Gelukkig niets overgehouden aan de val van gister

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Gelukkig niets overgehouden aan de val van gister

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-02 17:57

Gelukkig was er aan Laiser niets meer te merken van zijn val van gisteren. Ik was eventjes bang dat hij zijn schouder nu geforceerd had, maar dat was gelukkig niet het geval.
Ik had vanochtend voordat ik naar Laiser ging nog eventjes de dierenarts gebeld om hem verslag te doen van de huidige situatie. (Laiser is in de wei en aan de longe helemaal regelmatig. Als ik hem onder zijn tempo rijd, is er ook niets aan de hand. Maar zodra ik het tempo op ga voeren en hem flink laat werken, loopt af en toe weer wat onregelmatig vanuit zijn schouder. En alleen maar op één hand en alleen maar in draf). Dus besloot ik de veearts even om advies te vragen met wat te doen.
Ik moet nu Laiser een week iets onder zijn tempo rijden en dan over een week kijken of het minder is. Is dat niet het geval, dan wil de dierenarts hem nogmaals bekijken. Ondertussen vond hij het een goed idee om Laiser Vitamine E en Seleen te geven voor zijn spieren. En verder was het lopen van balken ook goed.
De balkjes aan de longe had ik zondag ook gedaan en daar reageerde hij goed op.
Dus vandaag maar eens geprobeerd hoe hij die onder de man deed. En dat valt niet tegen, hij liep er zelf in vrije stap al naar toe om er overheen te stappen. (Ja ja de wonderen zijn de wereld nog niet uit.)
Nadat ik hem wat los had gestapt, zette ik hem aan het werk. En eindelijk was Laiser wat los in zijn lichaam aan het worden. Sinds ik terug ben van de vakantie was hij behoorlijk stijf. Dus dit was echt heel fijn. Laiser zelf kreeg het ook in de gaten en begon lekkerder te lopen.
Wanneer ik over de balkjes stapte, strekte hij zijn been extra uit, zonder daarna onregelmatig te lopen. En dit is wat ik al zo heel lang wilde. In de draf zweefde hij er helemaal overheen, zonder de balken aan te raken. (en dat is heel wat voor mijn jochie Knipoog )
Laiser kreeg er zelfs lol in om over die balkjes te lopen. We hebben allerlei varianten gedaan, recht er overheen, in een volte, via een diagonaal er over. Zelfs met een lange teugel liep hij heel relaxed over de balken.
Na afloop heb ik ook nog enkele pasjes wijken gedaan en dat ging ook weer een stuk fijner.
Ik hoop maar dat Laiser deze week duidelijk verbetering zal voelen en dan dus ook laten zien, want dit is ook niets zo voor hem. Hij wil wel maar het lukt niet altijd.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 19:50

Nee toch he ?
Ik las net je berichtje van gisteren pas, balen hoor dat ie op z'n snufferd is gegaan.
Gelukkig maar dat Laisertje er niks aan over lijkt te hebben gehouden.
Eindelijk misschien eens geluk bij een ongeluk ?