Samen alles overwinnen!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-01 13:50

Zoals de meeste van jullie weten hebben wij nu sinds een week of 2 een fjordenhengstje gekocht......ahum, hij is nu dus ruin Verdrietig

Maar er is echt totaal niks met hem gedaan, hij vind borstelen heel eng......ik heb de borstel voor hem neergegooit zodat hij het ff kan onderzoeken....nou dat was toch wel een heel eng ding hoor, maar op een gegeven moment toen dacht hij ik ga er maar eens mee voetballen....zucht Lachen
Het zal nog wel een tijdje duren voordat hij het borstelen gaat accepteren Verward

Nou is hij gisteren geruint en we moeten het van onderen koel houden met water.......maar helaas ook dat gaat niet lukken....we hebben een speciaal tankje gekocht zodat er een nevel uitkomt......maar ook dat is heeeeel eng, en hij loopt alleen maar achteruit.....help, hoe kan ik het dan schoonspuiten....hij is echt heel angstig!!!!

Maar goed hij zal toch ook eens naar ons eigen land moeten.....(staat nu nog bij de oude eigenaar, die hem liever snel ziet vertrekken....maar dat willen wij zelf ook Lachen ).......maar help hoe krijgen we hem de trailer in.....zucht!!!

We moeten een hoop met hem overwinnen, maar het is wel een ontzettend lief dier, die alleen echt helemaal niks is gewent, hij kan niet eens fatsoenlijk aan het halster meelopen....... Verward

Maar samen komen we er wel, met een hoop geduld en een hoop liefde Lovers

Als jullie nog tips hebben.......heel graag Party!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 17:20

het afspuiten vond soraya ook heel eng (soraya is 2)

We hebben als volgd gedaan:
Aan de muur gezet, met 1 zijde tegen de muur aan. 1 iemand bij haar hoofd, met een steek op de neus (halstertouw om de neus slaan), 1 persoon ernaast die een voorbeen optilt (bij voorkeur een sterk persoon).
Dan 1 persoon met tuinslang, en spuiten maar.
Vooral heeeeeeeeeeeeeeeelllllllll veel praten, en belonen

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 17:20

He jeetje zeg, wat een gedoe met zo'n onopgevoed beessie!
Tips heb ik overigens niet hoor, ja veel geduld hebben enzo, maar dat wist je vast zelf al! Knipoog
Veel succes met je nieuwe aanwinst!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-01 23:25

Nou het eerste hebben we vandaag al overwonnen, we hebben met heeeeel veeeeel gedult hem de trailer ingekregen, en hij liep zowaar netjes mee aan het halster Lovers , het heeft wel ongeveer 45 minuten geduurt voordat we hem in de trailer hadden staan Dromen

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 11:28

hoi jacq,ja tink was ook zo toen ik haar kocht.na drie dagen was ik eindelijk zover dat ik een halster om kon doen.
wat je kunt proberen is dat 1 persoon hem vasthoudt en je moet dat eigenlijk in een hoek gaan staan,zodat hij niet voor of achteruit kan en dan 1 persoon die nevelt.
'nou heel veel succes met hem en deze tip is goud waard:
denk goed na voordat je iets probeert,hoe hij erop zou kunnen reageren en speel daar op in.dus vantevoren al risico's uitsluiten die fout kunnen gaan.en tonnen vol geduld!
maar jij bent wel een rustig persoon heb ik al gemerkt Knipoog dus dat komt wel goed

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-01 12:30

Bedankt....ik denk dat het allemaal wel gaat lukken, alleen is hij nu al echt giga sterk }>
Nu maakt hij even zoveel mee, dat we morgen of overmorgen weer met hem aan de gang gaan.....hij is helemaal stressie Verdrietig
Hij blijft maar rennen, hij staat nu vanaf gisteren einde van de dag in het land en heeft alleen maar op een neer gelopen...hij heeft al een hele hoefslag gelopen Frusty
Als hij ons ziet dan begint hij heel hard te hinneken en begint hij weer te lopen!!!
Als we rustig in de auto gaan zitten dan zie je dat hij langzaam aan zijn rust weer terug krijgt.....maar ik denk dat het nog wel een paar dagen zal duren voordat hij echt rustig is........maar komt wel goed Pling