Zon,Zee,Zand en Lodewijk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Zon,Zee,Zand en Lodewijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-02 09:28

Zondagochtend 4 aug. zijn we redelijk op tijd vertrokken naar Holwerd.
Om half 12 zouden we de boothalen maarja dan moet je om 11 uur aanwezig zijn.
We waren net onderweg toen Janneke d'r chaps en schoenen vergeten was.
Die waren nog thuis dus volgende afslag eraf op naar Emst,alleen daar waren zo ook niet.
Op naar Holwerd maar weer gelukkig hadden we redelijk ruim de tijd genomen.
Bij Leewarden was echter een omleiding.
Ik miste denk ik het laatste bord van die omleiding en reed verkeerd.
De tijd begon te dringen het was al 11 uur!
uiteindelijk vonden we de weg toch met behulp van de kaart.
het laatste stuk zo hard mogelijk gereden zoals dat ging met een trailer en een paard en daarna snel ons melden.
ondertussen even het deurtje van de trailer open en lodewijk was gewoon zoals normaal heel rustig stak z'n hoofd naar buiten en was ineens helemaal wakker! daar was de Zee!!!!!!!!!! hij is er zo gek van dat ie volgens mij ooit nog wel een zeepaardje gaat worden.
Vervolgens haasten want de auto moest terug naar mijn vader en de trailer moest achter de trekker van eduard omdat het al 5 voor half 12 was kon het paard niet meer uitgeladen worden.
snel de voertuigen gewisseld en dat ging gelukkig allemaal goed de boot op en we waren al onderweg!

We zaten maar net aan het middageten of queen Ameland belde op of we mee wilde rijden nou dat is zo'n eer dat wilden we wel.
"s middags met jantina(de queen dus)wezen rijden Janneke ging niet mee die wilde op de hengst en Jantina op Indigo.
Lodewijk was op en top blij en stond echt te stralen op stal.
Tijdens de rit ook en ik eigenlijk ook toen Jantina bijna van het paard viel omdat ze de slappe lach kreeg in de galop.
achja.
De maandag hebben Janneke en ik samen een eind gereden en verloor ik mijn peesbeschermers Boos!
's avonds met de op de fiets naar nes vanuit ballum hoor amelandritbokkers! om met de queen naar de kroeg te gaan!
jantina dronken gevoerd en daarna weer op de fiets terug Janneke wilde binnendoor en we hebben dus een roteind omgefietst (via het vvv Jantina)
De volgende dag was er Friezen keuring en daar hebben we ons vreselijk staan verbazen hoe kan een paard ster worden als hij geen eens een premie krijgt? hij was te slecht voor een 3de premie maar werd wel ster?
maar goed nieuwe peesbeschermers gekocht want ik zou met jantina een lange rit maken.
Ik vond daar ineens mijn 2 peesbeschermers weer terug maar dat hebben jullie al gelezen van jantina *LOL*

Woensdag hadden we een 'paardvrijdagje' vonden we.
Op naar nes daar hebben we lekker over de braderie geslenterd en daarna een terasje gepikt.
jantina af en toe gepest die moest werken en toen de robben(zeehonden)tocht gedaan.
Flink verbrand en nu flink bruin! daarna pizza gaan eten en met jatina naar het oerd en dat was echt heeeeeeeeel gaaf prachtig is het daar in april waren we er ookal wezen rijden maarnu met al die schaapjes etc.
echt 'in het wild'

Donderdag heb ik de hele dag in de tuin gelegen en 's middags een rustig ritje alleen door de duinen gemaakt.
"s avonds hebben we ook niet wat gedaan.
Op vrijdag zijn we naar het reddingsmuseum geweest met Eduard als gids was heel intresant hij kan zoveel vertellen ook kregen we de band mee van het ongeluk in 1979 waarbij 8 paarden verdronken.
' s avonds zouden we gaan ringsteken maar kwam er onwijs onweer helaas Boos! Heb je de hele week geweldig weer en dan...
Geen ringsteken dus maar toen de bui overwas zijn we met het 2 span naar het strand geweest ik heb de hele weg mogen mennen en vond het echt gaaf vooral op het strand in galop en door de woonwijken in een flinke draf.. wie weet krijgt Jippie toch gelijk en ga ik ooit mennen met lodewijk hihi.
Hij mag met berber in het span dus..

Op zaterdag ging ik rijden met NAz en DS eerst berber gehaald met de trailer en toen Lars en Indigo gezadeld lars was een ijzer kwijt en was wat onregelmatig op de weg dat wisten we.
helaas was het 's middags echt heel erg kreupel naar het land dus.
Nog wat rijstallen afgebeld of we een paard van hun mee konden krijgen maar helaas alleen bij de blinkert kon het maar die paarden waren nog bezig met een rit en de rest was net gevoerd en stonden in het land.

Joost was zo vreslelijk lief om ons toch een klein ritje te gunnen ,en dus moet ie maar snel naar apeldoorn komen rijden.
geen strand in de aanbieding maar wel een anouk *LOL*

Wij hebben een rondje ballum en strand gedaan even een rengalopje gedaan over het strand Nienke bleef heeeeeeeeeeel ver achter en ik won alweer Sigaar
later even geruild zodat nienke op Lodewijk kon en ik op indigo arme nienke op mijn hobbelknol Tong uitsteken

Zondagochtend met Jantina wezen rijden rondje hollum was heel erg gaaf.
helaas kwamen we een dode zeehond tegen Huilen
beest zag er prachtig uit en ik heb 'm van heel dichtbij kunnen bekijken.
Jantina probeerde nog te winnen door ineens vanuit stap in een volle rengalop ervandoor te gaan maar helaas lodewijk won weer Extreme duivel
Nog een fazant gezien met baby's was echt grappig!

na patatjes te hebben gegeten zijn we gaan laden etc.
en ze ons uit gezwaaid.
teminste dat wilden ze maar we mochten niet mee Boos!
Of wij wel met de auto maar de paarden en trailer niet daar was geen plek voor!Ja daag!
Na een boel gemiep en een megartij achter ons lukte het dan toch ze keek de lijst na en er stond wel een trailer maar zonder auto.
verder kijken en jawel de auto stond op naam van janneke en de trailer op mijn vaders naam Verward *zucht*
Maar we mochten over.
Nu staan er 2 paarden tevreden op stal want we zijn weer thuis!
Ook een nieuw paard Bravour een 3 jarige die we gaan inrijden en dan verkopen.
Nog 2 weken dan krijgen we een bezoekje van de queen gelukkig heb ik nog een week vakantie moeten we snel alles schilderen etc. want anders *LOL*

was weer een super vakantie!
Laatst bijgewerkt door Nimber op 12-08-02 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

piggie!!!!
Berichten: 318
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 10:03

he wat gaaf klinkt dit weer. is die bravour een zwarte, dan staat ie bij piggie in de wei. beetje log beest vind ik wel, maar volgende keer ga ik dus echt mee!!!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 10:06

Dit klinkt wel heel erg super.
Zo te lezen hebben jullie je uitstekend vermaakt.

Ik hoop met Laiser ook nog eens naar het strand te kunnen. Ik ben heel benieuwd hoe hij dat zal vinden.
Maar Lodewijk heeft flink genoten volgens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 10:09

Klinkt gaaf zeg! Zou ik ook wel eens willen doen zo'n weekje paardrijden opameland en dan met je eigen paard mee *droom*
Ben benieuwd naar de foto's.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-02 10:34

nee bravour is die vos zonder aftekeningen maar we zijn gister pas laat aangekomen dus denk niet dat je 'm al hebt gezien

enne een week met eigen paard is echt geweldig hoor!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 10:36

mhh ben jaloers!!! Knipoog klinkt allemaal zo ontzettend gaaf....
fotooooooo's!! Haha!

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 10:52

Klinkt alsof je het wel naar je zin hebt gehad.. zwak uitgedrukt Haha!
Super joh!

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Zon,Zee,Zand en Lodewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 11:44

Nimber schreef:
Zondagochtend 4 aug. zijn we redelijk op tijd vertrokken Bij Leewarden was echter een opleiding.

wat leuk dat er een opleiding bj leeuwarden was

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-02 12:02

hehe omleiding (beetje blond)

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 12:11

Zo te lezen hebben jullie weer een heerlijke week gehad!
Ik ga snel ITP afneuzen voor eventuele foto's, heb je al samen met Udinde gezien... Knipoog

Ik wil zo graag ook eens naar de Queen to, Jantina mag het?
Maar dat zal dan wel over een jaartje worden, als alle chemokuren achter de rug zijn en ik geen middagslaapje meer hoef...
Nu ben ik na een uitje van vier uurtjes al 'moe'. Frusty
Maar zoals Arnoldje Schwarzenegger al zei: I'll be back! }>
En binnenkort kom ik wel een keer naar A'doorn met Cerise! Lachen

Jantina zal wel moe zijn na deze week... }> Ik weet uit ervaring dat Kim een behoorlijke conditie heeft, en heb ook gehoord dat ze tijdens uitgaan ook 'behoorlijke conditie heeft'... Haha!
Ben benieuwd, heeft ze zich gedragen Jantina? En Janneke ook?

Kim en mensport, dat wordt echt wel wat!
Zal Frans leuk vinden dat je enthousiast wordt, of maakt hem dat niet veel uit?
En Lodewijk vindt het vast gaaf om te doen, maar je kunt het ook nog met een ander paard van stal eens doen, wie weet.

Mocht je het eenmaal redelijk onder de knie hebben, dan gaan Peter en ik een keer mee hoor!
Wie weet wordt Peter wel helemaal lyrisch... *LOL* Hij wil niet rijden maar misschien ooit wel mennen Verward Nu zegt-ie nog van niet maar jah...
Als hij het ooit wil, en we hebben geld, dan koop ik echt wel een groninger voor hem! Lovers

Geweldig Kim en Janneke dat jullie zo'n superweek hadden op Ameland.
Ik kijk uit naar de foto's, en mocht je Eduard weer eens spreken, doe hem de groeten en wens hem succes met de paarden! Lachen

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 12:12

Dat klinkt echt super gaaf joh! Ben ook jaloers Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 12:26

Hee, eindelijk het verslag! Ik zat al te wachten... Jullie hebben het super gehad zo te lezen! Vooral dat verhaal van die peesbeschermers, echt ongelofelijk! *LOL* En the Queen of Ameland komt dus naar het vasteland? Hihi, kan ze eindelijk jullie Groningerparadijsje in Apeldoorn bewonderen... Lachen

Helaas heeft Ameretto erge mok gehad waardoor we een paar dagen alleen maar mochten stappen om te voorkomen dat die korsten steeds open gingen. Heb dus nog niet zo veel met hem kunnen doen in onze vakantie, maar dat gaat komende week helemaal goed komen! En tja, als ik net zoals jullie zeewater bij de hand had gehad, dan was het vast allemaal sneller genezen... Lachen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 12:46

Kim waar heb je zo leren schrijven? Jouw verslagjes klinken altijd zo leuk Lachen
Ooit...wil ik ook nog met eigen paard op vakantie naar Vlieland dat lijkt me zo heerlijk, je eigen paard mee op vakantie. En ja voor mij wordt het dan Vlieland omdat ik daar zo'n beetje opgegroeid ben.
Die rust die je op de eilanden vindt, vind je nergens. Maarja, of jij die rust al eens hebt meegemaakt? Jij doet altijd zoveel leuke dingen in zo weinig tijd maar ik las zowaar dat je een paardvrij dagje had ingelast en zelfs een middagje in de tuin hebt liggen niksen *LOL*
November ga je weer he?

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-02 15:26

jaaah november wil ik weer hopelijk gaat het lukken. ach opzich maak ik niet veel mee maar gebeurd er gewoon veel om mij heen Lachen

't is idd zo heerlijk op de eilanden lekker rustig al is het nu aardig druk met al die bierbuik duitsers!

maar toen in april wauw het alleen op de wereld zijn gevoel...

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 16:54

welkom thuis kimmie.

is Ex ook weer lekker thuis nu? Je zal hem wel gaan missen.

Heb je me brief daar nog gehad??????

trouwens is me niet gelukt je kaart te scannen want me scanner is defect.

maar heb de groeten hier wel op bokt gezet

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 18:17

ooo wat klinkt dat als een heerlijk weekje vol gezelligheid!echt geweldig en leuk dat lottie echt blij werd van de zee.nou ik vind het echt top dat je gemend hebt ikke wil jou ook wel graag zien mennen!enne komt jantina over twee weken???welke dag??ikke kijken of ik ook kan komen!!!!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-02 18:36

jantina komt e 23ste en gaat de 24ste mee naar de nationale keuring in woudenberg om mij geestelijk bij te staan.
zondag gaan we een lange rit maken Lachen
kijk anders of je ook naar woudenberg kunt komen? Paulien komt dan ook

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 19:30

Sja.. Kim doet net alsof het allemaal heel erg geweldig en leuk was, maar eigelijk was het erg verschrikkelijk. Voor mij wel iig.
Het ergste was nog de rit met die bokt-snobs in spé.
Kim rijd al met slipjas door de duinen en Nienke nog net niet. Scheelde niet veel, jeetje! Ze wilde Indigo al wel in vlechten onderweg geloof ik.
Vervolgens moest ik de hele tijd Kim laten winnen met de wedstrijdjes op het strand, want Kim kan niet tegen haar verlies.
Is best moeilijk hoor, je paard zo laten lopen dat het lijkt alsof ze op haar hardst gaat, maar haar tegelijk ook nog tegenhouden.... Maar het is me gelukt om de tiranie van Kim af te weren Haha!
Zij denkt dat ik er plotseling vandoor ging om toch nog te winnen, eigelijk deed ik dit om haar te lozen, in de hoop dat ze zou vallen.
Vervolgens moest ik alle dressuurtechnische verhalen aanhoren. Allemaal rare zijgangen aan moeten kijken. *zucht* Saaaai!
Berber kon dat allemaal allang, maar dat hebben we maar niet aan Kim verteld. Is ook zo zielig *LOL*

Maar ik heb me braaf gehouden. Want ik moet Kim wel te vriend houden, want anders mag ik niet door het bos en over de hei scheuren als Queen van Ameland.
Laatst bijgewerkt door jantina op 12-08-02 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 20:50

jaaaaa ik mee naar woudenberg...na ik beloof nog niks want zondag ga ik ook naar ilona(jurga)dus dan ben ik ook al onderweg.....maar ik zal kijken of het lukt!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 21:14

Dat klinkt echt als een te gekke week en jullie hebben zo te horen ook nog aardig weer gehad.

Ik ben nog nooit op een Nl. eiland geweest Bloos

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 22:19

hey bij die friezenkeuring heb je toen die geweldige haflinger in de buitenbak zien staan....??? dat was Mellie + de anderen natuurlijk ook....maar ik heb ook heeeeerlijk vakantie gevierd met echt superweer...!helaas dat ik je niet gezien heb

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 00:00

jantina schreef:
Het ergste was nog de rit met die bokt-snobs in spé.
Kim rijd al met slipjas door de duinen en Nienke nog net niet. Scheelde niet veel, jeetje! Ze wilde Indigo al wel in vlechten onderweg geloof ik.


Haha, heb je gezien hoe lang die manen waren! Ik had geen trekkam bij me, anders was ik zeker gaan vlechten Haha!

En wat betreft die slipjas, da's gewoon standaard Lodewijk-uitrusting Haha!