Toch maar even stilstaan voor het feit...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Toch maar even stilstaan voor het feit...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-02 23:51

...Wat ik in die kleine vier maanden dat ik Jamey heb allemaal met haar bereikt heb.Aangezien ik gister in een heuse dip zat,en het echt even niet meer zag zitten.I'll explain:

Toen ik Jamey net had was ze mensenschuw,je kon haar hoofd niet aanraken (zweepslagen achter de oren Verdrietig ),geen halster omdoen,ze viel niet te berijden en je kon niet fatsoenlijk met haar aan het halster lopen,haar poetsen en haar afspuiten.
Ik heb vele keren gedacht:"oprotten met die knol" maar ik ben zo blij dat ik heb doorgezet.Na een paar weken begon Jamey vooruit te gaan,ze begon echt op te knappen en vooruit te gaan.En nu,vier maanden later.Ik mag haar hoofd aanraken,zelfs poetsen! Ik mag een halster omdoen,en haar hoofd overal aanraken.Ik mag haar over haar hele lichaam overal aanraken.Ik kan op haar rijden,zelfs zonder zadel in galop (mijn gebroken arm daargelaten),ik kan haar afspuiten,zelfs in haar nek,waardoor ze eerst ging hangen,maar nu laat ze het toe! Het rijden gaat heerlijk,ze gaat met de dag vooruit,ze heeft enorm veel bespiering gekregen.En zodra mijn arm beter is ga ik met haar priveles nemen.

Ik ben zo trots op mijn kleine meisje,wat ik heb geleerd kusjes te geven,die het vertrouwen in de mens weer helemaal heeft teruggekregen..

Toch maar even stilstaan voor het feit dat paarden kunnen veranderen,
met doorzettingsvermogen,liefde en begrip!

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 01:39

geweldig wat je met haar hebt bereikt, petje af!!
Een beschaamd vertrouwen is vaak iets dat moeilijk te repareren valt, maar als het lukt heb je jezelf en je paard het grootste kado mogelijk gegeven!!

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 01:40

Ik kan best begrijpen dat ze zo deed in het begin. Je bent ook nieuw voor haar en het was dus best moeilijk voor haar om jou te vertrouwen. Nu weet ze dat je het goed meent met haar, dat je haar niet zal pijnigen wat in het verleden dus wel gebeurt is. Ik vind dat je dus best heel trots op jezelf mag zijn en ook dus op je paardje! Knipoog

Hou ons op de hoogte hoe het verder gaat met jullie tweeen! Haha!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 08:42

Dit is extact hetzelfde verhaal als Sando en mij.
Geduld, doorzetten en liefde..... Toppie !!! Veel plezier samen.
Zo een wordt straks een echte vriend !

Koe

Berichten: 426
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 10:39

wow echt goed joh!!
en veel succes samen

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-02 14:25

Thanks,ik zal eventjes wat foto's inscannen.Met het bewijs dat ze kusjes geeft Kusje

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 20:51

fijn voor jullie dat dit zo goed gaat.
Jammer dat dit met bogashka (schreef je dat nou zo?) minder was.......

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 22:41

Zie je wel meis!
Jij en Jamy gaan het samen maken!
Je hebt Jamy's vertrouwen gewonnen, super gewoon!

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-02 23:16

Tja,jamey is gewoon het paard!
Trouwens,voor iedereen een tip die een 'speciaal' paard hebt:

Het boek 'luister naar uw paard' van richard Maxwell (?)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 13:59

klopt shalane. Ik ben heel blij voor je dat je je droom[aardje gevonden hebt, ben er echter nog steeds van overtuigd (zeker nu je zelf al dat boekt aanraadt) dat het met Bo ook wel wta had geworden op den duur.
Afijn, dat boek is nu dicht.
Veel succes met Jamey.
Hoe is het trouwens met Sunny? Heb je nog contact met die mensen die haar gekocht hadden?

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 15:20

Jamey ziet er echt supergoed uit vergeleken met enkele maanden geleden. In het begin leek ze een beetje een "zielig" paardje en nu staat er gewoon een echt leuke, vrolijke pony te knabbelen op wat strootjes

Knap dat het je gelukt is Shalane !! Jullie gaan echt een leuke tijd tegemoed nu....

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-02 16:41

Gelukkig wel Haha! En Jamey is zo lief voor me Lovers Echt zo'n pony heb ik nog nooit meegemaakt in die 7 jaar paarden Lovers