duiven zijn helaas honkvast

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

duiven zijn helaas honkvast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-02 10:26

Dat duiven alijd hun thuis weer opzoeken is bekend. En handig natuurlijk. Het komt wel eens voor dat een duif verdwaalt en zo dus een nieuw thuis krijgt. Dit hebben wij eens meegemaakt met 2 duiven uit Denemarken, die waren bij ons in de tuin geland om te rusten. Maar na een week waren ze er nog. Dus gevangen, bij duivenmelker afgeleverd en die heeft ervoor gezorgd dat ze weer bij de eigenaar kwamen (ze waren geringd). Tot zover het leuke aan duiven.

Maar een brutale duif heeft mijn slaapkamer als honk ingenomen. Al enige dagen gebeuren er rare dingen. Trek je het gordijn open, heb je een duif in het gordijn en dus in je kamer.
Dan wordt je 'snachts wakker omdat het beest binnengedrongen is en als een hysterische gek in je kamer vliegt.
Dan doe je 's morgens de gordijnen open en hoor je geflapper van de vleugels en kun je vogelstront opruimen. Na dit 3 dagen achter elkaar gedaan te hebben werd ik er al goed zat van.
Gisteren kom ik thuis....vliegt die duif weer m'n kamer uit (kon ik weer stront opruimen, alsof paarden al niet erg genoeg zijn). Wil ik gisteravond op bed, zit die duif in de vensterbank. Ik had haar zo te pakken. Hup in het lege hamsterhok met water en vreten. En vandaag naar een duivenmelker. Deze is niet geringd, dus een wilde duif. Maar ik wil dat beest niet langer in m'n kamer en vrijlaten betekend dus dat ik het dier weer in huis heb. En een duif in een kooi vind ik ook niets. Ik weet nog niet wat er mee gebeuren gaat, vind alles best zolang het maar niet meer in huis komt.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-02 10:32

Daar kan ik dan ook niets aan doen, maar zo gaat het ook niet langer. Het beest was wel handtam, en nog jong. Het was duidelijk gewend om gepakt te worden.
Maar ik wordt er dus al een week door lastig gevallen. DUs..............

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-02 11:54

Grunn, dus dat lukt echt niet. Waarschijnlijk heeft m'n zusje het dier al weggebracht, tenminste dat was de afspraak, zij heeft vakantie.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dyphusion, gerlindie, Indy_Mouse_9, josien_m_, MiniTrex113, SusanH, ulaantje, Zidore en 149 bezoekers