Dit wordt heftig! Hoe moet de sperriem?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Dit wordt heftig! Hoe moet de sperriem?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-02 15:35

Ik heb altijd zo'n hekel aan die sperriempjes die in mijn ogen verkeerd vastgemaakt zijn!
Zo ga ik ook dan echt niet rijden.

In mijn ogen hoort een sperriem zo:
Afbeelding
Met het losse stukje dus naar onderen, eventueel mag het gespje ook boven de lippen, dat hangt er bij mij maar net vanaf hoe lang het 'rest-stukje' is.

Ik heb hem altijd zo omdat ik dat losse stuk op de neus geen porem vindt en zo zit het gespje op dezelfde lijn als de andere gespjes...

Ik weet zeker dat ik iig 1 aanhanger heb, die net zo'n uitgesproken hekel aan verkeerd-om sperriempjes heeft als mij! Tong uitsteken
Aan hemzelf om te reageren.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 15:44

*LOL* die aanhanger ben ik! Ik erger me ook rot aan die sperriempjes die verkeerd omzitten. Volgens mij horen ze ook echt met het losse aanhangsel naar beneden, alle riempjes zitten toch naar beneden?

Net zoiets als sjabrakken die niet goed in de kamer zijn getrokken. Alleen dat heeft nog een praktische reden ook!

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 15:46

Ik heb m ook met dat losse stukje beneden. Haha!
Hoor ik nu ook bij de SBU? Tong uitsteken

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 15:49

ooh oliebol, ik heb hem dus verkeerd om! Snel veranderen straks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 15:50

volgens mij steek ik het overgebleven stukje boven door het lusje? alleen weet ik het niet zeker. rtijd meestal met mexicaans.

x yvon

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 15:51

Dan zit ie verkeerd om von! Knipoog

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-02 15:52

Vind ik dus ook Vonneke. want nu heb je zo'n los flubje op zijn hoofd zitten.

=== lelijk === Misselijk

Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 15:53

ik vind ook dat het zo hoord! maar als ik op Irish rijd zit dan andersom! waarom? omdat ie anders beweegten Irish heel vervelend vind en dan de heletijd met hoofd schudden!
en hoe die normaal hoort kan niet omdat lusje kapot is.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-02 15:55

Slecht excuus, passantjes zijn bij de ruitersportzaak gewoon verkrijgbaar, vaak gratis.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 15:56

Dan doe je er tohc een elastiekje aan? niemand die dat zieT!

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 15:57

ik heb hem ook altijd naar beneden.
ik vind het gewoon mooier staan.
Bij ons op de manege hebben alle manegepaarden het reststukje naar boven.
vaak past het dan net niet door het riempje en dan bungelt dat reststukje de hele tijd los.
Ik vind dit zo lelijk staan.

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 15:59

Ik heb dus mijn sperriempjes "verkeerd" zitten. Bij Muzefee had ik hem eerst wel naar beneden maar na een aantal andere hoofdstellen gezien te hebben, heb ik hem omgedraaid.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 15:59

Ook ik heb de riempjes liever naar beneden, alleen al voor het aangezicht.
Wel moet ik zeggen dat ik op verschillende stallen waar ik gewerkt heb altijd de riempjes naar boven moest doen.

Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:00

heb ik ook alleen naar boven zeg maar anders blijft het niet zitten! en irish is niet mijn paard, ze is van de manege dus ga ik zo'n pasantje niet kopen want blijf ik bezig!

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:01

Wat ik wel moet zeggen is dat de sperriemen vaak heel lang zijn als je een hoofdstel koopt. Dan heb je al gauw de neiging om hem door te draaien naar boven. Nu heb ik een hoofdstel met een sperriem die goed past, en heb ik m ook gewoon onderaan. Dat staat inderdaad een stuk beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:03

Als mijn stiekje om het sperriempje niet geknapt is zit hij bij mij zo
Afbeelding
Dus dan geen los fluber riempje

Is hij wel geknapt dan zit ik ook verkeerd Haha!

Verder heb ik altijd het idee dat op jullie manier je eerder vel er tussen hebt zitten.
Vandaar de andere manier Lachen

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:03

Ik ben lekker dwars, ik heb hem altijd omhoog! Haha! Ik geloof omdat het anders zo irritant gaat als ik hem vast moest maken, glipte steeds weg. Als ie naar boven zit, blijft het gespje mooi achter het lusje hangen.
Tenminste, dit is geloof ik waarom ik het doe.... Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:07

Ik heb hem ook altijd nar beneden, en kan er ook slecht tegen als hij omhoog zit. Dat gefrunnik om hem door dat lusje aan de neusriem te krijgen... Boos! tuurlijk is dat net te klein, daar is het toch niet voor gemaakt?? En dan zo'n uiteinde dat horizontaal uitsteekt, nee, geen porum!

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:11

ik heb hem altijd naar onderen, dus geen viezeflubberzooi Haha!

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:13

Ik heb het gespje altijd naar beneden! Het is niet zo dat ik het echt lelijk vind als het gespje bovenop zit, maar echt mooi is het niet, en zo is het volgens mij ook niet bedoeld!

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:14

hier nog een medestander voor het naar beneden laten hangen van het uiteinde van het sperriempje. Het schijnt zo te zijn dat het naar boven hoort, maar ik vind dat helemaal niets... Ziet er erg rommelig uit en natuurlijk schiet het uiteinde gegarandeerd uit het passantje zodat je paard en jijzelf gek wordt van zo'n wiebelend lapje leer. AARRGGHH!!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:16

En ik vind van niet Tong uitsteken
Ik heb 'm dus wel met het losse stukje naar onderen wijzend zitten (zoals het hoort Haha! ), maar dan met het gespje op de neus, net van het benige gedeelte van de neus af. En niet de gesp op de kin of net boven de lippen. Zoals deze pony 'm heeft zitten doe ik het ook:

Afbeelding

Ik vind zo'n gespje dicht in de buurt van de lippen of de kin dus waardeloos, krijgt ze plekjes van omdat het toch niet helemaal glad is. Bovendien doet ze heel panisch (en terecht denk ik) als er een tasthaar dwars ligt onder het sperriempje en als je het gespje daar doet dan is de kans dat er met het vastmaken van het gespje eentje in de knel komt toch vrij groot. Of je moet die tastharen natuurlijk helemaal afknippen, maar dat is weer een hele andere discussie. Haha!

Je ziet ook wel eens van die sperriempjes die veel te lang zijn, die bijna 2 keer om die neus heen kunnen, dat is ook geen porem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:20

Citaat:
Ik vind zo'n gespje dicht in de buurt van de lippen of de kin dus waardeloos, krijgt ze plekjes van omdat het toch niet helemaal glad is. Bovendien doet ze heel panisch (en terecht denk ik) als er een tasthaar dwars ligt onder het sperriempje en als je het gespje daar doet dan is de kans dat er met het vastmaken van het gespje eentje in de knel komt toch vrij groot. Of je moet die tastharen natuurlijk helemaal afknippen, maar dat is weer een hele andere discussie.


dat is dus ook mijn reden om het niet naar beneden toe vast te maken.
Zo bij die pony gaat het wel, maar dan moet je ook je riempje inkorten anders steek er onder een heel stuk uit.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:23

Wat ik trouwens ook altijd zo lelijk vind zijn beugelriemen die veel te lang zijn, dus dat het uiteinde door het lusje op of gleuf in het zadel gestoken is en dat er dan nog zo'n loos eind naar beneden hangt te klapperen tegen het paard aan. Of nog erger: teruggestoken zodat er zo'n debiele lus zit. Als je dat lange extra stuk niet gebruikt laat je het er toch af halen?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:24

*LOL* *LOL* *LOL* En ik maar denken dat ik de enige zeurdoos ter wereld ben die zich daar aan ergert *LOL* *LOL* *LOL* Flapjes horen naar beneden! En waar ik al helemaal de pest aan heb zijn neusriemen die door het sperriempje helemaal naar beneden getrokken worden op de neus, zodat 'ie niet meer recht zit Frusty