pony moeten in laten slapen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

pony moeten in laten slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-02 19:50

ik wil dit gewoon kwijt, zit er helemaal niet lekker mee in mijn maag, normaal ben ik niet zo om alles wat ik voel op internet te zetten maar we gaan het toch maar proberen, en alles wat ik vertel doe ik echt met tranen in mijn ogen.

we wisten het ongeveer al een jaar dat een van onze ponies iets aan haar nieren had, ze werd steeds magerder, en op een gegeven moment hebben we een bloedonderzoek laten doen, waar dat uit bleek.

Het ging allemaal zijn gangetje, als het niet ging dan kreeg ze een anabolenspuit, gewoon een spierversterker die haar weer opknapte, zo ging het allemaal een jaartje goed.

Ze was een heel lief beestje met een ongelooflijk lief karakter, waarschijnlijk was ze vroeger mishandeld geweest Huilen , ze schrok van alles in het begin. we hadden haar gekregen van een goede vriend van mijn vader, die ging scheiden en er geen ruimte voor had. Maar ze begon ons steeds meer te vertrouwen, en hielp ons allemaal met het leren van paardrijden, ze had wel een pittig karakter af en toe een bokje met het aangalopperen, en gewoon lekker doorrijden.

tot we op vakantie gingen, ze werd weer steeds magerder, en mijn vader maar hopen dat ze onze vakantie zou blijven leven iig die 3 weken, maar het ging steeds slechter met haar tot ze niet meer op kon staan, mijn opa had de dierenarts laten komen en die had haar weer een anabolenspuit gegeven, waar ze weer van opknapte, maar ze bleef mager.

af gelopen donderdag had mijn vader de dierenarts gebeld om te bespreken wat we ermee aan moesten, het regende een beetje maar hhet was niet koud, ze stond helemaal te rillen, de dierenarts zei dat we haar in leven konden houden met die anabolenspuit, maar dat het erg onmenselijk was, het was in feite uitstel van executie, toen heeft mijn vader de beslissing genomen om haar in te laten slapen.

ik heb het gevoel dat we iemand vermoord hebben, ze at de laatste paar dagen een hap en spugde het weer uit. ik had het gevoel dat ze haken op haar kiezen had, al was ze 2 jaar geleden naar de tandarts geweest, omdat ze toen al magerder werd, maar dat hielp toen niet, nu weet ik natuurlijk niet hoe snel die kiezen groeien, maar ik had het gevoel dat dat het was.

Haar beste vriendinnetje eet nu ook helemaal niet meer, wel hebben we nog andere paardjes staan waar ze mee op kan trekken, maar ik ben bang dat die kleine shet er ook aan gaat.....

ik voel me zo rot en kan elke nacht wel janken, omdat ik het gevoel hou een moordenaar te zijn....ik weet echt even niet meer wat ik moet doen, en onder hand sta ik paardenvlees te verkopen in de slagerij..lekker ben ik Boos!

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 20:02

Je moet die keuze toch een keer maken.
Ik denk dat je het beste hebt gedaan. Je moet altijd kijken wat het beste is voor het paard.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 20:05

Jeetje meid wat ontzettend erg.
Vooral omdat je weet dat het gaat gebeuren .....alleen de vraag is dan wanneer??
Je weet natuurlijk dat het beter voor haar is maar dat verdriet is daar niet mee te verzachten.....
Ik wens je heel veel sterkte.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 20:42

Lieve Rianne,

Ik begrijp heel goed hoe je je voelt.
Toch is het het beste geweest.
En dat niet alleen, het is ook het enige geweest dat je nog voor haar kon doen.

Ik heb altijd geloofd in 'leven na de dood', en eigenlijk ook, na een periode in 'hemel' geweest te zijn, eventueel opnieuw terug op aarde komen.
Zo van: nieuw lichaam, nieuw leven, nieuwe kansen, nieuw geluk en nieuwe dingen leren.

Ook voor dieren geloof ik hier in, ik weet natuurlijk niet waar jij in gelooft.
Maar waar ze nu ook is, ze zal je erg dankbaar zijn want nu weet ze dat, als ze was blijven leven, ze nog heel lang enorm veel pijn had gehad.

Nu is het voor haar 'snel en vlug' gegaan, en heeft ze prachtige herinneringen aan de stal waar ze stond, haar vriendinnetje de shet, aan jou en alle anderen die haar zo liefdevol behandeld hebben.

Paarden voelen heel goed aan hoe jouw 'humeur' of 'stemming' is.
Veel mensen die bijv. verdriet hebben, krijgen bij hun paard of pony vaak het gevoel dat deze hen probeert te troosten Verward
Ook omgekeerd is dit het geval.
Je pony kreeg bij jou duidelijk het gevoel dat je met haar meeleefde, haar trooste, haar liefhad.

Dus Rianne, als ik haar was zou ik dit zeggen:
dankjewel. Lovers
Veel sterkte!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 22:54

Rianne, voel je ajb niet als een moordenaar! Jullie hebben -als ik je verhaal zo lees- de juiste beslissing genomen voor de pony!

Heel erg veel sterkte de komende tijd.

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 23:03

Heel veel sterkte.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 23:09

He meid, Je hebt op advies van je dierenarts de juiste beslissing gemaakt, je mag je paard niet laten lijden, hoe hard het ook klinkt, het is beter zo. Huilen Huilen Huilen

Heel veel sterkte!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 23:19

Als ik dit zo lees, is het een goede beslissing geweest om haari te laten slapen.
Lijkt me beter voor het beestje.
Heel veel sterkte de komende tijd (ook voor de shet).

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132007
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 00:21

[edit:BartVB]Gequote posting van Dorine verwijderd[/edit]

Wat valt er nog aan toe te voegen....... eigenlijk niks

Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd, en hoop dat je snel van je schuldgevoel verlost bent, want je mag trots op jezelf zijn omdat je deze beslissing hebt durven nemen.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 08:45

Veel sterkte met het verwerken, zulke keuze zijn moeilijk.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 09:40

Vergeet niet dat je je gevoel hebt laten spreken en dat is over het algemeen een goede keuze, wees dus niet bang dat je het verkeerd hebt gedaan Knipoog Heel veel sterkte!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 10:41

heel veel sterkte en ik denk ook idd niet dat je je een moordenaar moet voelen,je hebt het beste gedaan voor je pony en nu de beste keuze gemaakt.... enne alles kan je kwijt op bokt hoor! -sandra-