hoe vermaakt jouw paard zich in de wei?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

hoe vermaakt jouw paard zich in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-02 23:50

BUITEN HET ETEN OM? Haha!

Toscar had het in de winter nogal druk, met over de omheining heen hooipakken te slopen, de inhoud er uit te trekken en samen met Nelly te delen! En dat terwijl hij tot zijn kniën in het gras stond! *LOL*

Of waterbakken opgooien...

wat verzinnen die van jullie?

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 23:59

Isolda verzint niets. Die is tevreden met eten, rondkijken, af en toe een slaapje en hier en daar een sprintje.
Berber vermaakt zich voornamelijk met het stroomdraad, hoe kom ik daar onderdoor om nog meer te kunnen vreten.
Udinde vermaakt zich met haar vriendjes. (in goede en kwade zin van het woord Haha! )
Het laatste veulen van Berber speelde met watervaatjes, jerrycans, stokken en alles wat ie voor handen kreeg. En wij maar afvragen waarom die spullen zicht toch altijd verplaatsten Verward *LOL*

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 23:59

Eh juultje pesten en snoocky wegjagen.En rare bokkesprongen maken.Niet veel byzonders eigenlijk.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 00:04

Vorig jaar vermaakte Nappie zich met het goed uitmeten van de afstanden van de sloot, om deze vervolgens te springen en aan weilandhopping te doen *LOL* dit jaar gelukkig niet want dat zou niet goed zijn voor z'n been Knipoog

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 00:05

als er een paard langs de wei loopt stapt/draaft hij meestal mee. verder rent hij zo ook vaak door de wei en bokken en al Lachen

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 00:06

Eten... eten eten eten... af en toe zich laten gelden door een stoere actie tegenover zijn vriendinnetje of buurpaarden...
In de paddock graaft hij kuilen en bij voorkeur gooit hij zand in de waterbak = badkuip....

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 00:11

Pompidou wilt ook echt álles weten, en vooral pakken en aanraken en zo.
Ik heb er nu een jollybal in liggen, en een tak.
Vanmorgen was ik aan het drollen wippen, en moest even de kruiwagen legen. En liet de harkachtige schep liggen.
Ik kom terug, en zie Pompidou met dat ding in dr mond staan, zo met de schep naar boven wijzend, verticaal, echt zó droog!
En zo bleef ze even staan, ze was zelf ook onder de indruk van wat ze in godsnaam aan het doen was *LOL* .
En Tamaartje stond erbij en keek ernaar.
Toen later liet Pompidou opeens die stok los, en dat ding valt precies op Tamaartje!! }> En die sprint hard weg, hahaha, en die kop ook van Pompidou op dat moment! Allemaal vraagtekens!! Clown *LOL*
Toen zag ze mij, en kwam echt heél onschuldig aanlopen, met zo'n blik van: 'ik deed niks hoor, ik ben braaf' Schijnheilig .
O ik heb echt in een deuk gelegen, wat hebben paarden ook humor.

Pompidou is ook enorm goed in spoken zien! Dan rent ze opeens hard dravend (heel truttig om te zien Lovers ) naar de andere kant van het weiland, door de bomen turend blijft ze dan heel opgefokt staan!
En dan opeens rent ze hard en tuttig dravend en hoofd wiebelend weer snel naar jou toe. Echt zo van:'oohh jee, heb jij 't ook gezien?' *LOL* Dan draait ze zich weer om, en rent dan weer naar die ene plek toe. Verward
Daar snap ik nou niks van hoor, peu neveu...

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 00:58

Buiten het eten om??????????Bestaat er nog iets anders in de wei dan gras om te eten????????????

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 01:17

fabienne schreef:
Buiten het eten om??????????Bestaat er nog iets anders in de wei dan gras om te eten????????????

Dat vraag ik me inderdaad ook af...de mijne zet je in de wei, en gooit meteen zijn kop richting grond Lachen En maar vreten Haha! Verder wil hij alleen een sprintje trekken als zijn medeweigenoten hem daartoe dwingen, anders niet Lachen Buddy is verschrikkelijk lui!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 08:28

Buiten eten vroeg je,
Tja dan doet Laiser niet zo super veel.
Eten is namelijk hobby nummer 1 voor hem.

Bij ons op stal hebben alle paarden een aparte wei van zo'n 120 meter diep of zo. En al die weiden liggen naast elkaar. Soms is er wel een paard die zin heeft in wat actie en die begint dan de wei op en neer te crossen. En dan gaan de buurtjes en later meestal de rest wel mee op en neer racen. En een lol dat ze dan hebben. En al snel zie je welke paardjes conditie hebben en welk niet.
Verder staan ze het grootste gedeelte van de tijd te eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 08:39

Tsja buiten het eten om? Schooien bij wandelaars heeft ook met eten te maken he? Verder af en toe lekker scheuren en gek doen met de groep. En andere paarden bij de pport wegjagen als hij er uit wil.
Maar bovenal eten, eten, eten.

Koe

Berichten: 426
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 09:01

buiten het "eten" om ehhhhhh ....niks enne niet komen als ze eruit moeten maarjah eigelijk is het alleen maar eten Haha!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 09:01

Mijn paard haalt nooit wat uit zolang er gras te eten is,t is een fjord,zie je.......!?

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 09:05

euh hij doet weinig geloof ik zo af en toe zie je 'm wel denderen in de kudde. hij was eerst de baas totdat charlot erbij kwam maar die is nu weg en gister heeft ie na een paar trappen besloten dat hij weer de baas is:))
dus dan moet je goed opletten met regelmaat de kudde langs lopen andere p[aarden op hun dondergeven en natuurlijk ook veel paarden op hun schoft kriebelen hij heeft het druk zat Lachen

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 09:11

Met elkaar spellen en de houten palen aan vreten Frusty Ben ik niet erg blij mee maar w8 maar als ik er groene zeep op smeer Extreme duivel

Fitzroy

Berichten: 25098
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 09:22


Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 09:31

Mijn vos mag graag de pony wat opjagen, om daarna lekker met de Shire, haar grote vriendin, te gaan staan kroelen.
Het jonge paard staat voorlopig nog alleen in de wei, die vermaakt zich uitstekend met wateremmers door de lucht gooien, en achter de katten die door het weiland heen lopen aanrennen.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 09:54

eigenlijk alleen maar eten,maar als dat er niet meer staat dan uhh auto banden optillen lekker likken aan de liksteen van dropsmaak, shetlandertjes pesten of gewoon lekker een tukkie doen.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 11:39

Joop is niet voor niets dik he? Gras is zijn grootste liefde, die laat je neit staan natuurlijk!
Voltrack echter is er van overtuigd dat aan de andere kant van het draadje veel leukere dingen te doen zijn. Het gras is groener, smaakt beter, kortom: dáár moet je zijn. Kop over het draadje, benen er doorheen en maar eten. Hij heeft het hek dus ook al zo'n 3x gesloopt, slechts. Wat hij ook altijd doet, of het nou in de wei is of niet, even voelen of er stroom op staat. Dan doet hij zijn neus er tegenaan en loopt hij met zijn neus tegen het draadje er langs. Als er stroom op staat heeft hij weer een reden om zich als een rare bier te gedragen.
Hij weet overigens dondersgoed dat hij fout bezig is zo af en toe, dan 'schrikt' hij zogenaamd, net als je aan komt lopen om de stroom erop te zetten. Vorig jaar was hij van de achterste wei door 2 draadjes heen gewalst naar de voorste om bij Joop te komen. Naja, niet specifiek om bij Joop te komen, maar gewoon, leuk. Daarna was het kapotte hek natuurlijk doodeng en was het hoogste tijd om keihard rondjes te gaan rennen om Joop heen, want dat hek, tsjonge jonge. Joop stond ondertussen heel beduusd te kijken: wie verstoort mijn eetuurtje? Voltrack was nog zo stom om ook tegen mij heilig overtuigd te zijn van de engheid van het hek. Ik werd zo kwaad dat ik hem gewoon aan zijn halster greep (meneer kwam met recht op staande staart langsgedraafd) en zo een mep op zijn kop gaf, was hij gelijk wakker. Oh ja, mag niet! en dan zie je hem ook echt zo gniffelen (ik doe het lekker tohoch). Had ik hem uit de wei, at Joop ondertussen het draadje op, vindtie lekker ofzo...
Vervolgens hek weer gemaakt en toen paarden er weer in, en natuurlijk de stroom erop. Voltrack vindt het kennelijk ook de grap van de eeuw om maar flink de wei om te spitten als er niet genoeg eten meer in staat. Alsof we zoveel wei hebben dat dat toch niet uitmaakt. Hij mag blij zijn dat hij überhaupt vers gras krijgt. Joop was daar vroeger ook een kei in, maar die sprong dan uit de achterste wei naar voren, want die vond het achter maar eng...

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 11:41

Uh nou buiten het eten om eet Berdien, ze eet en ze kroelt met Fleur en ze eet weer Haha! (Zo gaat het hier dan, thuis kroelt ze natuurlijk niet met Fleur Haha! )

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 14:01

Peesbeschermers verstoppen Haha!

.. en ze dan onder het wat langere gras trappen, zodat het vrouwtje nog een half uur bij je in de wei blijft in plaats van je gewoon op komen halen Schijnheilig
Ze loopt dan netjes achter me aan ´waar zou ie vandaag weer liggen Verward´ En als ik ´m gevonden heb loopt ze snel de andere kant op Extreme duivel

Marlies
Berichten: 65
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 14:01

Hmmm....stokje jongleren, slootje springen, waterbakverstoppertje, snelste rondje 400 meter, wie is wie, verkleedpartijtje. Ach, er is zoveel meer te doen dan alleen eten en het is allemaal even leuk!

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 14:51

die van mij is echt een mesen gek gat ze via de wei onder draad door (staat geen stroom op) naar de camping even bij elke tent of caravan lags voor een suiler klontje (hoe komt ze zo dik?) en dan gaat ze midden o de camping grazen hoe zo hier is het lekkereder en dna hoor ik meteen weer paard los en dan weet ik dat zij het loop ik naar haar toe loop ze op haar gemak naarstal en wacht daar op mij van zo ik ben tocht braaf???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 14:52

Kawa heeft een tijdje ergens gestaan waar ze allemaal alleen in een landje stonden.
Kawa houd niet van alleen zijn en stond dus regelmatig bij de buurman. Haha!
Het was toch 1.40 hoog, maar dat boeide niet.
Een lintje er boven gemaakt, 1.65 deed hij toch maar niet meer, maar alleen is toch ook maar alleen. Dus wat anders verzinnen }>

Die voel haren bij je neus zijn toch ook om tikken van de stroomdraad te voelen Schijnheilig
tik.....tik.....tik, tjoep onder het lint van 50 cm hoogte door Haha!
Ik heb nooit geweten dat lint zo goed mee kan rekken Haha!
De stalhouder heeft hem wel kunnen wurgen Extreme duivel

nu staat hij ergens anders, samen met 2 andere in de wei.
Hij is nooit meer ontsnapt en ze staan dus ook lekker met elkaar te kroelen, spelen en soms ook etteren, maar lekker paard zijn dus.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 14:55

Wat je paard doet in de wei BUITEN HET ETEN OM?

Euhhh...niets? Schijnheilig
zowel IJsco, Aldira en Pliva denken maar aan 1 ding: eten!!!
Alledrie ook best stevige tantes trouwens Knipoog