Dagje 1 in Benneveld + bezoek aan *Marije*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Dagje 1 in Benneveld + bezoek aan *Marije*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-02 11:08

Zo, gisteren was het dan zo ver, ik zou samen met Ironique Karin opzoeken in Benneveld, waar ze samen met Ameretto zit op het moment.

Mijn ouders moesten werken, dus zodoende stonden we al om 8 uur op de stoep in Benneveld. Ironique in de box gezet, eerste kennismaking met Ameretto verliep prima. Daarna gingen alle paarden de wei in, Ironique samen met Ameretto apart in n stukje land. Ging prima, de 1 liep naar links, de ander naar rechts, niet eens even aan elkaar ruiken ofzo... Maar goed, was makkelijk.

Nadat we alle spullen een beetje op hadden geruimd waren we van plan om riching Emmen te gaan om ff wat te eten en wat boodschappen te doen. Toch nog even bij de paarden gekeken, die volledig idioot waren. Voordeel was wel dat ik een paar hele mooie plaatjes heb kunnen schieten. Die komen morgen, dus nog ff geduld. Goed, uiteindelijk toch maar gegaan, alleen was ik er niet gerust op, aangezien Ironique het lomp heen en weer vliegen vaak nogal lang kan volhouden. We hebben nog ff naar stal gebeld en gelukkig viel het allemaal mee.

In Emmen hebben we wat gedronken, en nog wat gewinkeld, verder heb ik mij geheel onthouden van blonde acties Schijnheilig Daarna doorgereden naar Onstwedde, voor een bezoekje aan *Marije* en de Welsh Cobs. Wat zit ze daar ontzettend mooi zeg!! Ook hele leuke pony's, vooral het jongste veulen vond ik erg leuk, lekker brutaal en aanhankelijk. Binnen hebben we nog een heleboel foto's gekeken van heeeeel veel verschillende paarden, erg leuk, ben gelukkig niet de enige met een mega fotoverzameling Haha!

Terug gekomen in Benneveld werd het tijd voor de eerste rit. Duurt wel lang zeg, voordat Karin d'r gehele endurance outfit aan en om heeft gedaan Tong uitsteken Bij vertek was het al duidelijk dat het geen rustig ritje zou worden, vooral Ironique had toch best wel haast zeg maar Haha! We hebben vooral veel gestapt, drafje liep ookeen beetje uit de hand aangezien we de rem enigszins kwijt waren. Verder waren er veeeel dazen, dus ook niet zo fijn. Later toch nog een galopje geprobeerd, die helemaal uit de hand liep, dat ging BEST wel hard... De rem terug gevonden vlak voor de weg, best link allemaal. Maar goed, daarna rustig naar huis gestapt.

Zometeen staat de 2e rit op de planning, ik ben heel benieuwd hoe het vandaag gaat, verslag volgt Lachen

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 11:11

ojee als ik dit zo lees is het een wonder als je dit heelhuids doorstaat Lachen
veel plezier straks!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Dagje 1 in Benneveld + bezoek aan *Marije*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 11:37

Naz schreef:
Zo, gisteren was het dan zo ver, ik zou samen met Ironique Karin opzoeken in Benneveld, waar ze samen met Ameretto zit op het moment.


En dat heb ik geweten... en ik moet NOG twee dagen met dat stel... Tsk, ik ben nu al gesloopt... Haha!

Citaat:
Toch nog even bij de paarden gekeken, die volledig idioot waren.


Haha, ja wat wil je: een hengstige leidersmerrie in de andere wei, die net vriendschap heeft gesloten met Ameretto en dan komt er zo'n lompe merrie HAAR ruin opeisen... Zou ik ook niet pikken als ik leidersmerrie was. Haha!

Citaat:
verder heb ik mij geheel onthouden van blonde acties Schijnheilig


U-huh... voor vertrek al een horsekit oftewel headset meegewassen in de wasmasjien (niet-handsfree bellen valt niet mee hè Nienk - ach misschien belt ze nu wat minder Haha!), vervolgens Maartens aanrecht verzopen onder de koffie ('ja ik weet wel hoe een Senseo Crema werkt, hebben mijn ouders ook!').

's Middags gingen we een broodje eten bij La Place in Emmen, Nienke mept een wesp weg en hup, haar halve beker cassis over mijn broodje kaas. Was overigens nog heel goed te eten hoor Haha!.

En met Nienke in de supermarkt is ook errug gezellig: alle bordjes op de groenteafdeling van de VolumeMarkt in Sleen liggen nu verspreid over de verschillende kratten aangezien Nienke als een ongeleid projectiel het ene bordje na het andere eraf mepte en ze niet meer terugkreeg op hun plek. Haha!

Bij Marije was het idd erg leuk, wat heeft ze het daar enorm goed voor elkaar: kijkt vanuit haar appartement in de nok van de boerderij zo in de stallen, en ook nog een prachtig uitzicht over het Groninger platteland... Ontzettend lieve paardjes heeft ze, ik moest zo lachen om die nieuwsgierige brutale veulentjes.

Citaat:
Duurt wel lang zeg, voordat Karin d'r gehele endurance outfit aan en om heeft gedaan Tong uitsteken


Duhh... het enige wat ik meer had dan jij waren een hartslagmeter, een oornetje, een neusbontje, een bontje om de singel... Haha! Ameretto had niet eens wat om z'n benen en Ironique wel, nanananananana...

Ameretto was trouwens vrij rustig voor zijn doen, wat ook aan z'n hartslag te zien was. Maar hij had wel zin in een sprintje dus hebben we even de plaatselijke zandpaden uitgeprobeerd. Zoals Nienke al zei liep dat een beetje uit de hand, dus hebben we het verder maar bij wat rustig stapwerk gehouden.

Straks lekker het bos in, en foto's volgen zodra Nienke weer de beschikking heeft over haar eigen pc. Lachen

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 23:12

Ik vond het erg leuk dat jullie langs kwamen!
Dat lekker brutale jongste veulentje, kreeg het trouwens de volgende dag nog wel voor elkaar om de boel op stelten te zetten. Ze vond het gras vooraan toch lekkerder en ik kon dus de hele groep (incl. 2 zeer hengstige merrie's, de bruine en zwarte) weer naar achteren verhuizen en het draad maken. Ik had toen de hengst weer in het land dus dat was feest. Gelukkig liep niet alles bij elkaar...

Jammer dat vooral het hengstje niet in keuringsconditie was. Beter gezegd, hij ziet er nu niet uit...

En foto's... ja het zijn er aardig wat... Schijnheilig

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 23:37