Update van m'n dieren...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Update van m'n dieren...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-02 19:55

Wellicht hebben jullie het gevolgd dat m'n paardje Kasmier een aantal dagen in Utrecht heeft gestaan voor koliek.

Inmiddels gaat het met hem langzaam aan beter, ik heb hem weer lichtjes opgepakt met longeren met bijzet, hij reageert er gelukkig goed op. Hij word voor z'n rugspieren behandeld door een fysio, zodat hij snel weer lekkerder in z'n vel zit. Hij is iig erg vrolijk en aanhankelijk en z'n 'babbels' zijn al weer redelijk terug.

Sommigen van jullie weten ook dat mijn hondje Tigra terminale lymfeklierkanker heeft. Na een succesvolle chemokuur was het teruggedrongen. Maar helaas is het toch weer teruggekomen. We waren dus begonnen met een nieuwe kuur en het was afwachten. Helaas nu minder goed nieuws, de chemo slaat niet voldoende aan. Er is dus niks meer te doen. Ze krijgt nu alleen nog prednisolon, maar ja dat is een ontstekingsremmer dus het rekt hooguit iets. Ze heeft gelukkig geen pijn volgens de arts, maar ze heeft niet lang meer.

Waarschijnlijk zal ze binnenkort haar oogjes sluiten en hopelijk nieuwe vriendjes krijgen in de hondenhemel... Huilen We weten niet wanneer, maar waarschijnlijk binnen nu een enkele maanden, dus binnenkort toch het afscheid van m'n lieve troeteltje... nog geen 8 jaar oud Verdrietig

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 20:24

Jeetje verschrikkelijk dat tigra eerder gaat dan dat we hoopten. Ik hoop dat ze nog een fijne tijd krijgt en geen pijn. sterkte.

Wel fijn dat Kasmier zo goed gaat. Ik verwacht jullie over een aantal weken fijn rijdend bij de ZH.

Knuf van mij.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 20:50

Mooi dat je Kas zo opgeknapt is zeg!!! Maar wat naar van je hondje... Heel veel sterkte en een dikke knuffel.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 21:45

Bah slecht nieuws over Tigra dus Verdrietig Moeilijk he, dat je weet dat het binnenkort afgelopen is...Sterkte!

Gelukkig gaat het met Kasmier beter, ik hoop dat je snel weer in het zadel zit op een gezond paard!

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 22:18

Wat rot van je hondje zeg...Gelukkig gaat het met het paard steeds wat beterm dat is nog wat tenminste...

n_gasman
Berichten: 13
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 22:23

echt naar van je hondje en net zoals de nderen zeggen gelukkig gaat het goed met kasmier

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 23:38

gelukkig maar dat het met kas zo goed gaat.

maar jeetje veel sneller als toch gedacht Boos! geef Tigra nog maar een dikke knuffel van mij.
heel veel sterkte meis! knuf

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 00:01

Fijn dat het goed met Kas gaat....
maar geef arme Tigra een stevige knuffel, sterkte!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 00:33

Knuf voor jullie allemaal...

Ik vond dat Kas er goed uitzag afgelopen week, het zal hem goed doen dat hij weer aan het werk mag! En Tigra... arm meisje, het zat eraan te komen maar het blijft hard... Hoop dat je nog eventjes van haar kunt genieten, zolang het nog kan.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 09:06

Oooh wat vreslijk van Tigra zeg! Ze is zo'n lieve knuffel het is niet eerlijk.
Liever Mayo dikke knuffel voor jou en veel sterkte maak er die laatste tijd met haar nog wat moois van!
Gelukkig dat kas goed gaat dan heb je daar wat steun aan

*knuf*

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-02 11:20

Thanx allemaal voor de lieve berichtjes...

Ik ben idd erg blij dat het met Kasje zo goed gaat.

Toch raar, ik weet het nu van Tigra, maar 't is net of 't niet door wil dringen, arm beestje...

Nu moet ik nog gaan informeren met het hoe of wat als we de keuze moeten maken. Heeft iemand misschien wat info of weet iemand iets over een begraafplaats of crematorium voor honden?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 12:05

In dit centrum is een tijdje geleden de pony van mijn vriendin gecremeerd en ze vond dat het daar zo vredig en fijn was. Je krijgt een rondleiding en er wordt je precies verteld wat ze gaan doen en je krijgt dan de urn met as mee naar huis of het wordt opgestuurd.
Je kunt er ook met honden terecht.

Het adres:Dierencrematorium Roermond
Olympialaan 10
6042 JZ Roermond
Tel. 0475 - 34 31 34
Tel. 24 uur pd: 0800-7426000

http://www.shcn.nl/

http://www.dierenambulance-eindhoven.nl ... torium.htm

Misschien dat, als het te ver weg is, zij je kunnen doorverwijzen naar een dierencrematorium bij jou in de buurt.
Succes en sterkte...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 16:00

Mayo, toevallig was ik vrijdag bij mijn dierenartsenpraktijk en daar vond ik een foldertje van het dierencrematorium in Stompwijk. Heb het meegenomen, mijn kat is nog niet zo oud maar je weet maar nooit. Het foldertje ligt nu bij mij thuis, ik neem het wel voor je mee als ik deze week een keer op ZH ben.

Best erg dat je nu over dat soort 'zakelijke' dingen moet nadenken, maar het is helaas niet anders...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-02 18:23

Thanx meiden voor de info! Cody, ik ga het allemaal op m'n gemak eens uitzoeken, dank je. Karin, thanx, als je het mee zou willen nemen graag.

Het is idd niet fijn dat ik hierover na moet denken, maar ja, ik heb het liever allemaal 'duidelijk' voor als het zover is...

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 18:50

Gelukkig dat het met je paard zo goed gaat nu Lovers

Alleen wat zielig voor je hondje. Geefum maar een knuffel. Sterkte! Lovers

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 20:15

Fijn nieuws over Kas, maar wat vreselijk van Tigra... Verdrietig Ik wil je heel veel sterkte wensen voor de komende tijd.

Liefs Joleen