Hee lieve Bokkers!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Hee lieve Bokkers!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-02 11:12

Hoi hoi!!!

Hoe gaat het met jullie? En met jullie paardjes???
Hopelijk kennen jullie me nog. Ik ben het Roos, ik verzorgde die onwijs leuke, langmanige fjord: KANJER Lovers

Er staat verzorgde omdat ik hem vanaf begin juli niet meer verzorg. Na 6 jaar heb ik besloten om te stoppen. Kanjer ging verhuizen naar een nieuwe pensionstal. Het was een heel erg moeilijke keuze, omdat ik echt zielsveel van Kanjer hou, maar het leek mij toch het beste.

Een eigen paard is altijd mijn grote droom geweest en ik heb er heel goed en serieus over nagedacht en er met veel mensen over gepraat. Ik heb besloten om nu de stap te zetten.

Paardrijden is het allerbelangrijkste voor mij en ik heb er alles voor over. Ik weet dat ik het kan, de verantwoordelijkheid kan en wil nemen en dat ik er de middelen voor heb (qua geld enzo). Ik ben verantwoordelijk genoeg en heb er ook tijd voor. Mijn moeder, die ook op paardrijden zit, gaat samen met mij ons paard/ pony verzorgen.

Mijn paardje wil ik dan bij stal Staal zetten (de stal waar Kanjer eerst stond en waar ik dus al 6 jaar kom). Ik kan erg goed opschieten met de boer van die stal en het is een super gezellige stal. Er staan leuke mensen, lieve paarden, mooie binnenbak, weidegang, ruime stallen enz.

Maar wat ik eigenlijk aan jullie wilde vragen is: hebben jullie nog tips bij het kopen van een eigen paard? Ik heb Heike haar tips van welscob.nl iig al uitgeprint. Erg goeie tips overigens! Ik wil graag een connemara of een fjord. Hebben jullie voorkeuren en zoja, waarom? Ik wil alleen recreatief gaan rijden, gewoon lekker naar buiten. Ik heb de cursus van terra-natura gevolgd (kennen jullie die?, erg goed!!!) "Communiceren met paarden" en op basis van deze cursus wil ik met mijn paard omgaan. Ik weet alleen nog niet of ik een ruin of een merrie wil (zijn daar nou echt voor en nadelen aan of is dat persoonlijk?) Zelf vind ik ruinen leuker.

Iig bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie nog een paar nuttige tips voor me hebben Lachen .

Groetjes! Roos

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 11:16

Hey Roos, dat is lang geleden zeg, ik heb me vaak afgevraagd waar je gebleven was! Heb "Kanjer" nog wel gevraagd maar niets gehoord.
Dus je rijdt Kanjer niet meer, maar gaat nu voor een eigen paardje. Zal niet makkelijk geweest zijn maar je krijgt er straks vast veel voor terug.
Qua ras en geslacht, dat vind ik heel persoonlijk.
Nou heel veel plezier met zoeken naar een geschikt paardje en we spreken elkaar nog wel! Lachen

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 11:23

Hee WB! Kom je nu weer vaker?
Een goede keuze denk ik, je zal er iig goed over nagedacht hebben. Succes met de zoektocht!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 12:19

Hé Roos,
Leuk dat je er weer bent Lachen !
Tips waar je op moet letten bij de koop, vind ik moeilijk om te geven; ik reken mezelf niet echt tot de experts Knipoog !
En tja... Connemara/Fjord en ruin/merrie....
Ik denk dat als je op zoek gaat naar één van de twee rassen, er vanzelf eentje tussen staat , die je heel erg aanspreekt en ik denk dat je dan de vraag "ruin/merrie ???" ook niet meer hebt Knipoog !
Toen ik Dikke kocht, heb ik niet eens over een ras nagedacht, sterker nog: ik wilde geen eens een eigen paard *LOL* ! Dikke werd mij aangeboden door de eigenaar van de manege waar ik toen reed, hij zei alleen dat ´ie de volgende dag een paard ging halen, wat iets van een Fries weg had en echt wat voor mij zou zijn Scheve mond . Toen ik bij thuiskomst mijn man enthousiast vertelde, dat er de volgende dag een nieuw paard op de manege zou komen, kon ik op de vragen van mijn man ("wat voor ras?, Hoe oud?, ruin/hengst/merrie?"), niet eens antwoord geven Knipoog !
Toen ik hem de volgende dag zag, vond ik het meteen al een hardstikke leuk beest, maar was nog steeds niet van plan om hem te kopen, pas toen mijn man Lovers spontaan vroeg, of ik hem wilde hebben, ben ik er over na gaan denken en heb na een uurtje volmondig "ja" gezegd Lachen .
Ik heb hem nu 5 1/2 jaar en nog geen seconde spijt gehad, dat ik hem gekocht heb Lovers ! Het was misschien niet helemaal volgens de goede gang van zaken (eerst eens rond kijken, veel paarden op proef rijden enz. enz.) en puur een "hart" beslissing en weinig "hoofd" Knipoog (ja... ik heb hem wél laten keuren!), maar het is een beslissing geweest, waarmee ik nog steeds blij ben! Succes en veel plezier bij het zoeken!!!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 18:00

Hey, idd: heel lang niet gezien!
Wij zijn op het moment ook erg hard op zoek naar een goed (endurance) paard. Voor ons geld in de eerste plaats dat het moet klikken, en daarna dat hij K&R goedgekeurd is. Het paardje dat we op het oog hadden was écht een schat, maar helaas afgekeurd.
Op zich willen we een ruin, dat maakt ons feestje wel compleet. Merrie's zijn vaker lastig(er) dan ruinen. Hengsten zijn helemaal wandelende feestbeesten, hoewel, er zijn hengsten... Er zijn dus altijd uitzonderingen.
En ga aub niet over één nacht ijs, dan eindig je namelijk met een opvangcentrum voor zielige paarden... en dat loopt al gauw behoorlijk uit de klauw Lachen

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 23:31

He Roos, lang geleden..
Ik zou het wel weten, fjord of connemara, maar ja, ik heb dan ook drie fjordendames... gelijk mijn antwoord op ruin merrie... Ikzelf vind ruinen vaak wat sloom, maar dat kan ook liggen aan de ruinen die ik ken. Mijn merries zijn absoluut niet lastig, ook niet tijdens hengstigheden e.d. Ik heb altijd wel het gevoel dat een merrie meer meedenkt en als ze eenmaal voor je gaan dat je niets beter kan hebben dan een merrie... (laat mijn hengst dit maar niet horen)..
veel succes en hou ons op de hoogte.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 23:49

connemara natuurlijk!!!, kijk maar eens op de site: www.connemara.nl
Keuze voor merrie, hengst of ruin?
Mocht de pony ooit eens met een langdurige blessure komen te staan zou je een merrie eventueel nog een kunnen laten dekken

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 11:56

ik zou het wel weten! ik zou voor het fjordenpaardje gaan! ik zit zelf ook nog te twijfelen over het geslacht. ik wil volgend jaar een fjordenjaarling kopen, maar zit nog te dubben over hengst/merrie, de hengst zou iklaten casteren omdat ik hier nog drie dames heb rondlopen. wel is een ruin vak iets rustiger dan een merrie, maar met een merrie kun je nog een keer fokken.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 12:49

Ik zit al een tijdje te bedenken wat ik na mijn michelletje(als ze eventueel zou komen te overlijden) zou willen,op de eerste plaats kwam altijd de fell pony,die vind ik echt geweldig,maar nu ik een kijkje genomen heb op die connemara site begin ik sterk te twijfelen! Lachen(een fell is trouwens wel erg duur Boos! )

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 14:12

connemara! die zijn over het algemeen heel erg lief, kunnen ook springen en dressuur als je dat zou willen, zijn erg sterk (van de fjord weet ik niet zoveel dus weet ook niet waar die goed in zijn ofzo) Ik heb ook een connemara voor foto moet je maar ff pb-en

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 14:17

Roos heeft inmiddels een Haflinger gekocht.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 18:39

Cody schreef:
Roos heeft inmiddels een Haflinger gekocht.

Cool! Hoe weet je datt?:)) of ben ik scheel? Haha!
WB roos, ik ken je nog wel,jij mij ook?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 20:25

Helaas ben je dan waarschijnlijk scheel Haha!
Zoek maar eens op de term "Lente" met als auteur *Roos* dan staan op ITP een paar hele mooie foto's en op Verslag van de Dag of Paardenpraat staat het verslag wel! Knipoog

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 21:29

Ze is niet scheel, ik denk gewoon dat ze er niet echt bij nadacht omdat Jamy zo stom is om een oud topic omhoog te halen Frusty

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 22:45

ik ben niet stom!!!!! ik had niet gezien dat dit topic oud was, jonge dat kan toh gebeuren sorry hoor.