Heb een springzadel gekocht!!jullie meningen graag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Heb een springzadel gekocht!!jullie meningen graag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-02 21:13

ik heb het allemaal bij de Divoza gekocht

mijn zadel:
Afbeelding
zit erg fijn vind ik zelf, het is van het merk Rossner dit is het merk van Divoza

mijn beugels:
Afbeelding
ze zijn duur maar ik moet toegeven dat ze wel erg fijn rijden en ook veilig zijn

mijn singel:
Afbeelding
ik vind het elastiek fijn om aan te singelen, en leer heb ikzelf liever dan linnen

nou jullie mening graag!!
Laatst bijgewerkt door Princess op 14-08-02 00:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 21:15

Elastieken singels vind ik waardeloos, is vragen om drukkingen. Je zegt het zelf al: fijn aansingelen, dus ook makkelijk strak aansingelen. De rest ziet er goed uit! Gefeliciteerd met je aankoop!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-02 21:22

Margreet schreef:
Elastieken singels vind ik waardeloos, is vragen om drukkingen. Je zegt het zelf al: fijn aansingelen, dus ook makkelijk strak aansingelen. De rest ziet er goed uit! Gefeliciteerd met je aankoop!


niet de hele singel is van elastiek!maar je hebt wel gelijk over de drukkingen, maar het singelt makkelijker aan ik ga niet strakker aansingelen,ik weet hoe strak de singel moet.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 21:40

die beugels zijn superfijn, rijden lekker en zijn een stuk veiliger. Zadel ken ik verder niet.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 16:45

in die prijsklasse vind ik het een heel mooi zadel, ik zat er gisteren op de wc nog naar te kijken toen ik het divozablad in mijn handen had. en een singel met elastiek is heel prettig voor het paard. Mijn paard kan alleen maar elastieken singels verdragen. Hij blaast zich op en als een singel te veel weerstand biedt (en elastieken singels doen dat minder) dan gaat hij hangen. overigens, ik heb een dressuursingel met elastiek en een veelzijdigheidssingel. Nooit last gehad van drukkingen. Ook nooit gezien.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 17:43

Met die beugels en zo'n singel rijd ik ook. Het bevalt me prima. Het zadel ken ik niet...

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 18:31

Desiree schreef:
in die prijsklasse vind ik het een heel mooi zadel, ik zat er gisteren op de wc nog naar te kijken toen ik het divozablad in mijn handen had.


Weten we gelijk waar jij de divozagids leest *LOL* Het lijkt mij een prima zadeltje, ben alleen zelf helemaal geen fan van elastiek aan een singel....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 18:53

Het zadel ken ik ook niet, maar zier er wel prettig uit.
Zo'n singel gebruik ik ook, en als je aansingelt aan de niet elastieke kant, trek je hem nog niet zo heel overdreven strak.
Ik heb er iig nog nooit drukkingen mee gehad.

En mag ik vragen waarom zulke beugels veiliger zijn?
Het is geen quick-out sytheem oid.

Voor de rest heel erg veel plezier met je nieuwe spullen!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 19:36

napoleon"]
[quote="Desiree schreef:
in die prijsklasse vind ik het een heel mooi zadel, ik zat er gisteren op de wc nog naar te kijken toen ik het divozablad in mijn handen had.


Weten we gelijk waar jij de divozagids leest *LOL* Het lijkt mij een prima zadeltje, ben alleen zelf helemaal geen fan van elastiek aan een singel....
[/quote]

Bij mij ligt de Divozagids én de gids van de paardendrogist op de WC. Kan ik mooi op mijn gemakje uitzoeken wat voor spulletjes ik aan wil schaffen, zonder daarbij gestoord te worden. Haha!

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 20:54

Kawa : ze zouden veiliger zijn omdat het voetdeel meebweegt en je voet er dus zo vanaf kiept mocht je blijven hangen.
Het zal in een aantal gevallen wel het verschil zijn tussen meegesleurd worden of niet , maar echt superveilig zijn ze natuurlijk niet...

Mooie spullen hoor !

Heeft dat zadel nou nog een fijne kniewrong vraag ik me al heel lang af , het lijkt zo plat op de foto , en ze gebruiken al zeker 5 jaar diezelfde foto Haha! , elk jaar hoop ik weer dat ze 'm eens een beetje schuin van voren laten zien zodat die kniewrong eens in beeld komt Lachen

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 21:08

Is dat de Rossner amerika? Zit lekker hoor. Heb er 1 keer mee gereden

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 21:32

Wat ik een beetje vreemd vind, is dat je recentelijk een topic neerzet over waar je een paard kunt kopen, en dat je nu al de spullen hebt Verward Of je hebt in een paar dagen tijd een paard gekocht, of je bent stom bezig. Please verduidelijk het even wat ik snap het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 22:42

Citaat:
Kawa : ze zouden veiliger zijn omdat het voetdeel meebweegt en je voet er dus zo vanaf kiept mocht je blijven hangen.
Het zal in een aantal gevallen wel het verschil zijn tussen meegesleurd worden of niet , maar echt superveilig zijn ze natuurlijk niet...

thanks Haha!

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 00:33

het springzadel opzich ken ik niet, wel het merk.
kheb nl ook een Rossner, maar dan veelzijdigheid.
past mijn paard perfect (vind ik het belangrijkst, was 2e hands en op maat gemaakt voor dat paard, net half jaar oud, kon zo zonder te vermaken op mijn paard), ligt echt goed en het zit voor mij ook fijn.
kheb het zadel nu 2 tot 2,5 jaar, dus issie nu 3 jaar en het ziet er nog als nieuw uit.

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 01:27

Zo'n singel met elastiek heb ik niet maar ik zit er wel hard over te denken om er een aan te schaffen. Dat paard van mij kan zich ongelooflijk opblazen. Inmiddels heb ik er een polsblessure van gekregen omdat ik veel te hard moet trekken.

Als je zo'n stukje elastiek er aan hebt zit dat toch op het zadel en ligt dan niet op de paardenhuid?
Te hard aansingelen is natuurlijk niet zo slim maar met een beetje gezond verstand zal dat niet gebeuren neem ik aan.

Het zadel ziet er mooi uit, zelf zit ik niet lekker op een sprinzadel maar dat is persoonlijk.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 12:41

Ik ken ze niet, maar het lijkt een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Ik vind een springzadel trouwens perfect zitten (op de extreme close-contacts na dan), vooral erg fijn bij zadelmak maken e.d.

Ik heb zelf trouwejns ook aardig wat singels met elastiek en heb daar nog nooit een drukking mee gehad hoor.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-02 20:23

germie schreef:
Is dat de Rossner amerika? Zit lekker hoor. Heb er 1 keer mee gereden


ja!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-02 20:24

Mirte schreef:
Wat ik een beetje vreemd vind, is dat je recentelijk een topic neerzet over waar je een paard kunt kopen, en dat je nu al de spullen hebt Verward Of je hebt in een paar dagen tijd een paard gekocht, of je bent stom bezig. Please verduidelijk het even wat ik snap het niet.


ik begrijp je!
ik doe de opleiding paardensport op NHB Deurne, en neem dit jaar nog een schoolpaard, waarvoor ik een eigen zadel moet meebrengen en volgend jaar komt me eigen paard

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-02 20:28

pmarena schreef:
Heeft dat zadel nou nog een fijne kniewrong vraag ik me al heel lang af , het lijkt zo plat op de foto , en ze gebruiken al zeker 5 jaar diezelfde foto Haha! , elk jaar hoop ik weer dat ze 'm eens een beetje schuin van voren laten zien zodat die kniewrong eens in beeld komt Lachen


het lijkt op de foto idd erg plat maar dat is niet zo

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 07:51

Princess"]
[quote="Mirte schreef:
Wat ik een beetje vreemd vind, is dat je recentelijk een topic neerzet over waar je een paard kunt kopen, en dat je nu al de spullen hebt Verward Of je hebt in een paar dagen tijd een paard gekocht, of je bent stom bezig. Please verduidelijk het even wat ik snap het niet.


ik begrijp je!
ik doe de opleiding paardensport op NHB Deurne, en neem dit jaar nog een schoolpaard, waarvoor ik een eigen zadel moet meebrengen en volgend jaar komt me eigen paard
[/quote]

En vinden ze het daar niet belangrijk dat het zadel op het paard past???? Verward Meestal koop je een zadel op je paard en niet andersom.
Of ben je het zadel daar wezen passen?

En Rossner is trouwens niet het merk van Diviza hoor, dat is Pagony, Rosners zijn overal te koop.

Succes met je opleiding!

Viv

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-02 16:29

vippie,
tegenwoordig is het zo dat de meeste zadels op de meeste paarden passen.
en wist je trouwens dat de maat niet voor het paard is bedoelt maar voor de ruiter ik heb bijvorbeeld 18 inch en dat is mijn maat niet voor het paard.
en als ik me eigen paard krijg dan kan ik me zadel altijd laten opvullen dat die precies past, ook met een bontje ertussen kan een zadel beter passen, ik weet wel dat niet elk zadel even goed op elk paard ligt, maar het kan allemaal wel hoor

in de divoza vertelde ze mij dat rossner hun eigen merk was

Miran

Berichten: 4452
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 16:45

Princess schreef:
vippie,
tegenwoordig is het zo dat de meeste zadels op de meeste paarden passen.
en wist je trouwens dat de maat niet voor het paard is bedoelt maar voor de ruiter ik heb bijvorbeeld 18 inch en dat is mijn maat niet voor het paard.
en als ik me eigen paard krijg dan kan ik me zadel altijd laten opvullen dat die precies past, ook met een bontje ertussen kan een zadel beter passen, ik weet wel dat niet elk zadel even goed op elk paard ligt, maar het kan allemaal wel hoor


Een zadel heeft wel degelijk verschillende maten voor verschillende paarden. De inchmaat is inderdaad voor jezelf, maar zadels zijn er in verschillende maten en zelfs de goede maat garandeert nog niet dat het zadel goed ligt op je paard, omdat elk zadel toch anders is. Toen ik een zadel ging kopen lag de 8e pas naar wens, terwijl de anderen wel de goede boommaat hadden. Bontjes, gelpads enzo kunnen wel wat verbeteren, maar zijn niet perfect. Ik kreeg van mijn zadelmaker het advies hier nooit aan te beginnen, omdat een geldpad ofzo de ruimte van de boom smaller maakt.

Valt me trouwens vies tegen van Deurne, dat de paarden daar niet eens een eigen, goed passend zadel hebben.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-02 16:59

ik weet wel dat ze verschillende soorten maten hebben voor paarden, maar uit ervaring weet ik dat de meeste zadels wel goed op paarden liggen, maar dat is per persoon vershillend want de een wil het misschien op de milimeter passend hebben, terwijl dit niet noodzakelijk is

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 17:08

Zadel ken ik niet, maar ziet er goed uit. Beugels zijn heerlijk! En die singel vind ik ook waardeloos, daarin ga ik met Margreet mee.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 18:26

Ik heb zelf ook een Rossner Amerika, maar dan het type veelzijdigheid. Ben er zelf tevreden mee, ligt goed op mijn paard en zit lekker.
Ik vind de prijs kwaliteit verhouding van de Rossner zadels goed.

Ik wilde voor mijn paard niet direct een zadel van 3500 gulden (ja sorry nog even in guldens hoor) omdat ze nog jong en in ontwikkeling is, dus moet ik waarschijnlijk t.z.t. een ander zadel kopen. Dus vond ik zo'n Rossner zadel een goede oplossing.

Moet je ook een dressuur zadel kopen? Of mag je tijdens alle rijlessen met je springzadel rijden?