Bah die haren!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Bah die haren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-02 20:52

Heb vandaag zoals altijd geknolhobbelt zonder zadel,maarja me paard komt lekker uit ze wintervacht an dan gaan die haren in je rijbroek steken!Dat doet best zeer en vooral als ze gaan schuren!Toen ik thuis kwam gelijk kijken naar de 'schade' en overal rode wrijf plekken!

Bah! Tong uitsteken

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 21:08

Raakt 'ie nu pas z'n wintervacht kwijt Verward

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-02 21:13

ja vond het ook al zo laat.Maarja ze is ook drachtig geweest,mischien heeft het daar iets mee te maken Verward

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 21:20

Joh het is al weer bijna tijd om weer een wintervacht te gaan opbouwen! Ik zou maar eens goed naar de gezondheid van je paard kijken, want eind juli pas door haar wintervacht heenkomen klopt echt niet! Misschien kun je overwegen om lijnzaad bij te gaan voeren (gebruik de zoekfunctie maar) om haar een beetje te helpen? Of er een verband is met drachtigheid weet ik niet, maar ik kan het me haast niet voorstellen!

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-02 21:23

Ja ik zal eens kijken.Maar ze is wel in goede gezondheid hoor Lachen

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 21:28

Wat is dan precies de tijd dat de wintervacht weer in opkomst is? Knipoog Ivanka ruift namelijk ook nog steeds, niet meer zo erg als in het begin, 2 weken geleden, maar er komt nog behoorlijk wat haar af Lachen

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 21:31

Is het echt zijn wintervacht of meer zo'n tussendoor-wisseltje?
Isolda verhaart nu als een gek, maar dat komt omdat ze onverwachts twee weken op stal moest.
Maar normaalgesproken heeft zij (en ook Berber) ook wel eens een periode dat ze wat van dat zomerhaar verliest. Geen kussenslopen vol, maar wel genoeg om door je rijbroek te steken zonder zadel.

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-02 21:53

Wat jantina zegt klopt wel.Als ik normaal zonder zadel rij komt er ook wel eens een haartje door me broek heen!Maar nu is het ook gewoon meer enz.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 13:40

Die van mij was in januari al bijna door d'r wintervacht heen, ze had blijkbaar zin in de zomer!! Haha!
De pony van mijn vriendin heeft ook zo'n moeite om door z'n vacht te komen, hij begint nu ook pas te verharen!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 14:03

Die van mij begon in februari en is nog niet opgehouden. Het komt omdat ze veel buiten staan en zo min mogelijk zonder deken, dan krijg je dat.
Paarden verharen echt niet standaard 2x per jaar, ze verharen vaak zo'n 4x en sommige paarden verharen continu. De enige periode dat Joop niet echt verhaart maar wel heel dik in zijn vacht komt is dec/jan, om vervolgens daarna weer al z'n haartjes los te laten.
Het kan best zijn dat je paard door gezondheidsproblemen (of door een veulen) meer energie in andere dingen heeft gestoken en daardoor wat laat is.
Die van mij staat overigens met een behoorlijke jas aan, nu wordt t weer warmer en laat hij alles weer los, straks wordt t weer koeler en dan groeit het weer aan. Is heel normaal.

wazzup

Berichten: 636
Geregistreerd: 03-02-02
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 15:17

Margreet schreef:
Raakt 'ie nu pas z'n wintervacht kwijt Verward


die van mij ook nog hoor
maar vivian het wil helpen als je dr lijnzaad olie geeft !! vooral met dit weer hebben ze behoorlijk last van een dikke vacht !! ( ga jij maar een buiten staan met een winterjas Knipoog Haha! )

haha ...

maar inderdaat doet behoorlijk zeer en je rijbroek word zo hard van dat vet wat op de huid ligt Haha!

wazzup

Berichten: 636
Geregistreerd: 03-02-02
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 15:19

woeps lees nu pas dat die tip van lijnzaad al gegeven was sorry !! |: