de geweldigste rit die ik heb gemaakt !!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

de geweldigste rit die ik heb gemaakt !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-02 16:13

Toen ik dinsdag een buitenrit had gemaakt vroeg de baas van de manege aan iedereen die meereed (waren er maar 4) of ze donderdag ochtend wilde meehelpen met de pony's bij het wandelen met kinderen omstebeurt op de pony's. WIj zouden er daan op die pony's heen mogen rijden, daar met ze mee lopen en weer zelf terug rijden.

Nou kwam ik vanochtend op de manege en kregen we (we waren met z'n 3e) te horen dat ze naar de manege toe zouden komen. Dat vonden wij wel jammer maar we mochten wel even rijden zei de baas.

Toen gingen we even stallen uitmesten. (met z'n drieen 3 stallen) Maar toen we bijna klaar waren kwamen die kinderen als, dus gingen we 3 pony's halen. Maar omdat het maar kleine kindjes waren kwamen er ook kleine pony's ik kleine en een 2 grote shetlanders. Toen die kinderen klaar waren zette we ze weer terug. HEt was trouwens heel leuk om met die kinderen mee te lopen. Ze zeiden als maar mevrouw (ik ben 16) en 1 ging er zelf een liedje zingen terwijl hij aan het rijden was.

Daarna hadden we de stallen afgemaakt. Toen kwamen w ede baas weer tegen en toen zei hij echt iets geweldigs: Jullie mogen wel 3 pony's pakken en lekker een uurtje gaan rijden! Toen zei hij ook dat we wel met ze naar buiten mochten gaan. ( we rijden al 5 jaar lang buiten) Toen vroeg hij welke pony's we wilde meenemen. Ik vroeg heel voorzichtig of ik op Happy day mocht. Daar mag ik al heel lang niet meer op rijden omdat ik te groot zou zijn (wel in lengte maar niet in gewicht) en wat denk je.. Het mocht! De pony's hoeven nu gemiddeld 2 uur in de week te lopen na 2 weken vakantie en ze zijn heel dik geworden. Dus ik was helemaal blij.

De rit ging echt heel goed, we kennen de hei goed en hadden een beetje een route waar niet al te veel horzels waren uitgekozen. Toen we toe waren aan ons gallopje en we de eerste passen maakte maakte Happy day opeens een bok. Echt grappig was dat. Maar hij was niet gemeen want daarna ging ze gewoon weer lekker vrolijk verder met de gallop.

We mochten een uur weg blijven maar het laatste kwartier hebben we lekker heel relaxed naar de manege terug gestapt en daarna hen in de wei weer gezet.

Ik ben nu dus helemaal blij! Waarschijnlijk zijn er hier wel mensen die het niet speciaal vinden om zo'n rit te maken (die hebben meestal wel een eigen pony) maar ik had nog nooit zo gereden en ik rijd altijd maar 1 keer in de week met een groep en nu mochten we gratis (nou ja, we hadden er wel een beetje voor gewerkt) met z'n drieen rijden.

Echt geweldig!

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 17:11

Je boft niet elke manegehouder is zo aardig en wat betreft je lengte vind ik niet een erg als je maar niet te zwaar bent vind ik persoonlijk dat je gewoon op zo'n pony zou kunnen rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 18:00

Leuk voor je Haha!
Echt een vakantiegevoel, zo in galop over de hei.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 18:25

Ik rij iedere dag buiten en ik geniet nog steeds iedere dag van elke rit vollop, echt waar Lachen,maar leuk voor je hoor,ik weet wel hoe je je voelt!