Hebben jullie ook weleens zo'n pechperiode?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Hebben jullie ook weleens zo'n pechperiode?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-02 20:45

Ik moet vanavond even mijn ei kwijt hoor. Ik heb Saphy nu sinds 28 juni en ik heb al 6x op mijn paard kunnen rijden. De tweede dag dat ze bij me was pak ik haar uit stal om voor het eerst een ritje op mijn nieuwe paard te maken. Heeft mevrouw een ongelofelijke bult op de plek van de singel. Een insectenbeetje, daar was ze dus bijna een week zoet mee.

Toen lekker twee weekjes lang longeren en een paar keer naar buiten. Mijn instructrice heeft er nog een keer of 3 op gereden (ik rijd alleen buiten totdat ze weer soepel gereden is). En toen had ze dus ongelofelijk losse ijzers. Dus kon ik haar alleen nog in de bak longeren en niet meer naar buiten. Boos! . Ik balen, want de smid had pas twee weken later tijd.

Dat was dus vandaag. Ik vanavond lekker naar stal om even buiten uit te waaien op mijn paard. Komt ze zowat de stal uitgevallen Verdrietig Boos! , d'r ene hoef was erg kort afgebrokkeld (ijzer was er al afgevallen) en nu loopt ze dus kreupel op dat been na het beslaan. Echt balen, paard pijn en ik kan dus nog steeds niet optimaal genieten van mijn paardje Verdrietig .

Ik heb de smid gebeld en die had het al gezien, het kon nog wel een weekje duren, de hoef was gewoon erg kort. Alleen als het erger wordt moet ik hem gelijk bellen, tot die tijd dus weer op rust Verdrietig Boos! .

Met Zio ging het ook niet best. Die staat nu op de zware pijnstillers voor haar benen en bleek (achteraf misschien gelukkig) niet drachtig te zijn. Verdrietig . Ze was zaterdag met haar veulen bij andere paarden gegaan en dat ging even goed. Toen pakten ze haar veulen af en raakte ze helemaal in paniek. Mijn arme meisje kan alleen nog stappen ivm artrose, maar ze ging nu helemaal door het lint. Toen we ze eindelijk te pakken hadden, (die lieve Saphy, probeerde het veulen ook nog te beschermen Lovers ), kon Zio niet meer op haar been staan Huilen . De dierenarts heeft toen een pijnstiller gegeven en de dag erna weer. Maandag kon ik pillen voor haar halen en nu moet ze voorlopig nog drie weken aan de pijnstillers. Arme meid.

Nu heb ik dus twee kreupele paardjes Huilen Huilen , en ik baal hier dus gigantisch van Boos! . Hebben jullie dat nou ook weleens, zo'n periode met het ene pechgeval na het andere?


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"



Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-02 19:48

Vandaag zie ik alles gelukkig weer wat zonniger Cool , ben in ieder geval niet de enige die dus regelmatig pech heeft met de paardjes, het kan dus nog erger Knipoog . Ik heb nou ik er over nadenk eigenlijk in de 5 jaar dat ik eigen paarden heb, nog geen paard gehad waar ik geen problemen mee heb gehad. Maar tijdens goede periodes wil je de slechte nog wel eens vergeten Haha! .

Soms verbaas ik me er over. Bij mensen die vrij laks met hun paarden omgaan gaat eigenlijk heel veel goed en wij zijn zuinig op onze dieren en ze hebben om de haverklap wat. Is hier geen zinnetje voor uit Murphy's Law ofzo Haha! ?


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Articuno, chanelle14, Claudia1993_, Em_, FemkeRoosje, Fnanne, Gee, herous, Molfre, Robin_Rikkie, SemrushBot, Sintara, Vagabondo, vikawiek, xSimonee en 151 bezoekers