Honey 2e premie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Honey 2e premie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-02 20:41

Blegh, stond vandaag met het lood in mijn schoenen op. Vandaag was DE dag waar we al 2 jaar naar streven. Vorig jaar waren we ivm MKZ te laat om in te schrijven, dus konden we niet.
Vandaag was het dan eindelijk zo ver, hon ging naar de NMPRS merrie keuring.
Rond 9 uur kwamen we aan. Gelijk door naar de stamboekopname. Omdat we niet vroeg waren, gingen we dus echt gelijk door.
Eerste reactie van de keurmeesters: Stevige pony, ze is niet mager he??? Toen zakte de moed me dus echt in de schoenen, de 2e premie waar ik op gehoopt had zag ik aan mijn neus voorbij vliegen, en ik zou zonder lintje thuiskomen Huilen
Toen stappen, was niet goed, ze liep niet zuiver Huilen Draven, en ze was zuiver, weer stappen, en ze was ook zuiver. Volgens de controleur goed mogelijk dat ze wat stijf was van de trailer. We mochten dus door naar de premie keuring.
Eerst tussen de middag nog een show. Hier meer over op VMR, ging niet echt naar wens.
Toen de premiekeuring.
Ik moest samen/tegen met een vosje, ook shetland gefokt. Mooi beestje op zich.
Ik moest de ring in, en terwijl de jury haar bouw stond te beoordelen hoorde ik ze iets zeggen over dat de schoft niet goed was. Dus weer zakte de moed me verder in mijn schoenen. Toch vriendelijk blijven lachen, en gaan met die banaan Haha!
Ik kreeg een rood lintje, wat uiteraard een 2e premie betekende, en ik was/ben de koning te rijk!!!!
We kunnen voor volgend jaar op zich wel iets verbeteren. De stap en draf waren beide te ruim, maar de souplesse was goed.
De schoft en het kruis zat ik 2 puntjes onder de 20 (20 is goed, aan de hand van of je punten omhoog of omlaag gaan kan je zien op welke manier iets niet goed is) daar kan ik niks aan verbeteren denk ik, net als dat ze iets te wijd tussen haar voor benen is.
Ach, we zien wel volgend jaar.
Ik ben weereens trots op mijn meissie!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Re: Honey 2e premie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 20:44

Netjes gedaan!
Maar wat ik niet begrijp:
stef schreef:
De stap en draf waren beide te ruim

Kan een pony ook té ruim bewegen? Verward Hoe ruimer hoe beter lijkt mij.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-02 20:50

te ruim/te lang, weet niet meer hoe het erop stond. Protocol ligt in de auto, en ik ben zowaar te moe het te gaan pakken Haha!

Ik geloof iig dat de jury nog nooit iemand zo blij heeft gezien met een 2e premie! Haha!

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 21:06

He stef, is het niet gewoon een lineair scoringsformulier waar je in gezien hebt dat die stap en draf te ruim zijn? Als die punten boven de 20 uitkomen betekent dat niet dat het TE ruim is, maar dat het ruimer is dan gemiddeld, tenminste zo werkt het bij de KWPN ers.
Kan me net als Margreet niet voorstellen dat de gangen te ruim kunnen zijn...Verder gefeliciteerd met je tweede premie natuurlijk!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-02 21:08

hehe, weet ik veel hoe het werkt, is mijn 1e keuring!!!!
Zal het morgen even precies opzoeken

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 21:19

Gefeliciteerd!! Ze verdient het Lovers

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 21:41

Dan zullen Den en Hon gemiddeld wel voor gangen 20 halen. Stap was 2x 18 en 1x 20 en draf was 2x 16. ruimte is meer dan 20 kort, minder dan 20 lang. en bij souplesse is minder dan 20 soepel en meer dan 20 stug.
Den zat met de schoft d'r ook 2 puntjes onder(= meer dan gemiddelde schoft ontwikkeling). en dennis z'n verloop rug/lendenen was iets week(22 punten).

En wat betreft dat dik zijn. Dennis had ook 'over conditie'. Ik had hem nog nooit zo slank gehad als toen.
En 2 puntjes hoger bij het kruis betekend iets rechter dan gemiddeld.

*Ik heb ook Dennis z'n keurings rapport d'r bij moeten pakken hoor*

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-02 22:11

zit bij het kruis 2 puntjes lager, bij de schoft 2 puntjes lager.
Stap en draf ruimte, 2 puntjes lager, stap en draf souplesse, 20.
Bij hon hadden ze trouwens niet overconditie aangevinkt, zal wel goed zijn dus

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 22:30

Ik raad ook maar wat hoor, ben een paar keer mee geweest naar keuringen en heb van mij eigen paard zo'n formulier dus dacht goh, komt me bekend voor! Onze paarden voden ze ook altijd te dik, vroegen ze goh mevrouw wie voert dat paard...

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 22:57

Hé toppie toch Stef?! Bij sommige onderdelen kan het inderdaad beter zijn als je net iets minder punten hebt, dus je bent juist beter! Knipoog
Nou netjes hoor, op naar de volgende keuring!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 01:21

heyhey

toppie hoor!! Zker voor je eerste keuring, dan kun je niet beter verwachten!! Op naar volgend jaar!

linda

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 08:36

Gelukkig snap ik van al die puntenverdeling helemaal niets Haha! maarre. GEFELICITEERD hoor Stef En Hon!
Als je niks verwacht ent ocht met een tweede premie naar huis gaat! Super!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 09:09

gefeliciteerd!!!!! Lachen Party!!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 09:20

Gefeliciteerd en ze stond er heel mooi voor Knipoog

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-02 10:34

Hon had 68 pnt, vanaf 70 pnt heb je een 1e premie, gaan we volgend jaar dus wel proberen te halen (hoewel er dan wel een veulen aan de voet loopt

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 10:48

Gefeliciteerd hoor, volgend jaar heeft ze in ieder geval een excuus voor dr buik, en dat "excuus" gaat neem ik aan ook een leuk lintje halen Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-02 11:01

tja, dat is afwachten, ik heb schitterende merries met schitterende veulens gezien, heb schitterende merries met oerleleijke veulens gezien, heb oerlelijke merries met schitterende veulens gezien.
Zowel hon als hengst zijn nu dus 2e premie. Tja, dan zal het veulen toch ook op zijn minst wel een 2e premie krijgen???? Haha!

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 12:14

Gefeliciteerd! Ik zag je lintje niet toen je de ring uitging dus wist niet wat ze geworden was...
Dinti heeft ook een 2e premie gekregen, kan helaas niet zien op welke punten het iets minder was, formulier heeft in de koffie gelegen Haha!
Weet alleen dat ze veels te dik was (tja dat wist ik al), en dat ze haar draf niet lekker liet zien. Maar goed, 2e premie ben ook heel erg trots.
Minder leuk was dat onze video- en fotocamera zijn gejat Boos! , kwamen we achter toen we net de ring in moesten dus echt supergeconcentreerd liepen we niet rond...zijn ook gelijk na ons rondje vertrokken richting politiebureau, heb dus ook helaas het kampioenschap niet meer kunnen zien. Maar het was (op het cameraincident na) een leuke (maar lange) dag.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-02 12:22

Bruintje van stal Saujana (weet ff niet meer welke) werd dagkampioen minimaat, Sebastopols was dagkampioen kleine maat.
Dat je mijn lintje niet zag kan kloppen, die was ik halverwege kennelijk verloren Haha!
Wel sonde van je camera zeg!
Zie je nooit meer terug waarschijnlijk