*auw* weer eens met "normaal" zadel gereden ....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48204
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

*auw* weer eens met "normaal" zadel gereden ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-02 19:50

Zoals een aantal van jullie wel weet heb ik sinds een tijdje een Torsion-zadel.
(zie http://www.gotreeless.com voor meer info Lachen )

De laatste 2 weken heb ik eigenlijk alleen maar daarop gereden.

Vandaag besloot ik weer eens mijn Dressuur-Wintec er op te leggen , die ik altijd heerlijk vond zitten Lachen .

Het zat nu ineens HEEL akelig..... Huilen

M'n benen lagen heerlijk in het zadel , Geweldig die kniewrongen en dat model , dat heeft de Torsion niet dus dat was wel even lekker weer Lachen

Maar voor m'n zitbeenknobbels zat het voor geen meter meer , en ik heb
best wel een zere onderrug nu....
ik zat echt helemaal niet meer lekker in dat kommetje van dat Engelse zadel , de lepel gaat natuurlijk geleidelijk omhoog en dat deed me nu echt zeer dat omhooglopen aan de achterkant.
Ik had ook het idee dat ik helemaal achterin m'n zadel zat , maar zat keurig in het midden Haha!
Het voelt nu aan of ik op een 16 " zadeltje zit , voorheen vond ik 'm zelfs behoorlijk ruim , zitvlak van 17,5 inch en ik heb makkelijk broekmaat 38 Lachen

Heel vaag , de Torsion is vlak , maar dat het zo'n verschil in gevoel geeft
, auw !

Morgen toch maar weer m'n zachte zadeltje erop Lovers

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 22:07

Ik heb nu ook een (goedkoop) westernzadeltje. Deze heeft ook een heel plat zitvlak. Terwijl mijn Dressuur-wintec (pro) (hoezo na-aper?) ook een heel diepe zit heeft. Zondag ga ik mijn westernzadel uitproberen op een langere rit. Wat ik in eerste instantie vond is dat ik het idee had dat ik naar voren leunde, terwijl ik voor het zicht er heel mooi rechtop opzat.

pmarena

Berichten: 48204
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-02 06:31

Ja , dat had ik ook met de Torsion , ik miste de kniewrongen heel erg en had best moeite met m'n beugels inhouden op sommige momenten.
Ik zit nu vrij kort met m'n beugelriemen (fenders) en dat gaat prima Lachen

Maar wat waren m'n beugels gisteren op m'n dressuurzadel LANG zeg Haha!
Dat wende gelukkig weer heel snel , maar ik bleef het gevoel houden dat ik op een kinderzadeltje zat , heel apart Lachen