buitengereden en zelfs gegalopeerd :-)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

buitengereden en zelfs gegalopeerd :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-02 13:57

Gister ging ik weer eens met pablo naar buiten.
Het contact met jurga en mij was ook weer om een beter peil als het was en ik vreog haar een dag van te voren of ze zin en tijd had om met mij naar buiten te gaan.
Daar had ze wel zin in dus gister om 8 uur afgesproken.

Eerst een stuk gewoon gestapt en we kwamen gelukkig maar een paar dazen tegen dus dat was weer een mazzeltje. Na een tijdje gestapt te hebben zei ik dat ik wel een stuk wou draven.
Nou dat liet ilona zich geen 2e keer zeggen Knipoog
Dus wij in draf. Hij begon eerst een klein stukje te galoperen maar had al snel zijn eigen tempo gevonden en gingen in een vlot drafje verder.

Ondertussen werd jurga gebeld en ik vroeg of we moesten stappen. Maar ilona zei dat ze dat wel in draf deed. Deed ze zo vaak.

Op heteinde nog een stuk gegalopeerd en hij was echt superbraaf. Hij bleef lekker onder me en als ik hem een beetje teugel gaf ging hij wat harder en als hij wat meer druk voelde kwam hij gelijk alweer terug.
Supertrots dus op hem.

We kwamen ook bij het uitstappen nog langs joelende kinderen op zo een halfpipe maar dat ging ook wel goed. Hij schrok een beetje maar ja blijft een jong paard wat niet veel gewend is.

We hebben dik anderhalf uur gereden en ben mijn angst weer een stukje kwijt geraakt.

Zag pablo ook helemaal genieten... oortjes naar voren en af en toe beetje om zich heen kijken
Geweldig!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 14:15

Jaaah was hartstikke braaf buiten gister!!! Echt super hoor en jij gaat het ook steeds beter oplossen. Haha!
En wat dacht je.... ik had Jurga twee meter van het spoor af toen de bellen gingen rinkelen..... Door de hoge mais kon ik de trein niet zien aankomen en toen ik hem zag was het al te laat. Jur in de stress, maaaaarrrr ze ging er WEL overheen toen de trein voorbij was... Ik dus ook heel trots! Lovers

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 14:21

Wat een gedoe met die treinen altijd he Iloon?
Ik heb Cerise naast de Betuwelijn gestalt vlakbij Duitsland, en die duitse treinen... van die diesels uit het jaar nul... Lawaai! Haha!
Nou dan went je paard er wel snel aan...

Alleen heb ik nog niet geprobeerd OVER een spoorwegovergang te gaan.
We hoeven alleen een stuk langs het spoor als we naar het bos gaan, niet overheen, maar ooit oefen ik dit wel met haar... ben benieuwd.

Super hoe zowel Jurga als Pablo het gedaan hebben!
Tallie weet je al of je Pablo ooit mag kopen i.p.v. huren, of wil die man niet verkopen? En mag het van je ouders?
Lijkt me super voor je als het kan, succes! Lachen

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-02 18:06

ja hoor ik kan hem kopen.
Hebben de prijs al besproken.. nu nog e ven wachten tot het geld binnen is.
Laat ik hem eerst keuren en daarna meteen chippen.

En wat betreft mijn ouders... ik woon nu samen dus die hebben er niet zo veel mee te maken.

dus volgend jaar kan ik officieel starten met hem.

Was gister echt supertrots op hem.. Weet ook wel dat hij het durft.. ben zelf alleen soms zo een s chijterd.