zielige teinkerbell.............

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-01 23:57

sinds dinsdag heeft ze mok aan haar achtervoetjes,nooit eerder gehad,maar ineens zit het er.en ze loopt er hartstikke kreupel van.de wondjes zijn nog heel klein en ik heb al diverse malen goed schoongemaakt en zalfje erop.maar ik vind het zo sneu,het doet haar zo'n zeer,ze trekt steeds haar voetje omhoog en loopt als op eieren.maar ik moet er toch steeds zalf enzo op smeren en dat doet haar ook zo'n zeer.arme meis...............

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-01 00:09

Arme Tink! Maar ga vooral niet te veel denken "oh wat erg" want dat voelt ze en dan gaat ze zelf ook negatief denken. Gewoon in gedachten tegen haar praten "Het gaat al veel beter hoor, en met dit zalfje ben je zo weer in orde" en dan neemt ze jouw positieve houding zo over! Niet te geloven hoe paarden reageren op je stemming, echt onvoorstelbaar. En jou kennende heeft Tink een verplegende mammie op het moment, hihi. Die zal heel snel van de mok af zijn! Succes met het zalfjes smeren, ik weet hoe het is, mijn vorig verzorgpaard had het ook. Pie heeft trouwens nog steeds schimmel en ik gebruik imaverol. Maar hoe ontsmet ik nu het beste de dekens enzo, moet dit ook met verdunde imaverol? Of is dat spul niet om dingen mee te wassen? Groetjes en beterschap voor Tink! Dorine.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-01 13:29

AAAh arme tink lottie is bijna van z'n mok af het wou maar niet overgaan en nu heb ik mokzalf in combi met curemok van VSM die werkt van binnenuit via de paardendrogist ik hoorde hier erg veel goede verhalen over en jawel het gaat steeds beter. Lottie had op maandag mok en donderdag al een onwijs dik been liep niet kreupel gek he dat van een paar minikorstjes ze zo'n last kunnen hebben.

ene Dorine dekens etc moet je laten stomen en wassen in de wasmachine wil je er echtvanaf zal ook de stal ontsmet moeten worden en vergeet je zweepje/laarzen en cap niet I know met Moon was het ook zo'n ramp...

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-01 22:01

vanavond was ik weer bij haar en ze liep weer zo pijnlijk.ik heb de pensioneigenaren gevraagd om hun mening,en volgens hun kwam het kreupel lopen niet door de mok(juist omdat de wondjes nog heel klein waren)maar omdat de hoefsmid dinsdag haar tekort bekapt heeft en ze daarom zo voorzichtig loopt.want ze loopt alleen op de harde grond zo,in de wei loopt ze normaal.dit vind ik eigenlijk ook wel logisch omdat ik haar pas kreupel heb zien lopen diezelfde dag nadat de hoefsmid was geweest.maar goed,de mok zit er ook.ik heb al curemok besteld en silmok en tea tree shampoo.voorlopig tot de bestelling er is heb ik betadine shampoo en goudsbloemcreme.maar de wondjes zijn nu al minder erg dan dinsdag.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-01 22:06

Kan goed zijn ja dat ze te kort is bekapt van achteren.
Bij ons was de hoefsmit ook voor een week of 3 geleden en hij heeft bij Oliva allleen de voorhoeven gedaan en alleen achter wat bijgeveilt want hij zie "als ik er vanachter nog iets afhaal dan loopt ze zeerzeker kreupel want die hoeven waren al wat aan de korte kant.