet, ze doen wel vaker rare dingen...
Maar toen begon het paard te draaien, zeg maar een wending om de voorhand, alleen dan niet zo soepeltjes... Het zette zijn ene achterbeen opzij, zn andere erbij maar dan viel ie bijna om... Het paard probeerde nog een stukje te lopen, nou ja, Srompelen...En zn vriendje stond er ook half dood bij!!
Bij een boerderij in de buurd langsgegaan, die mevrouw wist wel van wie de paarden waren maarja... wat moest zij eraan doen??
Ik de politie gebeld, en ze zouden gaan kijken...
Ik heb nog niks van ze gehoord..
Ik hoop dat er wat aan gedaan wordt, je laat je paarden toch zo niet staan in de hitte? Zonder schaduw en een fatsoenlijke drinkbak???
Ze zouden die eigenaren daar eens neer moeten zetten! Boos!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 16:08

Belachelijk zeg hopelijk doen ze er iets mee. succes. iig goed dat je ingegrepen hebt!!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 16:29

Flair staat ook zonder schaduw en water in het land, ze mag er alleen wel tussendoor uit om te drinken natuurlijk. Ik had als ik jou was niet de politie gebeld, maar contact met de eigenaar gezocht. Wie weet wat er met die paarden aan de hand is, misschien staan ze daar juist wel om te revalideren. Niet gelijk het slechtste van de mens denken hoor.

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-02 23:37

nee ok
maar aangezien ik daar elke dag langs rijd en er 5 dagen gelden nog niks aan de hand was....
Normaal gesproken stonden ze gewoon lekker te grazen en liepen ze een beetje rond...
en die boerin waar we aangebeld hadden om te vragen of zij iets wis zei ook al dat die mnsen nooit kwamen en dat die paarden vn hun dochter waren maar dat die nu studeerd ofzo....

esythegirl

Berichten: 231
Geregistreerd: 03-08-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 10:30

ik weet niet of ik de politie wel zou bellen als ik ze zo zag staan.
ik denk dat ik ook eerst contact met de eigenaar had gezocht en dan het hele verhaal uitleggen...
als ze er dan nog nix aan doen is er nog tijd genoeg om de politie te bellen...