Verliefd op je paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Verliefd op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-02 16:10

Naar aanleiding van een opmerking van mijn vriend, dit topic.
Hij zei laatst namelijk:"Het lijkt wel of je verliefd bent op dat beest. Je hebt het de hele tijd over hem en je gaat vaker naar je paard dan naar mij."

eeeeehhhhhhhhhhh... Verward Verward

Toch zit er wel iets van waarheid in, maar je kan toch niet verliefd zijn op een dier??!

Denk je ook de hele dag aan je paard? "Wat zou hij nu aan het doen zijn?"
Verheug je je de hele dag op wanneer je hem weer kan zien?
Krijg je kriebels in je buik als je paard op een speciale manier naar je kijkt?


Ik wel dus.

Maar verliefdheid zou het toch niet zijn? *LOL*

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 16:15

hoi, ik herken het wel. ik was echt verliefd op Maël en vond hem helemaal het einde. nu ik niet meer op hem rijd merk ik wel dat ik weer meer verliefd op mijn vriend ben geworden. dat stukje wat eerst voor Maël gereserveerd was is nu weer voor hem. klinkt gek maar zo voel ik het wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 16:33

Toen ik haar net had, dacht ik idd de hele dag aan haar. Nu kijk ik vooral uit naar het trainen. Maar ik kan idd nog steeds smoorverliefd op dat dier worden, als ik haar weer eens zo gruwelijk ondeugend onder die voorpluk uit zie kijken Lovers

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 16:33

Mijn vriend klaagt er wel over dat sun meer aandacht krijgt, mar ik heb tegen hem gezegd dat de paarden voor gaan, die kunnen zichzelf niet binnen zetten en eten geven, en sindsdien mest hij wel eens de stal voor me uit!! gewldig toch

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 16:44

Verliefd niet echt meer echt houden van.
Lodewijk is mijn maatje.
Ik kan uren knuffelen of gewoon uren naar 'm kijken.
In het begin dacht ik ook heel veel aan 'm maar dat is nou wat minder

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 16:48

Nimber schreef:
Verliefd niet echt meer echt houden van.
Lodewijk is mijn maatje.
Ik kan uren knuffelen of gewoon uren naar 'm kijken.
In het begin dacht ik ook heel veel aan 'm maar dat is nou wat minder


idem dito.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 17:14

nou ik heb het allerbeste voor met ons paardje. Ik wil dat ie top verzorgd word en heb me ook wel aan hem gehecht, maar denken aan hem als ik niet bij hem ben........nee eigenlijk nooit om over kriebels in mijn buik nog maar te zwijgen. voor mij is het gewoon vergelijkbaar met ieder ander dier wat we hier thuis gehad hebben. konijnen enz..........

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Re: Verliefd op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 18:02

Shaienne schreef:
Toch zit er wel iets van waarheid in


Heb je dat ook tegen je vriend gezegd *LOL* Haha!

Maar eeh, ik ben niet verliefd op Buddels. Ik kijk er naar uit om weer naar hem toe te gaan, maar niet om dezelfde redenen als dat ik bij m'n vriendin zou hebben.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 18:29

Ik kan het wel begrijpen...ik ben op 1 van mijn paarden echt verliefd. Dat is Lotje. Dat was echt liefde op het eerste gezicht toen ik haar zag.
Die man haalde haar uit een oud schuurtje, doodsbang aan een halstertje, ze was helemaal aan het dribbelen en neurotisch aan t doen en ik was spontaan verliefd, warme stromen door mijn lijf en toen ze ging bewegen was ik in heaven, wat een paard!!

Dat paard heeft me ook nog nooit teleurgesteld, ze deed alles voor me en was voor mij het ideale paard. Ik zeg nog vaak dat het wel leek of ze voor mij geboren was, zo lag dat paard me.

Op Lotje heb ik ook echt huilend van geluk gezeten en dat heb ik nog met geen ander paard gehad.

Ja Lotje, *zucht*.... Lovers

Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 18:40

ik ben wel verliefd op Irish Lovers
ik weet het is niet slim. ze kan zo verkocht worden. dat is het gevaar.
maar ik kan er niks aan doen het is zo'n geweldig dier, zo'n geweldig karakter!! echt heerlijk.
ik zit er ook wel eens aan te denken, straks word ze verkocht omdat ze bv kreupel is. wat zal ik janken!!!
maar daar denk ik maar niet aan.
krijg heel vaak de opmerking dat ik verliefd ben op Irish en dan zeg: dat is ook zo Knipoog

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 19:24

Ik hou heel veel van Marilyn ik wil het beste voor der ookal is ze niet voor mij. Als het bijvoorbeeld gaat regenen denk ik wel ahh arm wijffie ze zal nu wel buiten staan te hinnikke en ik kijk der ALTIJD naar uit om naar der toe te gaan. Maar van me vriend hou ik ook gewoon onwijs veel en dat is de gene waar ik ook me liefde mee deel maar dan net op een andere manier Knipoog hahaha

Maar het is wel makkelijk want m'n vriend gaat elke dag mee naar Marilyn

Ik kan in ieder geval niet zonder Marilyn maar me vriend en zij staan wel op de gedeeltelijke eerste plaats.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 19:34

Ik geloof dat de verliefdheid bij mij eraf is. Houden van klinkt beter.
Alleen ligt haat en liefde soms wel eens een beetje dicht bij elkaar wat Isolda betreft.
Ik denk wel veel aan haar, als ik heel eerlijk ben, denk ik meer aan Isolda dan aan mijn vriend. (laat het hem maar niet horen Haha! )
Toch is het anders liefhebben. Anders was ik namelijk wel een beetje pervers *LOL*

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-02 20:21

Achja, ik denk ook dat die 'verliefdheid' tijdelijk is, ik heb hem nog maar zo kort. Op een gegeven moment gaat dat over in 'houden van'

Het is wel een andere verliefdheid dan dat je met een mens hebt. Dit is onvoorwaardelijk.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 20:30

Ik heb Ivanka nog maar net (over 2 dagen een maand Lovers ) maar ik begin echt met de dag verliefder op haar te worden Lovers Maar ze is ook zoooo lief, echt waar Lovers Ik denk wel dat het na verloop van tijd overgaat in houden van, maar nu ben ik toch wel een beetje verliefd denk ik Lovers *LOL*

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 21:00

Tis meer houden van. Maar soms reageerd hij gewoon zo lief op iets dat ik er helemaal warm van word. Net als dat ik helemaal flip als d'r iets met hem gebeurd en dan kan ik niet meer helder nadenken.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 21:14

Verliefd in de figuurlijke zin wel jah. Jurga is alles voor mij en ze betekent veel en veel meer voor mij dan mijn vriend (maar dat weet ie *bloos*), nu Voice nog hehe.

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Re: Verliefd op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 21:28

Shaienne schreef:
Denk je ook de hele dag aan je paard? "Wat zou hij nu aan het doen zijn?"
Verheug je je de hele dag op wanneer je hem weer kan zien?
Krijg je kriebels in je buik als je paard op een speciale manier naar je kijkt?


Ik wel dus.

Maar verliefdheid zou het toch niet zijn? *LOL*


Ja, ik ben dus ook het slachtoffer van mijn paardje. Tot over mijn oren verliefd, inclusief de vlinders in mijn buik. En dat terwijl ik hem al bijna 4 jaar heb! Mijn vriend en mijn paard wisselen om de tijd een paar keer van 'plek'. Dan staat de een op de eerste en dan weer op de tweede plek. Maar bij mijn vriend zijn die vlinders na 2 jaar toch echt grotendeels verdwenen. Terwijl ik bij mijn paard nog minstens elke week een keertje sta te janken, zo blij ben ik met hem (ondanks dat hij meerdere keren op een dag het bloed onder mijn nagels vandaan haalt) Frusty . Als mijn paard wel eens een weekje bij een goede vriendin gaat logeren, dan draai ik echt helemaal door. Dan lig ik echt 's avonds te huilen in bed! Echt maf! Met het veulentje dat we dit jaar gefokt hebben, heb ik dat ook. Als ik eraan denk hoe ze dan in de wei staat en hoeveel ze op haar ouders lijkt en dat ze hinnikt zodra ze je ziet, nou dan wordt ik zo gelukkig! Sta ik dus weer te janken! Huilen

Ik word trouwens ook heel emotioneel als ik super mooie paarden voorbij zie marcheren. Zoals Bonfire met Anky tijdens hun Kur, Song Song Blue. Maar sinds een paar jaar hebben we ook het Friese ras ontdekt. Als ik dan naar de centrale merrie- of de centrale hengstenkeuring ga, springen ook geregeld de tranen in mijn ogen. Zo was vorig jaar daar de modelmerrie Jeldau W. kampioen geworden, nou als je die rond ziet gaan! Bloos Daar gaat echt niets bovenuit! Dan kan ik echt genieten van zo'n beestje en stroom ik helemaal over.

Raar hè?! Met mensen heb ik dat nou helemaal niet. En normaal gesproken raak ik niet zo snel van slag, maar met die paardjes is het zo gebeurd!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 22:25

dat had ik met Concordemeis... Die hoeft me maar aan te kijken. Was echt helemaal in love met dat beest. Nog steeds een beetje denk ik, *gewoon negeren*
Sterker nog, volgens mij heb ik vaker ludduvuddu gehad om n paard dan om n kerel *LOL* Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 22:31

Van af de eerste keer dat ik hem zag was ik helemaal Lovers Kwijl
En idd dit is nooit overgegaan.
Ik ging toen in die tijd voor een man rijden die alleen een 1 jarige had en er dus een paard bij kocht voor mij om te rijden Haha!

Hij had er 3 gezien, een 6 jarige met lichte concours ervaring, een 3 jarige die een paar weken onder het zadel was en Kawa 3 jaar en zo groen als gras.

maar toen ik Kawa zag Kwijl
Alleen ik zou hem zadelmak moeten maken en ik had door mijn langdurige pfeifer 4 jaar niet gereden.
Daar zag ik toch wel tegenop, maar ik mocht kiezen en vond Kawa dus echt de gaafste.
Heb hem dus zadelmak gemaakt en als ze allemaal zo braaf zijn stelt het niks voor.
Na een jaar zou hij verkocht worden, maar ik kon mijn knuffie niet missen en heb hem toen gekocht.
En ik ben er nog altijd super gek op!!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 22:54

De eerste keer dat ik hem zag was het echt liefde op het eerste gezicht. Toen ik hem eenmaal bij me had ging het weg, werd het haat Extreme duivel Tot ik hem een half jaar had en alles ineens omsloeg. Nu kan ik soms zo stralend op m'n bollie zitten, als hij zo braaf ik met rijden of als ik met hem bezig ben, bv met poetsen en hij een gekke bek trekt, ja, ik hou echt van hem. Mijn maatje, mijn vriendje, mijn alles Haha! ook al word mijn vriend soms wel jaloers, maar die is stiekem ook wel gek op bolle Lachen Lovers

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 08:03

Gaija, verliefd, helemaal. Toen ze na een jaar weer terug was en ik haar zag lopen maakte ik de opmerking van als ze niet al van mij was dan zou ik helemaal verliefd op haar worden. Volledig mijn type. Helaas ze is nu toch afgemaakt.
De pony is een ander verhaal. die heb ik nu net 3 weken en dat is geen liefde. Dat moet nog komen. Maar dat met andere paarden die mooi lopen, dat heb ik ook. De tranen springen me dan in de ogen.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 08:35

Hmm ik vind dat je vriend niet moet zeuren hoor. Tong uitsteken
Zeg maar dat het vanzelf minder wordt, maar dat 'het houden van' meer wordt.

En de tijd die je in hem steekt zal niet minder worden, zeg dat er maar bij, voor het geval hij dit denkt...
Dan kun je hem vast voorbereiden haha.

Ik ken een stel waarvan de man zei tegen zijn vrouw:
'Je mag kiezen, je paard of ik.'
Ze koos voor hem.

Nou in dat geval had ik gezegd:
'Ik kies voor maatschappelijk werk, want als jij die uitspraken gaat doen mankeert er wel degelijk iets aan onze relatie!' Scheve mond
Echt hoor, niet dat je meteen hoeft te gaan scheiden, maar je moet wel iets veranderen in de situatie... Verward

Mijn man is net zo stapel op haar als ik, maar wel op een andere manier.
En verliefdheid is het niet bij mij, ik zie Cerise meer als 'ons kindje'.
Dus zo kan Shaienne het ook tegen haar vriend verklaren:
Haar pony is haar maatje, haar lievelingshuisdier, haar kindje.
Heerlijk toch?
En degene waar ze verliefd op is, echt verliefd, dat is haar vriend. Knipoog

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-02 08:45

Dorine schreef:

'Je mag kiezen, je paard of ik.'



Mijn vriend heeft dat ook wel eens gezegd. Hij is soms jaloers.
Toen is het ook inderdaad eventjes uit geweest. (een paar dagen)
Maar we zijn toch wel gek op elkaar en heb ik hem het allemaal uitgelegd.

Het gaat nu uitstekend moet ik zeggen. Hij maakt dan nog wel van zulke opmerkingen, maar niet echt serieus bedoelt. Hij snapt nu wel wat het voor me betekend.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 10:06

Ja dat hebben jongens wel vaker, daarom vond ik het relaxed om met een jongen te hebben die zelf in de dravers zat maarja dat was niet voor lange duur

Toen mijn vriend een x dat zei sprong ik uit me vel want we hadde daar geen ruzie om en toen was ik zo boos toen heb ik gezegt dan rot je toch lekker op aan Marilyn heb ik heus wel genoeg

Toen schrok hij toch wel een beetje hahaha maarja zoals ik al eerder zei hij gaat elke dag mee en vind het erg leuk en wil graag op Marilyn rijden

En steeds maar een grote mond, wedde dat ik kan rijden dat is toch makkelijk en ik blijf heus wel zitten!
Hahahaha Marilyn probeert mensen altijd uit dus dat kan nog eens leuk worden Haha!

Ik verzorg Marilyn nu al 5 jaar en ben nog steeds verliefd op der vooral als ze heel zielig gaat hinnikke en dat doet ze nu zovaak want ze is erg eenzaam nu ze terug is uit de wei en alleen staat