paarden op een manege

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

paarden op een manege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-02 12:13

Hallo,

Graag zou ik een dicussie willen over het volgende onderwerp.

Toen ik jong was vond ik het fijn om op een manege rond te lopen en te helpen.
Nu ben ik inmiddels wat jaartjes ouder, en mijn ideeen over manage`s zijn ook wat veranderd.

Zelf vind ik het erg sneu voor manege paarden die alleen hun stal alleen worden uit gehaald als ze voor baaslief (of voor de les) moeten lopen.

Ik vind dat je dit best kan vergelijken met bv een konijn of een vogel in een hokje.
Deze dieren hebben per dag echt wel meer beweging nodig dan dat rondje door de bak heen.

Ook zie ik wel eens op manege`s dat er in een hok wel 8 paarden rondlopen (erg naar om te zien ).

Nu wil ik niet elke manege hierop aanvallen, maar jammer genoeg zijn er teveel manege`s die puur paarden aanhouden puur voor het geld.

Laat die diertjes toch ook eens hun benen strekken.

Nou ik denk dat ik de volle lading over me heen ga krijgen. Maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het met mijn standpunt eens zijn.

Gr. Natascha en Sherif

Ik rijd geen paard, ik heb de eer mee te mogen liften op de rug van mijn paard



sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-02 13:06

Hoi,

Effe een recatie, volgens mij heb je mijn forum niet goed begrepen.
Ik haalde al aan dat dit niet op elke manege gebeurd, MAAR ik heb het over de manège`s waar dit wel voorkomt.
En ik zeik manege`s niet af alleen diegene die wel hun paarden binnen houden.
Ik heb juist respect voor manege houders die wel op een sociale manier met hun paarden om gaan.

En een loopstal is heel wat anders dan het voorbeeld dat ik aanhaalde, je kunt geen (bv 8)paarden in een kleine ruimte zetten. ze moeten kunnen rennen en dat doe je niet als je dag en nacht op stal staat.
En het zijn niet alleen de manege`s hoor, maar ook andere stalsoorten (handeslstallen etc.).
Al 20 jaar heb ik ervaring met paarden, en heb de nodige stalverblijven gezien, dus echt afkraken is het niet, bij sommige is het een feit, jammer genoeg.

En ik vind trouwens dat op elke manege een ervaren iemand rond moet lopen om de boel in de gaten te houden.
Mensen beginnen tegenwoordig veel te snel met het opzetten van manege``s. En komen later daar op terug om dat ze dit niet kunnen bolwerken, en dan krijg je soms dit soort situaties.
Daarom zou ik niet aan zo`n verantwoording willen beginnen, we hebben te maken met levende wezens.

PS: mijn paard gaat elke dag (weer of geen weer) zo`n 8 uur naar buiten, zo houdt je ze ook nog eens gezonder, want elke dag op stal is ook niet echt bevorderlijk voor zijn of haar gezondheid.
Bij ons worden zelf 1x per jaar de stallen gereinigd en ontsmet. Kijk als we alles uit geld problemen niet gaan doen, dan moet je geen paarden nemen.

Heerlijk zo`n disccusie

Natascha en Sherif

Ik rijd geen paard, ik heb de eer mee te mogen liften op de rug van mijn paard

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-02 17:00

Wauw wat een reacties zeg.
Ik zou haast spijt krijgen van mijn discusie.....

Maar goed.. toch fijn dat mijn mening thuis hoort in de perfecte wereld!!!!

En even over die geldproblemen, ik heb zelf namelijk voor een paar maanden terug ook een van mijn paarden weg moeten doen, en dit alleen uit geldnood, en tuurlijk zet je eerst alles op alles om dat te vermijden.
Maar als het niet anders kan dan houdt het toch op!!

En volgens mij heb ik niemand aangevallen op deze site, maar heb gewoon om een mening gevraagd, daarom ga je een discussie aan.

Ook erg jammer dat je op deze site gelijk al gelijk wordt aangevallen, ik heb nooit beweerd dat ik het beter kan, alleen geconcludeerd dat er manege`s 9paardenhouders) zijn waar het een en ander behoorlijk aan schort.

En waar slaat het op om te vragen waar mijn paardje het aan ontbreekt,
misschien zou hij meer vrijheid willen hebben (wie weet)????
Maar goed sommige mensen vinden het dus oke, dat er paarden tot het bovenlijf toe in hun urine staan en in veel te kleine stallen bivakkeren.
En dat alleen maar voor het begrip dat ze geen geld hebben.

Petje af nogmaals voor paardenhouders (laat ik ze zo maar noemen) die het wel goed proberen te doen. En ook ik weet wel dat niet alle paarden zoveel uur naar buiten kunnen.

Ook erg flauw trouwens omdat ik vandaag voor het eerst op deze site ben, moet dat extra vermeld worden. Hebben nieuwkommers dan niks in te brengen? Bestempel dat niet alle leden gelijk met hun eerste berichtgeving.



Errug jammer hoor.

Natascha en sherif

Ik rijd geen paard, ik heb de eer mee te mogen liften op de rug van mijn paard

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-02 17:06

Ach ja tot slot je hebt mensen die van paardrijden houden, en mensen die van paarden houden.

Kijk zelf maar bij welke groep je hoort.

Ik rijd geen paard, ik heb de eer mee te mogen liften op de rug van mijn paard


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, amandananana, aniek_joefy, Esther_r20, FenrisLoki, fokfanaat, Gigixponys, Hanjan, mamabird, Padoertje, Renkle, stefanie33, Syb_sem, vilheide en 211 bezoekers