Moeilijke vraag....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Moeilijke vraag....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-02 09:33

Ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen maar gisteren stond ineens de stalhouder van een pensionstal waar ik ooit in een ver verleden heb gestaan op de stoep. Verder hartstikke aardig en effe een beetje gekletst. Ik ben daar bijna 2 jaar geleden weggegaan omdat ik mijn eigen stallen kreeg. Op de dag van vertrek (wat 1 maand van te voren was aangekondigd) kregen we mijn ruin niet geladen. HIj was helemaal overstuur en na 3 uur worstelen besloten we om hem de volgende dag op te halen en om hem wat te verdoven en dan te laden.
In de paniek is hij toen op een plastic krukje gaan staan en die is kapot gegaan. Meteen aan de stalhouder gevraagd of hij daar nog iets voor wilde hebben maar dat zat verder wel goed. En wat betreft de extra dag zat het ook wel goed, wij konden er ook niks aan doen dat hij zo moeilijk deed.
Dus wij vertrokken en de volgende dag het paard opgehaald, ging gelukkig goed. Wel schrok ik mij helemaal kapot toen ik mijn paard daar zo zag staan, hij zat helemaal onder de stront en had 4 dikke benen en het leek alsof hij al een dag niet gegeten had.
Om een lang verhaal kort te maken: die mensen zijn omstreeks dezelfde tijd gestopt met het pension en zijn verhuisd om alleen nog particulier wat paardjes te houden.
Verder nooit meer iets van gehoord, tot gisteren avond.
Eerst hartstikke aardig en toen kwam de aap uit de mouw: we hadden nog een rekening van €35 openstaan voor een dag stalhuur en het kapotte stalkrukje. En dat wilden ze wel even innen.
Ja daag! Dus toen ontstond er een verhitte discussie. Wij vonden het een heel zielige actie dat zij alleen daarom langskomen om dat geld.
Wij hebben 2 jaar geleden mondeling afgesproken dat alles in orde was. Schijnbaar had de vrouw van de stalhouder gezegd dat er nog een rekening nagestuurd zou worden, helemaal niet waar natuurlijk.
Dus wat moet ik er nou mee. Het zijn nogal rare mensen en een beetje op geld belust maar dat ze zo achterlijk moeten doen om €35????
In mijn ogen is er geen dienst verleend die die prijs rechtvaardigd, het is zelfs zo dat wij in de tijd dat we daar stonden 3 staltouwen zijn verloren (werden gebruikt door de dochters en zo zijn er 3 gesneuveld), 1 longeerzweep is door de staleigenaar zelf kapot geslagen en zij hebben nog een fluwelen dressuurdekje van ons wat ze nooit hebben teruggegeven. Dus als ik even snel tel kom ik al op €50 aan kosten die wij gemaakt hebben en ook nooit moeilijk over gedaan hebben. Dus dan moeten ze niet gaan zeiken over €35!
Alleen ik vertrouw ze dus echt niet, zeker niet nu ze weten waar we wonen.
Moet ik me nou zorgen gaan maken dat ze wraakacties gaan nemen want wij gaan dus echt niks betalen he!???
Ik weet niet of ze in staat zijn om iets uit te vreten maar tegenwoordig weet je het gewoon niet meer. En dan bedoel ik niet meteen gericht op de paarden want die staan achter slot en grendel en mijn buurman heeft er de hele dag zicht op. Maar meer wat betreft mijn weideafrastering ofzo of mijn springmateriaal wat ook buiten staat. Misschien dat ze daar iets mee doen, ik weet het niet hoor.
Het zou toch wel in en in triest zijn als je om €35 de boel zou gaan staan slopen van een ander.
Wat vinden jullie dat we nog zouden kunnen doen?
Mijn vriend gaat er zaterdagavond langs om de boel netjes af te handelen want ze stapten ook zo in de auto en reden weg zonder tot een oplossing te komen. MIjn vriend wil gewoon dat we als volwassenen tot een oplossing moeten komen. Zij hebben schijnbaar nog kosten te verhalen op ons en wij hebben nog kosten te verhalen op hen en daarbij komt dat wij niet tevreden zijn met de service die zij toen geleverd hebben.
Is het een goed idee om dit te doen, in ieder geval komt er wel het goede initiatief van ons uit en wij willen het opgelost hebben zodat we allemaal verder kunnen gaan met ons leven en geen dingen meer op elkaar kunnen verhalen.
Ben benieuwd wat jullie van het verhaal vinden en of jullie nog tips hebben om dit zo verstandig en volwassen mogelijk op te lossen. En dat allemaal voor €35????
Alvast bedankt voor het lezen.

Formule
Berichten: 106
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 09:58

jee wat raar zeg. misschien zitten ze in gelkd noot maar dan is het nog geen stijl om na twee jaardat geld te gaan vragen. zo kan je snel in mensen vergissen he. ik zou het geld niet geven hoor en als ze het toch perse willen hebben ga jij ook alles vertellen wat je dan terug wil en misschien dat ze dan anders peiepen en als ze iets kan mollen dan moet je gewoon de politie bellen dat is wel het best.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 10:01

Tsja, hoe vervelend het ook is, ik zou voor die 35 euro geen risico nemen. Wel zou ik vragen om retournering van het fluwelen dekje. Die touwen en longeerzweep had je mijns inziens gelijk moeten regelen. Dat is eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als die 35 euro

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 10:05

volgens mij is het verjaard. Vraag eens na bij de consumentenbond.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 10:10

Ik snap je frustratie, ik zou ook helemaal Boos! van zoiets worden, maar als je je zorgen maakt...slik die 35 euro maar en betaal ze...ben je van het gezeur af....

Ik zou geen oog om oog gaan spelen over dat zadeldekje...je eigen waarde is immers veel meer waard. Blijf zelf volwassen en laat ze er maar in stikken...

Bedenk; het is geen [naam verwijderd] om na 2 jaar nog eens ergens aan te bellen om een miezerige 35 euro....dat is gewoon zielig....

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 10:18

geen contract toen? Bewijs dan maar dat je er geweest bent. Wat niet op papier staat is dus ook niet gebeurd. Zo zou ik het spelen, niet direct betalen, dna komen ze nog een keer, want toen en toen heeft het paard een hap uit de bakrand genomen ofzo.
Nee, verjaringstermijn opzoeken en als er niets op papier staat, dan maar bewijzen laten komen.
Erg vuile streek. Ik krijg toch ook nog 35 euro van jou? Vanwege mijn advies Haha!

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 10:19

Ik zou zeggen, hier heb je die €35!
Maar laat ze wel even een papiertje tekenen zodat je weet dat je er ook nu ECHT vanaf bent.

Net wat Dees zegt.... zielig

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-02 11:07

Ik weet nog niet wat we gaan doen maar we gaan in ieder geval proberen om met elkaar tot een oplossing te komen zaterdag en dan wil ik er daarna ook niks meer over horen. Dus als we ook maar iets afrekenen dan wil ik zwart op wit dat zij verder niks meer op ons te verhalen hebben en wij niet op hen.
Ik vind het gewoon zo triest dat het zo moet.
Ik had er gisteren ook even goed met mijn vriend over maar we zijn bang dat wanneer we betalen dat ze dan wel weer iets vinden om op ons te verhalen. Voordat ze in de auto stapten zei die vrouw ook nog dat we schijnbaar nog een rekening aan de veearts van hun moeten betalen toen we daar stonden. Maar dat klopt zowiezo al helemaal niet want ik heb haar maar 2 keer laten komen en wegens erg tegenvallen van haar kunde heb ik snel voor een andere veearts gekozen toen. EN die twee rekeningen zijn netjes betaald. Dus ik krijg een beetje het gevoel dat ze erg om geld verlegen zitten en zo proberen om van oude (trouw betalende) ex-klanten nog geld los te krijgen. En daar komen mijn principes boven want kom je aan mijn paarden dan kom je aan mij. EN ze hebben ons paard toen slecht behandeld en geen vreten (in ieder geval niet genoeg) gegeven.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 11:20

Jee wat stom zeg. Als ze echt aan het liegen zijn, zal ik ze echt geen cent geven. Verder ga ik met Germie mee.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 11:41

Maak een net factuurtje van vijftig euro voor de sjabrak en geef dat aan hen. Op die manier kom je samen met hun tot de conclusie dat jij nog twintig euro van hen krijgt, maar goed, dat zie je vanwege hun toendertijd goede inzet en klantvriendelijkheid door de vingers. Haha!
Zo draai je het als het ware om…

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 12:16

als je niet vreest voor escalaties, zou ik het ook zo doen als Kitty voorsteld....

maar als je inderdaad bang bent voor schade en diefstal en al die ellende die regelrechte aso's kunnen veroorzaken, betaal ze en hoop dat daarmee de kous af is...
Ikzou geen contractje willen proberen in zo'n geval, je zou slapende honden kunnen wakker maken...

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 13:44

Ik ga helemaal met Kitty mee.

Maar doen ze dan nog moeilijk, dan zou ik als ik jou was zeggen dat je de consumentenbond hebt geraadpleegd, ook als je het niet gedaan hebt, en zeggen dat het volgens de consumentenbond:
1. al verjaard is en:
2. dat mondelinge afspraak bindend is (zij wilden destijds er niks voor hebben) en mochten ze recht op dat geld willen hebben, zij dan zelf met bewijzen moeten komen dat die mondelinge afspraak destijds NIET is gemaakt.
Dus niet jij, maar zij moeten bewijzen dat je geld schuldig bent, dat er geen mondelinge afspraak was.

Verder kun je, mochten ze dan NOG moeilijk gaan doen, inderdaad met een rekening van 50 euro komen voor dat dekje (en zweep bijv.), maar zeggen dat je een fijne tijd bij hen had en dus de zaak als afgedaan beschouwd. Sigaar

Hopelijk lukt het zo, en zo niet:
Vraag hen een brief op te stellen waarin exact staat hoeveel ze van je willen hebben en waarom.
Dat je alleen een officiele rekening wilt betalen...met brief van hen erbij over het hoe en waarom, dat je bewijs hebt 'wat' je hebt betaald.

Die rekening en brief betaal je echter niet, die houd je thuis als 'bewijs'.
Mocht er dan toch iets gebeuren (diefstal, schade, smaad) waar je bang voor bent, dan kun je met die brief naar de politie stappen misschien...

Veel sterkte en vooral niet 'die ene dag' betalen, want zeker weten dat ze dan ook met de rekening van 'die keer dat de DA kwam' ineens aan komen zetten.
En dat kan op veel meer uitlopen.
Zeg maar dat als ze hun gelijk willen krijgen, ze dit via de consumentenbond moeten doen. Haha!

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 14:03

Echt belachenlijk dat ze daar nu pas mee komen, maar ik zou gewoon de 35 euro betalen dan ben je van dat gezeur af.........

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 16:06

wel een wat vreemt verhaal zeg, maar goed ze hebben geen poot om op te staan. Komt ie nou weer langs laat je hun jou rekening zien en vragen of zij die dan willen betalen.
Wat kunnen ze je doen.

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 17:40

Ik zou er niet zo moeilijk over doen. 35 Euro betalen en je bent van die lui af. Soms is het handiger om even je principes aan de kant te zetten.

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 18:11

Ik zou het niet betalen hoor.. Jullie hadden afgesproken dat je dat niet hoefde te betalen, dus als ik jou was zou ik dat dus ook echt niet doen. Heb je hun ook verteld dat ze jou nog wat dingen schuldig zijn? Want dan staan jullie quite (of hoe dat ook heet) toch?
Maar ik zou, hoe dan ook, niet betalen...

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 19:39

Waarom zijn ze nooit eerder gekomen? Hadden ze jullie nieuwe adres niet? Ik vind dit erg laat... Ik zou niet zomaar iets betalen en in elk geval een officiele rekening willen zien en krijgen. Zij moeten aantonen dat die (veearts)kosten zijn gemaakt... Mondelinge afspraken zijn rechtsgeldig, maar je hebt wel getuigen nodig.
Om die 35 euro zou je het niet te hoeven laten, maar je moet ook niet te makkelijk betalen voor je hun bedoelingen helder hebt... Waarom nu pas dus!!!

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 20:12

echt belachelijk zeg voor zo'n stom bedrag ga je toch niet twee jaar later nog een keer terug komen.

in zijn salaris er al door heen ofzo en kan hij zijn eten niet meer betalen. echt stom hoor Scheve mond

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-02 21:41

Het is en blijft inderdaad echt heel vaag dat ze nu pas naar ons toekomen aangezien ze echt wel wisten waar we woonden. Nu heb ik weer via via gehoord dat ze het financieel echt helemaal gehad hebben. Ze hebben namelijk een huis gekocht van de ' eigenaar' die uiteindelijk de eigenaar niet bleek te zijn... . Die eigenaar is met het geld in zijn zak met de noorderzon vertrokken en laat hun achter met een huis dat niet eens van hem was. Aan het huis zat ook een BV verbonden met, je raadt het nooit, een schuld van enkele tonnen. Het is natuurlijk ook niet leuk dat ze zelf zo in de zeik zijn gezet maar ze hebben het huis dan ook halsoverkop gekocht zonder verder navraag te doen over de zichtbare en onzichtbare gebreken. Daarbij komt ook nog dat er bij het huis 10ha land ligt waarop 50 paarden lopen. Dit zijn paarden van andere mensen allen hebben zij de papieren niet en kunnen ze dus ook niet verkopen.
Ik denk dus echt dat ze er heel erg mee omhoog zitten maar dan moeten ze niet bij ons aan komen om geld te vragen van 2 jaar geleden.
Eigen schuld, dikke bult!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 22:08

Wat ik zou doen. Een mooi briefje schrijven met daarin vermelden dat er kennelijk een misverstand was over de betaling van het krukje en de dag stalhuur, waarvoor ze 35 euro claimen. Tevens vermelden over je eigen geleden schade maar om verderde escalatie te voorkomen dit voor je eigen rekening neemt. Tevens duidelijk vermelden dat je er vanuit gaat dat alles nu is afgehandeld en je in de toekomst geen claimen meer zult honoreren.

Ze voor ontvangst van de 35 euro laten tekenen en voor accoord met de inhoud van de brief.

Mochten ze weer komen, sta je sterk met de brief en gezien je eigen schade ben je voor een rechter redelijk geweest, mocht dit verder uitgespeeld worden.

Ga vriendelijk maar zakelijk uit elkaar, dan heb je de eer aan je zelf. Ik verwacht geen wraakacties van hun, maar misschien wel een hoop gezeik en praat, als je dit niet snel afhandeld.