wat doen jullie met jullie haffie???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

wat doen jullie met jullie haffie???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-02 15:42

haflingers zijn erg veelzijdig en ik zou wel eens willen weten wat jullie allemaal met die beestjes doen.....

ikzelf heb sinds kort een western zadeltje gekocht en hobbel daar wat op rond.... paardje vind het heerlijk Haha!

verder rij ik lekker buiten met haar en rij redelijk dressuur....

ben benieuwd naar jullie belevenissen *LOL*

xxjes

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 16:20

Die van mij wordt nog niet bereden, hij is twee jaar. Maar ik ben iemand die alles leuk vind in de paardensport en ik zou graag van alles een beetje willen doen.
Ik kan ook helemaal niet kiezen wat ik hem nou het eerste zou leren!
Ik wil graag aangespannen rijden, dressuurrijden, springen, lange afstand rijden en ook western rijden.
Met een haflinger is dit allemaal mogelijk, tot op een zeker niveau natuurlijk.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 16:24

Een vriendin van me heeft er 2 verzorgd. Ze reed dressuur met ze, sprong met ze en reed lekker veel buiten met ze.

Ik ken ook iemand die western en dressuur met haar haffie reed, ging erg goed die combinatie !

Je kunt dus echt alles met ze doen !

Vind ze echt een geweldig karakter hebben, vooral de merries, eigenwijzer vind je ze bijna niet!

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-02 16:27

mijn merrie is inderdaad erg eigenwijs maar ik kan niet meer zonder haar Lachen

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 19:54

Ik ga een Haflinger verzorgen (vanaf volgende week), en daar wordt alleen mee buiten gereden omdat ze daar geen bak hebben. Toen die Haf bij haar eigenaresse kwam (2 jaar geleden toen ze 6 was), kon ze nog helemaal geen dressuur en springen, nu wel wat meer maar het blijft toch ene echte buitenrij pony Haha!

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 20:11

Ik rijd voornamelijk dressuur met mijn haflinger. Dan af en toe een sprongetje en natuurlijk buitenritjes. En af en toe gewoon lekker crossen met alleen een touwtje om z'n hals *LOL*
Maar meestal zijn we toch echt serieus dresuur aan het rijden, heb ook les met hem.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 22:14

Ik niets *LOL*

ik kan niet echt goed met hem opschieten af en toe spring ik een oeffen parcour met hem.
Mijn ouders hebben hem voor de kar.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 22:19

De 2 haffen die ik verzorg staan in 2 span voor een huifkar. Ze trekken in de zomertijd een hele kar mensen door het park. De merrie rij ik soms op, maar het zijn zulke brede paarden dat ik eerst maar eens de spagaat wat meer moet oefenen *LOL*

Dressuur en springen is niets voor hun.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 22:36

wij hebben een een haflingertje en die wordt onder het zadel gereden(zowel bos als dressuur als springen). mijn vader rijdt ook nog aangespannen met hem trouwens. idd heerlijk veelzijdig

carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 21:04

Carina is pas 2 dus die doet nog vrij weinig, eigenlijk niets.
Ik weet nog niet wat ik met haar wil gaan doen. Waarscvhijnlijk een combi van buitenrijden, dressuur en springen...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 21:09

ik vanalles (althans, in de planning dan, ze is nog maar 3)
Op het moment rijden we in de bak, met ong 1 a 2x per 2 weken een buitenrit.
Ik heb 1x met haar gesprongen, ga ooit misschien nog wel western rijden. Verder een beetje vrijheidsdressuur, maar nog niet teveel, wordt in combinatie met alles wat ze onder het zadel moet leren te veel.
Ooit misschien nog wel voor de wagen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 11:45

Amanda heeft voor de wagen gestaan, en over een paar jaar gaat ze er weer voor. Verder rij ik buiten omdat ik geen bak heb. Ze heeft wel een dressuur en spring-aanleg, dus als ik in de gelegenheid ben om in een bak te rijden doe ik dat en oefen ik dat. En zolang we allebei plezier hebben is het goed.

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 15:42

Ik ben begonnen met het engels rijden,dit klikte absoluut niet Minco was alleen maar dwars en verkeerd. Verward
Op advies van een vriendin,die hem ook heeft uitgeprobeert of ie er wel geschikt voor was,ben ik begonnen met Western rijden.
Ik rij nu dus nog steeds Western met hem,maar als het een beetje kan gaan we zo veel mogelijk buitenritten maken.
Ook heeft ie een jaar voor de kar gelopen,dit vondt ie ook heel erg leuk Haha!
Eigenlijk kun je van alles met ze doen Haha! ze zijn gewoon super cool. Cool

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 18:38

Meestal dressuurmatig, soms een sprongetje, wat hij geweldig vind, of hij staat voor de kar (1x per week) en af en toe ga ik met hem naar buiten...
Veelzijdig dus!