hoe zijn jullie begonnen met de paarden verslaving

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Formule
Berichten: 106
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: 't Harde

hoe zijn jullie begonnen met de paarden verslaving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-02 17:43

ik was ale een hele tijd gek van paarden en mog toen ook nog eens op paardrijden!!! *LOL* Pling Kwijl Lachen dat vond ik echt super en sinds die rij ik elke week paard. hoe z\ijn jullie er terecht gekomen

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 17:47

toen ik een jaar of 3 was kwam ik hier wonen en aan de over kant stont carolien en toen begon ik paarden leuk te vinden en toen heb ik les op carolien gehad en later heb ik nog wat verzorg pony's gehad shetjes en nog een C pony en later ging ik carolien verzorgen en nu dus nog steeds

noeska_m
Berichten: 165
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Avenhorn (nh)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 17:53

mijn vriendinnetje van groep 4 had thuis een ponytje en haar 2 zusjes hadden ook allebei een ponytje, dus ging ik een keer mee en toen vond ik ze zo leuk dat ik nog een keer mee ging en nog een keer en nog een keer enz enz. en toen bij mamie en papie zeuren mag ik op paardrijless please .

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 18:05

Haha toen ik mijn man leerde kennen was ik bang voor paarden.........
hij zegt altijd......dat had ik zo moeten laten, maar ja hij had zelf een paard toen ik hem leerde kennen, dus van het een kwam het ander....en zo ist gekomen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 18:13

Mijn zus reed, dus dat wilde ik natuurlijk ook. Later kreeg ik een verzorgpony waarmee ik naar de ponyclub mocht. Toen die mensen hun pony konden verkopen, had ik de eerste keus. Ergens daarna is het goed fout gegaan Tong uitsteken

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 18:15

Weet eigenlijk niet hoe ik bij het idee kwam om te gaan paardrijden *LOL* Weet alleen dat ik erg lang gezeurd heb en op m'n zevende lessen mocht gaan nemen ("Maar dan niet meer zeuren over een eigen paard" Tong uitsteken ).
M'n eerste les was op m'n verjaardagsfeestje *LOL* Elke week had ik les, daarna kreeg ik verzorgpony's, en daarna Wietze. Toen ik Wietze kreeg ben ik gestopt met lessen op de manege, omdat we privles nodig hadden *LOL*

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 19:07

Ik ben ermee geboren Knipoog Nou bijna dan! Ik wou toen ik klein was altijd naar een paard toe dat in de wei stond en mijn vader nam me daar altijd mee naartoe mijn moeder is bang voor paarden dus die stond altijd op een afstandje te kijken Haha!

Mijn nicht rijd ook paard en ik mocht een keertje meegaan samen met mijn moeder en tante. Nou ze waren allemaal bezig met de paarden te borstelen enzo omdat ze zo les hadden, ik als klein Niesje vond dat heeel leuk natuurlijk en liep tussen alles door naar mijn nicht toe...nou gelijk tante en moeder in paniek en gillen: DENISE KOM HIER!! en ik liep maar trots door!!! Mijn moeder vertelde een tijd geleden dit en ik vond het wel lollig Haha!

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 19:21

yindey schreef:
Niesje


*LOL* hihi zo werd ik ook altijd genoemt Haha!

Mijn opa had vroeger altijd een paard achter zijn huis en daar wilde ik dus altijd op, later toen ik oud genoeg was ben ik op les gegaan en vond het gelijk al super!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 20:10

Mijn nicht had een paard en dat vond ik zo leuk,ik ging op een manege voor paardjes zorgen en kreeg een verzorgpony en kreeg toen zelf een pony.Niet zo snel allemaal hoor,maar in het kort is het zo gegaan.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 22:36

ik speelde altijd met een tweeling in de straat, en die moeder gaf les op de manege enzo en dus gingen die dochters ook rijden en ik ook, die dochters zijn er later mee gestopt maar ik niet en ik ben doorgegaan en doe het nu nog steeds Haha!

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 23:09

Dniesy"]
[quote="yindey schreef:
Niesje


*LOL* hihi zo werd ik ook altijd genoemt Haha!

[/quote]

Ik nu zelfs nog zo genoemd Haha!
zelfs door de ouders van mijn vriend Tong uitsteken

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 10:50

Ik ben er in geboren en dat is de schuld van mijn moeder, oom en opa.
Maar ik ben ze wel dankbaar. Haha!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 11:07

Mijn eerste woordje was: "paad".

Do I need to say more?

essy

Berichten: 11
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 16:20

Toen ik ongeveer 3 jr was, mocht ik een keertje mee met een buurmeisje naar paardrijden. Toen mocht ik er ook eventjes opzitten en sindsdien ben ik helemaal knetter van paarden. Sinds vorig jaar nov. zit ik op les en het bevalt me prima. Alhoewel, ik rij liever buiten...

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 16:34

Het zat in mijn genen, maar daar was niet iedereen zich bewust van. Toen we (zus, broer en ik) op shetten gingen lessen was ik er volgens mij niet meer weg te slaan. later op de manege en toen ik 12 was mijn eigen knol, Joop (heb ik nog steeds). Tot overmaat van ramp eigenlijk, want toen bleek dat mijn vader het ook in zijn genen had en dat er gewoon geen houden meer aan was.
Het begon dus met Jopie en Hamara. Hamara werd Hercules. Later kwam Voltrack erbij en sinds een paar maandjes (2) is Hercules niet meer en zijn we op zoek naar een nieuw paard. De eerste bleek niet goed genoeg, hij had een super karakter, maar na de keuring vielen alle dromen in duigen. Heel jammer, maar goed, such is life en dus zijn we nog steeds zoekende.

iloon
Berichten: 209
Geregistreerd: 25-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 18:04

ik ging vanaf mijn 9e altijd met me buurmeisje mee naar de friezenstoeterij hier in de buurt daar ging ik een shetlander en een fries verzorgen ,maar ja rijden kon ik niet en op die fries hobbelde ik maar een beetje rond zonder zadel. dus rond mijn 10e/11e ben ik op de manege gaan lessen dat heb ik 6 jaar gedaan ongeveer.en nu heb ik sinds 2 jaar me eigen pony .

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 16:42

Ik heb heel vroeger wel eens op een pont gezeten, maar hij moest wel stil blijven staan!

het echte werk is pas begonnen 6 jaar geleden, als groene ruiter op een groen paard. Ik heb alles snel en hard geleerd, ook hoe hard de vloer is!
De duistere kanten van handelaren ondekt door schade en schande.
Onze zuur verdiente spaancentjes waren vaak de dupe.
gelukkig is alles goed gekomen..

Mon-nikky

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 18:19

Kennissen van ons hadden een reusachtige stermerrie, schat van een beest. Ik mocht er toen opzitten maar ik was zo bang dat ik gelijk in me luier poepte Haha!
Nee hoor, dat niet. Sinds toen ben ik aangestoken met het virus.
Na een aantal jaren kijken en aaien ben ik zelf begonnen

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 18:26

toen ik naar de eerste ging toen reden die meisjes uit die klas bijna allemaal paard.
dus gevolg ik mocht een keertje mee naar de manege waar een vriendin van mij dr eigen paard had staan.
ik mocht een stukje rijden, stappen en later wat draven wat al best goed lukte!
mijn vader had al een paar keer aan mij gevraagt of ik geen paardje wou.. eerst vond ik het nix maar nadat ik paard had gereden wou ik het wel! en nu heb ik babs.. een 6 jarige fjord... die we opnieuw aant beleren zijn. en ik vind het echt kei jammer dat ik vroeger geen intresse had met paarden! tis gewoon kei leuk! Haha!

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 19:33

Ik ben altijd al gek op dieren geweest, of het nou paarden, honden of poezen waren en dat weet de hele familie dus ook.
Toen we een keer met zn allen bij elkaar zaten en we het over vroeger hadden, vertelde mijn oom dat ie vroeger het heel leuk gehad had met pony´s van ponypark Slagharen en vertelde daar allerlei verhalen over en toen hij daarna mij wou stangen met dat we er die winter ook wat konden nemen als we wouden (de boerderij is van mn grootouders en oom), had ie zich versproken.
Want hij had verwacht dat Ponypark slagharen het niet meer deed, maar ze deden het toen nog wel (nu niet meer, nu zijn alle paarden ook weg).
Dus die winter kwamen er 3 pony´s, 1tje waar je op kon rijden en de andere 2 niet.

Toen ze weer weg moesten, natuurlijk veel verdriet.
Ik ben toen op zoek gegaan naar verzorgpaarden, maar heb niks kunnen vinden.
Een vriendin van mij verkocht haar pony, ze had al een nieuwe.
Ik heb toen gevraagd of die dan bij mij mocht staan tot ie verkocht werd, van hun mocht het wel, van mijn moeder niet (al dat gedoe met die verkopers).
Toen zijn we op zoek gegaan naar een eigen, die er ook gekomen is.
Zij is inmiddels alweer verkocht, ik heb nu een paard.

Zo is het bij mij dus gekomen.

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 14:28

Het rare is dus dat ik absoluut niet meer weet waarom ik ben begonnen met paardrijden. Ik was al in de 20 toen, dus het moet een bewuste keuze geweest zijn. Ik had ook geen vriendinnen die paardreden ofzo, ook nog nooit voet gezet in een manege. Het zit in mijn genen, dat wel. Mijn opa was helemaal gek van paarden, ik heb thuis nog een oude foto waarbij mijn opa (met behulp van een aantal rijke klanten) zijn oude paard die de melkkar trok naar het paardenrusthuis brengt. Misschien heeft ie van vanuit de hemel wel een zetje gegeven ofzo. Zo van 'nu ben ik het zat, geen van die kinderen en kleinkinderen van mij stapt in mijn voetsporen, ga jij dan maar' Ik heb overigens helemaal geen spijt van mijn keuze om te gaan paardrijden. Integendeel, hoe langer ik rijd, hoe leuker ik het vind en hoe erger de verslaving wordt.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 14:34

mijn moeder reed (rijdt) en ik mocht altijd mee. Eerst op de manegeponies gelest, later op Trammelant, nu rijd ik toch steeds (22 jaar later), Trammelant is met pensioen en nog steeds bij ons.

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 18:10

het is er altijd al geweest denk ik
toen ik nog heel erg klein was en ik zag een paard zei ik altijd pa! pa! (als ik m'n moeder moet geloven *LOL* )
maar het echte paardrijden is pas heel laat gekomen, mijn moeder was doodsbang voor paarden en daarom mocht ik nog niet op paardrijden en toen voor mijn 8ste verjaardag mocht het ineens!!
ik had voor mijn verjaardag van iedereen de spullen ervoor gehad en 1 dag na m'n verjaardag had ik m'n eerste les Haha!
wel had ik al vaker paardgereden op jeugdland in ahoy daar wilde ik altijd heen in de zomer omdat ik dan wel op een paardje mocht

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 18:17

Toen ik jong was stond ik met mijn ouders en zusje op de camping in Heiloo.De zoon van de eigenaar had wat pony's en om wat geld te verdienen liet hij de pony's een rondje lopen met kinderen van campinggasten.Ik liep daar de hele dag met zo'n pony te ,,zeulen ,,omdat je als beloning de pony's rijdend op mocht halen uit het land.Later ben ik eigenlijk hetzelfde gaan doen bij een manege in Egmond.Alleen hier kreeg je een ijsje en af en toe een fooitje zodat je zelf weer een rondje kon rijden *LOL* .Toen we in 1975 vanuit Amsterdam naar Heiloo verhuisden spaarde ik met hard werken in een snackbar en wat hulp van mijn ouders een pony bij elkaar.In 1980 ontmoette ik een boerenzoon Lovers !Dat was mazzel,want toen zijn ouders en hij stopten met de koeien zijn we overgegaan op een stal voor paarden.En zo is het gekomen.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 21:32

Afbeeldingzolang ik mij herinneren kan stonden er 50 meter van ons huis Friezen in een kraal met zand. Ik zat elke dag, als één van hen buiten stond, op de palen toe te kijken. Kijken, aaien, kijken, kijken... eentje was heel erg lief. Zo lief dat 'ie zelfs aan mijn gezicht knabbelde als ik bij hem in de kraal ging. Daar was ik zo van onderste boven, weten dat dit een teken van genegenheid en vriendschap was.
Héél af en toe mocht ik ze op stal zetten. Oh my... zulke prikkebeen naast die enorme grote Friezen!!!
Op een dag was mijn grote vriend (Hessel heette hij) er niet meer. Hessel was oud en kreupel en kon zijn baas geen dienst meer doen. Hessel was vaak kampioen geweest in de span en je houdt geen paard wat alleen geld kost. Verdrietig
Zo, wat heb ik daar ongelovelijk veel verdriet van gehad. Niet alleen omdat ik mijn vriendje kwijt was maar ook de wetenschap dat mensen zo gemeen konden zijn en je zo'n pijn konden doen.
Ja ja, de wereld is hard!!
Afbeelding