Paardenmoe

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Paardenmoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-02 10:35

Had me nooit kunnen voorstellen dat ik dit nog eens zou schrijven, maar goed.. Heb de laatste tijd helemaal geen zin meer in paarden..

Mijn priveleven ligt een beetje overhoop, lijkt wel alsof alles mis gaat, en meestal ren ik dan naar Fleur om uit te huilen.
De laatste tijd kan ik het alleen amper opbrengen naar stal te gaan. Als ik er ben haal ik er snel een borstel overheen en loop een stukje, maar lekker aan de slag, waar ik een jaar naar uit heb gekeken komt er telkens niet van. Komt ook door chronisch tijdgebrek, maar stiekem ook wel omdat ik het allemaal niet zo boeiend meer vindt.

Hebben jullie ook wel eens zo'n fase? En misschien belangrijker; hoe kom je er vanaf?

p.s. het is nog lang niet zo ver en serieus dat ik er over denk Fleur weg te doen Tong uitsteken is nog steeds gewoon een tijdelijk dipje..

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 10:37

Ik denk dat iedereen dat weleens heeft hoor!
Ik had in de periode dat ik eindelijk met mijn pony aan de slag kon ook zo'n dip in mijn priveleven....

Daardoor kwam van alle plannen die ik het jaar ervoor had gemaakt helemaal niets.

Komt vanzelf wel weer goed hoor!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 10:41

Herkenbaar. Je leeft toe naar de serieuze trainingen en leuke momenten met je paard en ineens hoeft het niet meer.

Ik heb dat idd ook wel eens. Nu heb ik de mazzel dat ik shetten heb die dag en nacht buiten staan, dus als ze er een dag/paar dagen 'niet uitkomen', staan ze wel de hele tijd buiten.

Erheen gaan doe ik dan evengoed wel, want ze moeten toch vers water, af en toe overgeweid en poep ruimen *joepie!*. Maar op zulke dagen doe ik verder ook niks anders. Niet poetsen, niet trainen......

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 12:19

hey babat, wat vervelend! Ik hoop dat je snel uit de dip komt. Want ji en fleur zijn zo'n leuk koppel!!
groetjes en een een kus voor fleur en de andere paardjes! remi

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 12:28

Zeker herkenbaar, ik zou genieten van deze vakantie, ik zou mijn moeder helpen en lekker vaak naar de paarden en veel met het veulen oefenen.
Maar mijn oma is kort geleden komen te overlijden en ik wil van alles maar er gebeurt gewoon niks.
Mijn veulentje is wel braaf, maar we hebben niet de band die ik vorig jr met z'n hafbroer had.
Hij wil niet eens bij me komen in het land.
Je gaat wel naar de paarden toe en je doet ook wel wat, maar dat is ook vaak uit plichtsgevoel.

Maar ik merk nu dat ik wel weer uit mijn dipje kom.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 12:36

in de zomer, als ze op de wei staan kan ik me zo'n dip permiteren, heb hem ook net gehad.
Ach, hebben ze lekker een paar weken vakantie. Ze worden in de gaten gehouden door mijn stalhouder, dus dat maakt verder niet uit.
In de winter wordt het moeilijker, dan staan ze binnen

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 12:39

Ik heb een hele erge dip achter de rug, ik durf het nu eerlijk te zeggen, maar heb er zelfs over zitten twijfelen om Camilla te verkopen. Waarom? Omdat ik het gewoon niet meer leuk vondt, ik had een veulen niet verwacht, het was leuk, maar had toch deze zomer willen starten. En tja, het duurt gewoon allemaal langer dan ik verwacht had. Gelukkig ging het rijden ineens super en ben ik totaal uit mijn dip, mijn meissie gaat niet meer weg en ik ga weer met veel plezier iedere dag anar haar toe.
Maar met die dip, wilde ik wel naar stal, maar dan had ik ff gekeken en een knuffel gegeven, en dan wilde ik eigenlijk wel weer naar huis, had toch neits te doen want rijden kon toen niet ofzo..

Maar sterkte ermee, je komt er vast wel weer uit.
Ik geloof dat dat heel normaal is rond deze tijd van het jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 14:16

Ben een tijdje ziek geweest en het koste mij zo veel energie dat ik het bijna niet meer kon opbrengen, maar durfde er niet voor uit te komen. Toen belde een vriendin van mij op, als een geschenk uit de hemel en stelde voor mijn paard op te komen halen en hem bij haar paarden op de wei te zetten. Nu dus al sinds een maand. Hij kan blijven tot oktober.

Ik dacht nog, o, die ga ik zo missen dat houd ik niet uit. Maar ik ben mij bewust dat ik zo in een dip zit, dat ik het nog even een maandje uitstel voor ik hem weer terug laat komen. Ik denk iedere dag aan hem en ga soms even naar hem toe, maar heb af en toe wel eens het gevoel dat als hij niet op de wei had gestaan hij ernstig te kort was gekomen door mij.

Hij heeft vakantie en een supertijd en ik heb even niet meer de kracht en de energie ervoor waardoor ik totaal geen zin heb om zo veel elke dag met hem bezig te zijn. Dus een ware dip?? Vast wel.

Heb je iemand die je kan helpen? Anders een verzorger voor een korte periode zoeken. Even weg van de verplichting en toe geven aan je zelf. Of je paardje een maandje op een weide plaatsen met andere paarden.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 14:26

Nathalie schreef:
Ik heb een hele erge dip achter de rug, ik durf het nu eerlijk te zeggen, maar heb er zelfs over zitten twijfelen om Camilla te verkopen. Waarom? Omdat ik het gewoon niet meer leuk vondt, ik had een veulen niet verwacht, het was leuk, maar had toch deze zomer willen starten. En tja, het duurt gewoon allemaal langer dan ik verwacht had. Gelukkig ging het rijden ineens super en ben ik totaal uit mijn dip, mijn meissie gaat niet meer weg en ik ga weer met veel plezier iedere dag anar haar toe.
Maar met die dip, wilde ik wel naar stal, maar dan had ik ff gekeken en een knuffel gegeven, en dan wilde ik eigenlijk wel weer naar huis, had toch neits te doen want rijden kon toen niet ofzo..

Maar sterkte ermee, je komt er vast wel weer uit.
Ik geloof dat dat heel normaal is rond deze tijd van het jaar.


ja dat had ik nou ook, ik wou ook starten van de zomer, maar toen we Jamy gekocht hadden bleek er een veulen in te zitten, nou dat vond ik dus eigenlijk niet leuk, hij zat alleen maar in de weg vond ik. Ik kon een tijd niet rijden enzo dan had ik ook zoiets van waarom ga ik naar stal Jamy deed ook niet echt lief tegen mij ofzo (maar jah dat is logisch met een veulen ze wilde hem gewoon beschermen) maar goed en nu kan ik eigenlijk allen s'avonds rijden (ja of s'ochtends voor 10 uur) want overdag moet ze op het land staan anders word ze te dun, en dus heb ik de rest van de vakantie niks te doen, dat vidn ik juist leuk lekker hele dag bij je paardje hangen weet je wel, maar da tkan dus neit dus ik zie er wel een beetje naar uit naar de dag dat Rodin gespeent word, ook al vind ik hem heel lief. Ik vind het gewoon stom dat ik niet overdag kan. Maar jah als dat het beste voor m'n paardje is moet dat maar zo voor nog 2 weken. Dan is de vakantie afgelopen en moet ik wel s'middags

Cowgirl

Berichten: 23741
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 15:06

oeps ging iets fout.

Cowgirl

Berichten: 23741
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 15:12

Ik vraag me de laatste tijd wel eens af of ik mijn 'penny ' tijd voor bij ben.
Ben nu 26 en rijd zo'n 17 jaar. Maar die zin?? Waar is die onverstoorbare zin om op je paard te kruipen en lekker te gaan rijden.
Is de zin weg? En vooral de vraag "komt het ooit nog terug zoals vroeger"?

Ik heb een serieuze dip, of ik ben het dus gewoon zat.
Ik heb het laatse 1,5 jaar nogal erg tegenvallende dingen meegemaakt met die knollen en dat heeft er wel behoorlijk ingehakt.
Dus vaak ook de kwestie, Knollen weg en maar gaan tennissen ofzo, dan ben je van al dat gezeur af. Misselijk

Maar ja je beestjes he?
heb ik vorig jaar zo hard genokt om mijn paardjes te kunnen houden en dan zal ik ze nu dan toch weg doen.
Nee denk het niet, we wachten het nog even af.
Je bent er zo aan gehecht he?

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-02 15:39

Zo herkenbaar.. bij Fleur gaat ook alles achter elkaar mis, en ik vraag me soms af waarom ik het allemaal doe..
Zo leuk is het niet om elke dag bijna een uur in de bus te zitten om een stal te 'mogen' uitmesten of om een stukje te kunnen wandelen.. kan ik ook met de hond.

Maar goed, dit is wat ik al jaren wilde, nu heb ik het eindelijk en loop ik weer te zeiken Scheve mond word soms wel een beetje moe van mezelf..

Ze staat in de wei, maar moet wel bijgevoerd worden.. moet er dus elke dag heen.. Gelukkig komt de nieuwe verzorgster morgen en kan ik daarna een paar dagen per week overslaan.

Ben wel heel erg opgelucht om te lezen dat ik niet de enige ben.. Lachen Niet dat ik jullie het plezier met je paardje niet gun, maar het voelt zo ondankbaar..

Jullie ook allemaal veel sterkte met jullie dip!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 20:03

Dit komt mij echt super bekend voor. Zelf heb ik er ook een maandje geleden ofzo een topic over gezet. Ik wilde er op dat moment het liefst helemaal mee kappen. Maar daar zou ik gigantisch spijt van krijgen waarschijnlijk, dus zet ik gewoon door. Heb wel mijn paard te koop gezet. Het klikte nl niet goed. Ik ben blij dat ik die stap heb gezet. Ik ga nu met meer plezier naar stal toe, ga lekker rijden en verzorgen. Ik heb nog steeds echt niet elke dag zin, maar het gaat wel veel beter. Ik had gedacht dat ik echt zou blijven hangen in die dip en dat ik er wel helemaal mee zou stoppen. Maar met dank aan verschillende mensen (waarvan er een aantal ook hier komen Lovers ) heb ik doorgezet. Stop er dus niet zomaar mee en zet even door. Heb ik ook gedaan en ik vind het weer steeds leuker worden!

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 20:11

Heb ik ook gehad. Toen ik mijn eerste paardje net had ging alles goed. Maar ik moest nog 2 jaar wachten tot ik kon gaan rijden. En toen het éénmaal zo ver was, ging alles fout en heb ik echt op het punt gestaan om hem weg te doen. Ik heb toen een tijdje een ander laten rijden en na een tijdje kreeg ik zelf ook weer zin. Nu heb ik nog af en toe zoiets van "ik heb geen zin meer". Soms gaat er gewoon teveel in één keer mis en niets loopt zoals je dat wil. Maar na regen komt zonneschijn. Neem gewoon een beetje afstand, laat iemand anders haar verzorgen. Zo heb je even tijd voor jezelf en kan je even alles op een rijtje zetten.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 21:41

Ik heb het één keer gehad, toen ik een jaar of 10/11 was. Maar dat kwam voornamelijk door de manege zelf, ik had er gewoon geen zin meer in. Constant bonje met de eigenaresse, en de lessen waren ook niet meer wat het geweest was. Toen ben ik er een poosje mee gestopt, maar ja, zoals altijd krijg je er toch spijt van Haha! Nu rijd ik weer een aantal jaar, en heb ik er vandaag de dag nooit zoveel zin in gehad. Ik heb dan ook sinds kort mijn eerste eigen paard waar ik helemaal gek op ben. Het gaat ook steeds beter met rijden, en dat doet je ego toch ook wel deugd Knipoog

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 22:01

goh, wat zitten er eigenlijk veel in een dip...

ik rij nu al jaren, vaak meerder paarden op een dag, en bijna elke dag
en eigenlijk heb ik altijd zin
ik vind het heerlijk om te trainen voor de wedstrijden
al gaat het super slecht, dan vind ik het juist leuk om dat super slechte om tezetten naar weer wat beters
blijf positief denken!
gaat het super slecht, nou ja, slechter dan het dieptepunt kan het niet worden toch, gaat alleen nog maar weer vooruit.
en bedenk wel, je doet het allemaal omdat je het LEUK vindt, het MOET niet hoor, probeer gewooon de leuke kanten voor ogen te houden, en geniet van die kleine dingetjes, zoals bijvoorbeeld als je je paardje roept en hij kijkt op, das misschien beetje stom voorbeeld maar weet even nix beters

oke, ik heb ook wel eens een dag geen zin, maar dat is dan meer omdat ik het super druk heb gehad en hartikke moe ben, maar als ik dan toch maar ga, blijkt het altijd weer heel leuk te zijn

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 11:39

Ik heb vaak als ik het te druk heb en veel stress heb door mijn werk (ik sta voor de klas en dat is soms erg zwaar, vooral ook door alle dingen er om heen) ook zo'n dip. Deze zomervakantie nog... Had ik eindelijk vrij, ging ik heel kort even heen om een aai te geven en de benen in te smeren tegen mok en eventueel nog even borstelen, maar alles met moeite. Ik heb een verzorgster voor twee dagen in de week en sta nu op een stal waar mijn pony eventueel ook in de winter dag en nacht in het land zou mogen, dus om de beweging hoef ik me niet druk te maken. Dat scheelt een hoop. Ik ben trouwens bijna 26 en verzorg mijn pony al bijna 8 jaar en hij is nu bijna 3 jaar van mijzelf... Misschien heeft het inderdaad wel met een levensfase te maken... (veel veranderingen)