hoe ze in Canada paarden in de trailer laden...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

hoe ze in Canada paarden in de trailer laden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-02 22:42

We stonden een keer in Canada te tanken (afgelopen vakantie) en er stopten naast ons een jeeppie met zo'n grote trailer er achter (echt zo'n amerikaanse *euh, canadeese* bak)
Dus me vader en ik stonden ff te kijken...
Die man kwam erbij, en liet ons trots zijn paint zien (was ook wel een paardje om trots op te zijn hoor...) maar de trailer ging achter gewoon met 2 klapdeurtjes open. Dus me vader en ik zoeken naar een treeplank... niet gevonden...
Dus me vader vroeg hem, hoe ze het paard in de trailer kregen"
De man reageerde heel koeltjes:öo, Jumping..."
Hallo zeg,... leer je paard maar eens in een trailer te springen...
Daar blijkbaar heel gewoon!

Goh,... zou wat zijn, met al die paardjes met trailer angst!
Tos loopt er zo in, maar hem er in laten springen... Verward

Ik vond het toch maar raar...

3 dagen later zagen we een andere trailer, ook stil staan bij een tankstation, uit nieuwsgierigheid gaan staan kijken,... ook hier zaten achter 2 klapdeurtjes. Voor de zekerheid toch maar even aan de eigenaar gevraagt, neej, ze springen erin...
Verward

Vond ze soms al vreemd onmgaan met paarden... maar... hier stond ik toch wel van te kiijken...

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 22:55

Ja, dat is inderdaad het Amerikaanse trailer-model.
Je hebt ze hier in Nederland ook hoor, van het merk Fautras of Ifor Williams. Je paard hupt er aan de achterkant in en loopt er aan de voorkant weer uit....

Je ziet ze hier niet zo heel veel, maar in Frankrijk bijvoorbeeld weer wel...ik zag toevallig op deze site een foto ervan...was het zo een??

http://www.paho.be/aanhangwagens.html
Laatst bijgewerkt door SGWuppie op 25-07-02 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 22:56

Deze trailers kun je ook in Nederland kopen. Heet simpelweg "trailer met amerikaans laadsysteem". Soms gaan paarden die normaal bang zijn voor de trailer hier wel in. Die van mij vinden de klep vaak het engst.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 23:18

Hmmm niks voor de mijne denk ik Haha! die vind het tussen 3 muren het engst en vooral als ie tussen 4 muren staat (dicht).
De klep vind ie niet eng.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 23:44

Vaak hebben ze dan toch wel een klein soort van klepje dat je onder de trailer vandaan kunt trekken (dus niet opklappen) of een hele lage instap. Ik vind het wel een mooi systeem, door de deuren links en rechts kunnen ze er ook niet naast springen, mooi opgesloten, niks mis mee!
En ach, met een gewone trailer kun je ook best de klep overslaan hoor, zo doet een paard bij ons op stal het altijd: met een aanloop over de klep heen jumpen en zo de trailer in denderen en dan hard op de rem... Op de vrachtwagen is het helemaal spectaculair! Hij redt het niet net in 1x Haha!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 00:01

Op stal hebben we een soort oude woonwagen als puin opslag (:D) en vroeger toen stond daar eten voor de paarden in en de kasten en die 2 donders (juist, pinky en mysty) jumpten daar geheel vrijwillig in Lachen
Ik weet niet hoe hoog die tralers zijn maar de opstap voor pinky en mysty was zeker 30 cm hoog *LOL*

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 00:03

de meeste trailers van iforwilliams hebben wel een laadklep... heb er meerdere gezien, meerdere modeelen en types, maar zijn allemaal met laadklep, ook een uitlaadklep aan de voorkant...

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 10:12

Is idd het amerikaans laadsysteem, Ifor Wiliams is van origine een Amerikaans merk geloof ik, speciaal voor de europese trutjes (ah, grapje) hebben ze er kleppen aan gezet.
Zo erg is het ook weer niet hoor, die paarden lopen er vaak zo in, die weten niet beter. En met klep kunnen een heleboel nare dingen gebeuren (achteruit uitglijden, er naast stappen etc, is bij mij allemaal gebeurd en goed afgelopen). Als ze er vooruit uit kunnen lopen kunnen ze zien waar ze lopen, gaat soms ook mis btw (eruit denderen, hou ze dan maar vast).
Mijn vader vond de Ifor Wiliams nogal slapjes eruit zien, maar goed, hij's eigenwijs!

Roxanne_

Berichten: 2061
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Rotterdam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 10:24

Ik had er wel is van gehoord ja... ik heb ze alleen nog nooit in het echt gezien maarja..
Geef mij maar gewoon een klep erbij hoor!
Ik vind het maar een eng idee dat erin springen!

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 10:36

marieketencate schreef:
Ja, dat is inderdaad het Amerikaanse trailer-model.
Je hebt ze hier in Nederland ook hoor, van het merk Fautras of Ifor Williams. Je paard hupt er aan de achterkant in en loopt er aan de voorkant weer uit....

Je ziet ze hier niet zo heel veel, maar in Frankrijk bijvoorbeeld weer wel...ik zag toevallig op deze site een foto ervan...was het zo een??

http://www.paho.be/aanhangwagens.html


bedoel je de onderste foto ?????He wel gaaf dat die paardjes gewoon springen in de trailer maar daar is het een gewoonte ...

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 13:06

Laui! schreef:
Mijn vader vond de Ifor Wiliams nogal slapjes eruit zien, maar goed, hij's eigenwijs!

haha, dat doet ie dan knap... ik vind hem eruit zien of hij enorm sterk is en dat is ie trouwens ook...
ik vind hem van de buitenkant trouwens niet al te mooi, maar hij is sterk en veilig....

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 13:07

[quote="Spikkel]bedoel je de onderste foto ?????He wel gaaf dat die paardjes gewoon springen in de trailer maar daar is het een gewoonte ...[/quote]

het is die rode.... bij deze zit een klein klepje... maar bij de ifor williams die ik ken zit een gewone laadklep...

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 13:11

Afbeelding
deze bedoel je dus ?
hmmm k vind dat dat wel te doen is daar je paard in laten springen , in amerika trainen ze paaren ook helemaal anders dus waarschijnlijk zullen die paardjes dat wel kunnen in de trailer en de paarden met trailerangst zullen ze ook weer een of andere vage oplossing voor hebben......

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 16:18

ik zit hier met helen en ze zegt dat ze ook zo'n trailer gaat kopen,haar paard springt er ook gewoon in

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 16:23

Onze Ifor Williams begint nu na 27 jaar echt slijtage te vertonen. Binnenkort komt er dus een andere trailer, nog geen idee wat of hoe, ligt er maar net aan waar we tegenaan lopen. Maar stevig dingetje hoor, die IW!

Die voorlaadklep gebruiken we nooit. Op wedstrijden sowieso niet handig, als je als haringen in een tonnetje op elkaar geperst staat op het parkeerterrein.

Zo'n 'huppeltrailer' is idd van Jean Luc Fautras. Vind het wel aparte dingen, idd handig ook, zo'n lage opstap. Bij Sjuimpje hebben ze er een.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 17:56

Mijn knollies moeten ook altijd springen in de trailer, zijn ze heel goed in Haha! En soms als de trailer downhill geparkeerd staat is de opstap wel eens een halve meter. Maar het maakt ze niks uit hoor, ze hoppen er zo in!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 22:05

Het is gewoon een kwesti van opvoeding denk ik.
Alleen vraag ik me dan wel eens af hoe dat inderdaad dan moet als je hutje mutje opelkaar staat zoals hier, paard kan moeilijk achteruit springen

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 05:19

Hier in Amerika is dit dus ook zo. In het begin was ik ook wel eerst op zoek naar het laadklep! Haha! Paarden wennen er wel aan en het doet hen echt niets hoor. Alleen als je zo'n baby als de mijne hebt. Die moet je dus echt de trailer in gooien. Dan praat ik wel van de grote trailers met een deur. In de kleine trailers, met twee deuren gaat mijn probleem kind echt niet in. Sommige paarden hebben dan ook de angst van zo'n kleine ruimte! Maar, het is hier heel gewoontjes hoor! Moest er ook heel eventjes aan wennen toen ik in Amerika kwam wonen.
" Help, waar is de laadklep?" Haha! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 18:34

Laui! schreef:
Is idd het amerikaans laadsysteem, Ifor Wiliams is van origine een Amerikaans merk geloof ik, speciaal voor de europese trutjes (ah, grapje) hebben ze er kleppen aan gezet.
Zo erg is het ook weer niet hoor, die paarden lopen er vaak zo in, die weten niet beter. En met klep kunnen een heleboel nare dingen gebeuren (achteruit uitglijden, er naast stappen etc, is bij mij allemaal gebeurd en goed afgelopen). Als ze er vooruit uit kunnen lopen kunnen ze zien waar ze lopen, gaat soms ook mis btw (eruit denderen, hou ze dan maar vast).
Mijn vader vond de Ifor Wiliams nogal slapjes eruit zien, maar goed, hij's eigenwijs!


Ifor Wlliams niet Amerikaans maar Engels, om precies te zijn ze komen uit Wales.
Im Engeland zit er ook gewoon een laadklep op, boven de laadklep zitten wel 2 deurtjes ipv een zeiltje.