Slecht nieuws/Goed nieuws

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Slecht nieuws/Goed nieuws

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 00:24

Vandaag zou de DA komen om naar Ilindra te kijken, ze was vandaag nl precies een jaar drachtig maar gaf nog geen teken van een naderende bevalling.
Ik zat al een tijdje op hem te wachten toen hij belde dat hij een spoedklus tussendoor had gekregen.

Omdat ik de paarden toch al op stal had gezet besloot ik om maar weer eens op Händell te klimmen.
Het longeren gaat nl redelijk en hij heeft nu al 3 maanden rust.
Ik heb hem een bitloos hoofdstel omgedaan en ben er zonder zadel opgeklommen en heb een bosrit(je) van een half uurtje gemaakt.
Omdat hij al een tijdje stil staat en veel in de wei loopt is hij lekker comfi te rijden zonder zadel, net een zachte 2 zitsbank Haha!
Hij was erg vrolijk en struikelde maar 1x.
Morgen ga ik hem weer eens met zadel en bit rijden om te zien hoe hij dat weer op pakt.

Toen kwam de DA, hij maakte eerst nog een grapje dat ze er in ieder geval lekker drachtig uit zag maar met het opvoelen bleek ze leeg te zijn.
Waarschijnlijk is het veulen na een maand of 7 verworpen in het land (want op stal hebben we niets gevonden) en is het kadaver opgegeten door vossen of kraaien.
Een verworpen veulen is nl erg zacht en volgens de DA vind je na een dag al niets meer terug als er aan gevreten wordt.

Ik vind het erg jammer dat we dit jaar dus geen veulen krijgen, ik was erg neiuwsgierig naar de combinatie van onze merrie met Parcival.
Maar ik ben wel erg blij dat het steeds beter gaat met Händell (zie ook foto´s op ITP).
Nu maar vast nadenken over de hengst voor volgend jaar.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 00:47

Wat een enorme domper zeg!
En daar leef je dan zoveel maanden naar toe en jij dan ook nog wat eerder als normaal Haha!

Gelukkig dat je andere topper zo opknapt!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 08:24

Oooh wat vreselijk jammer Lia echt heel sneu! gelukkig dat de merrie er niets aan over heeft gehouden!Charlot had haar veulen met 7 maand en die was gewoon "bijna af" zelfs de aftekeningen zaten erop.de merrie had het toen ook bijna niet gehaald.
Gelukkig heeft Ilindra er weinig last van gehad.
Als je terug denkt heb je dan niet zoiets van misschien die dag want toenw as ze zo onrustig?

Wat fijn dat de ander zo goed gaat!Hopelijk blijft het zo goed gaan! een tijdje geleden had je niet gedacht dat je er ooit nog op zou zitten niet?

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 08:42

Jeetje Lia, ontzettend jammer zeg! Verdrietig
Was wel benieuwd geweest...

Eventueel kan ik je troosten als je hier op aan komt met je paard, kunnen we samen een buitenrit maken?

Dat Handell zo goed gaat, dat komt dan net op het juiste moment he.
Zou hij het zo uitgekiend hebben? Knipoog
Ik ga gauw naar ITP kijken...

Heel veel sterkte wat betreft Ilindra, gelukkig heeft ze er niks aan overgehouden, en inderdaad...
Op zoek naar de volgende hengst!
Ben benieuwd op wat voor typ je valt. Lachen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 09:00

Ik las het gisteravond al op de kraamstal. Baal, baal, baal, wat zonde zeg. Heel veel succes met het weer drachtig krijgen van je meis. En super dat het weer zo goed gaat met Handel. Wil ze echt graaaag een keertje in het eggie zien.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 09:26

Aaah jeetje wat jammer zeg! Verheug je je helemaal op een veulen. Wel fijn dat hete en stuk beter met Handell gaat

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 09:44

Het is inderdaad heel erg naar dat Illindra verworpen heeft. Ga je nu op zoek naar een andere hengst of ga je weer voor Parcival?

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 10:57

Och arme jullie! al maanden in spanning, en nu pas uitsluitsel...met een teleurstellende uitkomst. Helaas...
Maar eh, dit keer gewoon een bruine erop Knipoog !

Fijn dat Handel beter lijkt Lovers , zo'n lief paard moet echt weer beter worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 12:24

Wat sneu zeg. Lijkt me zo erg als je al die maanden aan het wachten bent. Wel fijn dat het met Handel zo goed gaat!

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 13:19

Jeetje wat een domper zeg. Ben wel blij dat illindra er geen last van heeft. Succes met het zoeken naar ene hengst van volgend jaar.

Groetjes Merilyn

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 16:31

c
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

esythegirl

Berichten: 231
Geregistreerd: 03-08-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 17:52

dat is echt erg!!!

als het mij zou gebeuren zou ik er niet mee kunnen leven!!

wanneer ga je haar weer laten dekken??

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 08:45

ahhhhh jeetje zeg das echt balen. wil je haar nu volgend jaar weer laten dekken?? kan me voorstellen dat je dat niet leuk vind. je kijkt toch uit naar de komst van zon veulentje.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 08:48

Jeetje zeg, sneu en balen... gelukkig maar dat ze het zelf verder goed maakt. En stoere 'reus' (zo ziet ie eruit ondanks zijn 1.70) is die Handell.

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 13:13

Ach wat rot...sterkte ermee hoor, zolang ernaar toegeleeft en nu dit...
Ga je haar nu weer laten dekken of wacht je tot volgend jaar?