Fitzroy's capriolen.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Fitzroy's capriolen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-02 03:56

Even een verslagje van de laatste dagen.
Sinds Fitzroy in M.Beemster staat heeft ie het zoooooo naar z'n zin.
Hij moet vanwege z'n blessure (ontstoken gewrichtskapsel en peesschede ontsteking) wat rustiger aan doen.

Zie ik hem van de week in z'n eentje gedurende minstens 10 minuten schijngevechten houden met een denkbeeldige tegenstander. Slaan met z'n voorbenen, steigeren, gevechtshouding aannemen en briesen, uithalen etc. allemaal gericht op één punt Verward .
Is ie met z'n buurman aan het spelen in het andere weitje, steigert ie heel stoer, glijdt uit en klapt voluit met z'n snuit in de modder. Verward
Nadat ie in de kliniek is geweest, mocht ie niet in de wei om piekbelasting te voorkomen. Omdat ie in z'n eentje in de stal helemaal kierewiet wordt, hebben we het eerst geprobeerd om hem overdag in de kleine paddock te laten zodat ie iig niet het gevoel heeft dat ie in z'n eentje wordt opgesloten. Nou, dat werkte dus niet. Werd ie ook gek van.
Dan maar tussen de andere paarden in de wei op een heel klein afgezet stukje weiland (iets groter dan z'n stal), zodat ie geen aanzet kan maken op piekbelasting en hij dan toch wat rustiger wordt omdat ie zich tussen z'n vriendjes bevindt.
Wat doet die idioot? Springt in één keer (zonder aanloop) over de afzetting heen en gaat met z'n buurman aan de kletter. Verward
Gelukkig is ie vandaag rustig gebleven zodat hij eindelijk kan herstellen.

Net zo gek als z'n .........?????? Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 04:12

Haha! , die gekke Fitzel toch ook!

Vooral dat verhaal met die schijngevechten vind ik echt briljant! Ach ja, als je denkt dat je heel stoer bent dan moet je dat natuurlijk ook wel bewijzen .... zelfs al is dat tegen een schijntegenstander.

De 'over het schrikdraad-heen-spring-actie' vind ik toch een stuk minder geslaagd. Dat was nou net wel een piekbelasting van heb ik jou daar.
Ik kreeg al van diverse kanten te horen dat ik toch beter kan gaan springen met dat paard. Uit stilstand zo over een dikke meter heen, wat een oelewapper is het ook.

Maar voor de rest gaat het prima met Fitzy, hij heeft het idd geweldig naar zijn zin in MB en nu maar hopen dat zijn blessure ook weer in orde komt.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 07:08

Dat ga ik met je meehopen Fitz! Maar geweldig geschreven haha.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 08:44

Dat kun je je bijna niet voorstellen.... dat brave paardje aan dat touwtje *LOL*

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Re: Fitzroy's capriolen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 09:13

Eyes schreef:
Zie ik hem van de week in z'n eentje gedurende minstens 10 minuten schijngevechten houden met een denkbeeldige tegenstander. Slaan met z'n voorbenen, steigeren, gevechtshouding aannemen en briesen, uithalen etc. allemaal gericht op één punt Verward .


Onze kat doet dat ook. Nou ja niet briesen en steigeren maar vechten tegen een denkbeeldige tegenstander. Zouden er dan toch geesten bestaan?

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 09:46

ach hij laat gewoon zien dat hij het best vind meevallen *LOL*
sterkte hopelijk houd ie zich een beetje koest en is het snel over!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 10:05

Ha ha, wat een gek Haha! Nu maar wel hopen dat hij zich verder wat gedeist houdt en voorspoedig geneest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 10:54

Toch kan hij dat beter niet doen lijkt me. Dat zijn geen misselijke blessures die Fitz heeft opgelopen, hopelijk komt het allemaal weer goed in orde.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 11:04

Balen voor je Fitz, weer een blessure......... Ik hoop voor je dat hij snel weer in orde is!

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 17:03

Tja, een simpel buitenritje heeft best wel behoorlijke gevolgen! Huilen

Fitz is uitgegleden op het asfalt en boven op zijn kogel gevallen. Hij liep er op zich niet kreupel op, maar het bleef warm en dik, zelfs na 2 weken stappen. Dus toch maar ri kliniek met het peerd en deze blessure werd geconstateerd.
De verwachting is wel dat ik over 3 weken na controle weer volledig aan het werk kan.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 17:06

mhhh dat is niet leuk zo'n buitenrit!
dat ie niet kreupel is is misschien wel jammer als ze kreupel zijn doet het zeer houden ze zich langer rustig maarja misschien ookwel een voordeel hij heeft geen pijn dan?